  • 11. Data: 2012-12-04 22:50:56
    Temat: Re: Wyciągi, wentylacja
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > odpowiednio duży kanał i odpowiednio wielkie czerpnie w ścianach.
    >

    > a tak serio co ty dygestorium budujesz czy co?
    >
    > 350m3/h to dla pokoju o pow 20m2 jest 7 krotna wymiana godzinowa.
    >

    > Jak chcesz naprawdę wymieniać 7 krotną objętość powietrza to musisz
    > mieć synchroniczny system nawiewu z odpowiednio wydajną nagrzewnicą
    > kanałową bo gdybyś naprawdę przewalił prze taki pokój te 350m3 to byś
    > miał tam temperaturę zewnętrzną.
    >

    > a tak realnie jak chcesz mieć efektywną wentylację bez olbrzymich
    > strat ciepła to musisz zamontować centralę wentylacyjną z rekuperacją

    dodam jeszcze jedno...

    w domu efektywnie jest zastosować okap z obiegiem wewnętrznym i filtrem
    węglowym, okap może pracować z pełną wydajnością (mnei wystarcza zwykle 1
    bieg) i nie trzeba robić czerpni dla celów wymiany tej kupy powietrza.

  • 12. Data: 2012-12-05 09:45:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > w domu efektywnie jest zastosować okap z obiegiem wewnętrznym i filtrem
    > węglowym, okap może pracować z pełną wydajnością (mnei wystarcza zwykle 1
    > bieg) i nie trzeba robić czerpni dla celów wymiany tej kupy powietrza.

    Zdecydowanie tak!

    Okap jest po to by się zapachy nie roznosiły, a wentylacja sobie działa
    osobno spokojnie, bez nadmiarowych wymian powietrza co to tylko straty
    przynoszą.

    Pozdrawiam
    Ergie