  • 1. Data: 2009-08-23 09:08:12
    Temat: nowe budownictwo
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    Miałem ostatnio "przyjemnosc" wykuwania otworów pod puszki, oraz
    wiercenia w scianach w nowym budownictwie z cegły (wieżowiec).
    Jestem troche zaskoczony...czy to normalne, wykucie dziury to chwila
    moment...1 cm tynku, potem cegła w srodku pusta, przewiercenie przez
    sciane nosna - ok 5 sekund...

    tak sie teraz buduje?
    wynika to z nowych technologii czy raczej oszczedzania?

  • 2. Data: 2009-08-23 12:38:37
    Temat: Re: nowe budownictwo
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bdronka" <"[bok <"[bok"@torama.pl> wrote:
> [...]
    > sciane nosna - ok 5 sekund...
    >
    > tak sie teraz buduje?
    > wynika to z nowych technologii czy raczej oszczedzania?

    Zależy, przez jaką ścianę przewiercałeś się tak naprawdę.
    Współczesne budynki wielorodzinne są często robione w technologii
    żelbetowego szkieletu wypełnianego pustakami, najcześciej
    poryzowanymi typu porotherm, jeśli trafiłes w coś takiego, to
    faktycznie przewiercenie się przez to trwa kilka sekund (niestety,
    wyciągnięcie osadzonego w takim otworze _zwykłego_ kołka rozporowego
    nawet jeszcze krócej).
    Budowana jest jeszcze też klasyczna "rama H" i wtedy mamy normalnie:
    ściany nośne to lity żelbet i tutaj bez młotowiertarki lepiej nawet
    nie podchodzić, a działowe - co tam akurat na budowie było :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-08-23 16:28:14
    Od: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>

    Użytkownik "bdronka" <"[bok"@torama.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jestem troche zaskoczony...czy to normalne, wykucie dziury to chwila
    > moment...1 cm tynku, potem cegła w srodku pusta, przewiercenie przez

    Podeirzewam błąd w przyjętym założeniu: przewierciłes się przez ścianę
    osłonową lub działową a nie nośną. Budynek może być w układzie
    szkieletowym ewentualnie poprzecznych ścian nośnych a Ty trafiłeś w
    podłużną (lub odwrotnie).

  • 4. Data: 2009-08-24 10:46:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jestem troche zaskoczony...czy to normalne, wykucie dziury to chwila
    > moment...1 cm tynku, potem cegła w srodku pusta, przewiercenie przez

    To na 100% nie była ściana nośna tylko działowa lub osłonowa.