  • 1. Data: 2009-08-23 09:32:18
    Temat: "powietrze" w rurach wodociągowych
    Od: "smichu" <s...@i...pl>

    Jes sobie mała wioska (hm wioska, ot trzy domy). W wiosce tej za dawnych
    czasów zrobiono studnię - gdzieś stoi pompa, hydrofor czy co tam jeszcze i
    pompuje wodę. Raz na jakiś czas z rur oprócz wody wydostaje się powierze (?)
    powodując dużo zamieszania jak głośne dźwięki syczenia itp, których boją się
    moje córki. No i ostatnio dziewczyny uciekły z łazienki zostawiając włączony
    przepływacz tzn przepływowy ogrzewacz. Ciśnienie tego gazu jest równe
    ciśnieniu wody więc przepływacz grzał dalej a gaz chłodzi zdecydowanie
    gorzej niż woda więc obawiam się, że w czasie kolejnej akcji może dojść do
    jakiegoś uszkodzenia (tym razem szybko zareagowałem).
    Czsami zdarza się że w czazsie tego zamieszania z przepływem gazu zostają
    wzrószone osady w rurach - jak to się skończy w przypadku prania - wiadomo,
    wkład pralki na śmieci.
    Pytanko?
    Jak usunąć ten gaz z wody?. Podejrzewam, ze pochodzi on "ze źródła" ale może
    się mylę? może jakiś błąd konstrukcyjny (rury pod złym kątem? zły hydrofor?)
    A jeśli się da to czy u mnie czy przy studni?
    Pomóżcie.

    pozdr
    smiechu

  • 2. Data: 2009-08-23 10:02:02
    Temat: Re: "powietrze" w rurach wodociągowych
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    smichu <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ale może się mylę? może jakiś błąd konstrukcyjny (rury pod złym
    > kątem? zły hydrofor?) A jeśli się da to czy u mnie czy przy

    Wydaje mi się, że w ten efektowny sposób się odpowietrza hydrofor.
    Pytanie tylko, dlaczego on się odpowietrza. Nie ma tam aby
    zainstalowanego urządzenia napowietrzającego, które zbyt intensywnie
    działa? To może być osobne urządzenie, a może też być "ficzer" samej
    pompy, która w czasie pracy zasysa "bokiem" powietrze.

    J.

  • 3. Data: 2009-08-23 10:24:48
    Od: "łukasz" <g...@o...pl>

    właczyc w instalacje zbiornik 20-30L
    z zaworem upustowym u góry

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce7d233fcbc6d92b
    .html

    byc moze sie myle ale takie rozwiazanie wyeliminowało by ten problem tylko
    co jakis czas wymagało by ingerencji przy spuszczaniu powietrza

  • 4. Data: 2009-08-24 12:41:58
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 11:32:18 +0200, smichu napisał(a):
    > A jeśli się da to czy u mnie czy przy studni?
    Jeśli chciałbyś u siebie to najprościej chyba na wejściu dać jakiś nieduży
    zbiornik z odpowietrznikiem u góry.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 5. Data: 2009-08-25 05:04:46
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    > Jeśli chciałbyś u siebie to najprościej chyba na wejściu dać jakiś nieduży
    > zbiornik z odpowietrznikiem u góry.

    I odpowietrznik automatyczny za 20zł oczywiście