  • 1. Data: 2009-08-22 21:58:00
    Temat: jaka zgrzewarka do rur PP?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Obok klasycznych zgrzewarek do rur pojawiły się od jakiegoś czasu
    zgrzewarki tzw. "trzpieniowe", o tu pierwsze z brzegu przykłady:

    Tradycyjna:
    http://www.allegro.pl/item707149339.html

    I trzpieniowa:
    http://www.allegro.pl/item720085341.html

    Powiedzcie mi, czym te zgrzewarki się różnią w praktyce prócz
    wyglądu i trochę wyższej ceny tej trzpieniowej?

    J.

  • 2. Data: 2009-08-23 08:51:12
    Temat: Re: jaka zgrzewarka do rur PP?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > http://www.allegro.pl/item720085341.html
    >
    > Powiedzcie mi, czym te zgrzewarki się różnią w praktyce prócz wyglądu i

    W praktyce nie wiem, ale jakos mi ten trzpień nie bardzo się widzi bo albo
    może przeszkadzac wystający przy dojściu do ściany, albo sama niewielka
    powierzchnia styku końcówke z elementem grzejnym powodować nierównomierne
    nagrzewanie się i szybka stratę ciepła. Ale to tylko teoria.
    Ja zgrzewałem taką tradycyjną tylko lepiej wykonaną i na 600W. W zupełności
    do 20mm starcza.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-08-23 12:33:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Irokez <h...@o...pl> wrote:

    > W praktyce nie wiem, ale jakos mi ten trzpień nie bardzo się widzi
    > bo
    > albo może przeszkadzac wystający przy dojściu do ściany,

    Właśnie tu mi się taka trzpieniowa wydaje poręczniejsza, kamień
    można zamontować na samym jej końcu, a w klasycznej masz naokoło
    kamienia jeszcze kawał powierzchni grzejnej.

    > albo sama
    > niewielka powierzchnia styku końcówke z elementem grzejnym
    > powodować
    > nierównomierne nagrzewanie się i szybka stratę ciepła.

    Tu tez mam wrażenie, że ona nie jest znów taka niewielka. W
    klasycznej kamień styka się z grzałką tylko płaszczyzną pleców, w
    tej ta płaszczyzna jest wklęsła, a więc większa.

    > Ale to tylko teoria.

    No właśnie ja póki co tylko teoretyk jestem, zgrzewania będę się
    dopiero uczył :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-08-23 18:14:02
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > No właśnie ja póki co tylko teoretyk jestem, zgrzewania będę się dopiero
    > uczył :-)
    Nauczysz się w 10 minut.
    Tylko nie pracuj na rurkach 16mm.To nieporozumienie.

  • 5. Data: 2009-08-23 18:51:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Sie, 23:58, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Powiedzcie mi, czym te zgrzewarki się różnią w praktyce prócz
    > wyglądu i trochę wyższej ceny tej trzpieniowej?

    Nie wiem czym ale mam dokladnie ta trzpieniowa z allegro i zgrzewalem
    rurki 20, 25 i 32 - takze w instalacji juz zmontowanej na scianie i
    wszystko OK - nagrzewa sie szybko, rownomiernie, nie zauwazylem
    zadnych problemow - zgrzewy wychodza swietnie, dopiero sie na niej
    uczylem zgrzewania i musze powiedziec, ze juz pierwszy zgrzew wyszedl
    idealny - wystarczy grzac rury/zlaczki wedlug tabelki czasow / srednic
    (ktora jest w instrukcji obslugi) i wszystko wychodzi jak nalezy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-08-23 22:32:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Właśnie tu mi się taka trzpieniowa wydaje poręczniejsza, kamień
    > można zamontować na samym jej końcu, a w klasycznej masz naokoło
    > kamienia jeszcze kawał powierzchni grzejnej.

    Wydaje ci się :) ile rur zgrzałeś?

    trzepieniówka jest do specyficznych sytuacji gdy talerzem sie nie wejdzie,
    wiekszość talerzem jest łatwiej robić.

  • 7. Data: 2009-08-24 07:17:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydaje ci się :) ile rur zgrzałeś?

    Pisałem w dalszej części postu, ile zgrzałem.

    > trzepieniówka jest do specyficznych sytuacji gdy talerzem sie nie
    > wejdzie, wiekszość talerzem jest łatwiej robić.

    Napisałem "Właśnie tu mi się taka trzpieniowa wydaje
    poręczniejsza,", z Twojego tekstu wynika dokładnie to samo, więc
    chyba nie rozumiem, co masz na mysli.
    A ta większość, co talerzową sie łatwiej robi - możesz konkretniej,
    z czym talerz jest lepszy?

    J.

  • 8. Data: 2009-08-24 17:21:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > chyba nie rozumiem, co masz na mysli.
    > A ta większość, co talerzową sie łatwiej robi - możesz konkretniej,

    w tym że talerzówką posgrzewasz równoczeńsie rur i kształtkę :)

  • 9. Data: 2009-08-24 18:11:39
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > w tym że talerzówką posgrzewasz równoczeńsie rur i kształtkę :)

    Tu też przecież.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-08-24 19:20:24
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > w tym że talerzówką posgrzewasz równoczeńsie rur i kształtkę :)

    No bez jaj, a jak inaczej chciałbyś to robić? ;-)

    J.