  • 1. Data: 2012-08-09 20:43:30
    Temat: Wynajem domku na wsi
    Od: vcore <f...@g...com>

    Witam,

    Kilka lat temu kupiłem na wsi stary domek w dobrym stanie zewnętrznym i dość kiepskim
    wewnętrznym. Plany były takie że domek wyremontuję i w nim zamieszkam, niestety
    uległy gwałtownej zmianie i przez kilka najbliższych lat nie mogę tam zamieszkać w
    związku z czym postanowiłem go wynająć...

    No ale właśnie, dom generalnie jest do całkowitego remontu - do użytku nadają się
    jedynie dwa pokoje, reszta jest w stanie kiepskim, od kilkudziesięciu lat nie było
    tam żadnego, nawet najmniejszego remontu. Wcześniej mieszkała tam starsza pani która
    korzystała jedynie z jednego pokoju, kuchni i łazienki.

    Chciałbym go wynająć, ale nie mam pojęcia za jaką cenę. Dom znajduje się na końcu
    malutkiej wsi, około 15km od najbliższej miejscowości, jest prąd, woda, talerz
    satelitarny (nie ma problemu z odbiorem cyfry+)

    Przy domu znajduje się również wielka stodoła, drewutnia oraz stary chlew, i kilkaset
    metrów pola. Dokładnej powierzchni użytkowej domu nie znam aczkolwiek szacuję że jest
    to około 170 metrów łącznie ze strychem. Dom znajduje się blisko lasu i jeziora, a
    kilkanaście metrów od niego płynie strumień, generalnie są to kilometry zieleni,
    ścieżek itd.

    Brak centralnego ogrzewania, kuchenka jest na węgiel - co mi osobiście nie
    przeszkadzało a wręcz sprawiało pewną frajdę.

    Jeśli chodzi o cenę to myślałem o okolicach 1200 zł jednak nie wiem czy nie jest to
    za dużo na dom w takim stanie, przyszli lokatorzy z pewnoscią będą musieli
    przeprowadzić remont, więc chcę jednocześnie zrezygnować z kaucji.

    Miałem też myśl aby dom wyremontować w typowym wiejskim, surowym stylu i wynajmować
    krótkoterminowo, jednak nie kalkulowałem jeszcze kosztów samego remontu więc obecnie
    nastawiam się na wynajem długoterminowy

    Proszę o pomoc, a może o kubeł zimnej wody :-)

    PS. tutaj zdjęcie domku z zewnątrz http://vcore.sigmeo.pl/wiosza/101_0314.jpg

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-08-10 00:13:07
    Temat: Re: Wynajem domku na wsi
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Nie wiem jak mozna wynajac taki dom na stale - nie znam rynku. Nie
    potrafie sobie wyobrazic, kto chcialby zamieszkac w takim miejscu
    placac miesieczny (spory) czynsz.
    Wynajem krotkoterminowy - jak najbardziej tak. Letnicy, ale ci
    bardziej zdesperowani ;) godzacy sie na hardkorowe warunki. Dwa pokoje
    to dosc malo. Jezeli pozostala czesc domu jest w zlym stanie to bedzie
    odstraszac turystow. Podstawowy remont/sprzatanie moze usunie ten
    minus?
    Mam wrazenie (po obejrzeniu zdjecia), ze podstawowa zaleta tego domu
    jest to, ze pozwala odciac sie od swiata. Calkiem fajne wakacje -
    miesiac na wsi, z dala od wszystkiego. Pozyskiwanie klientow moze byc
    trudne - odpadaja wszyscy wygodniccy, zostaja popaprancy ktorzy
    zobacza to Cos w Twoim domu, spokoju, okolicy. Moze wedkarze,
    kajakarze, rowerzysci, koniarze, paralotniarze, harcerze, pisarze,
    porzucone zony - szukaj chetnych na profilowanych forach. Sam z
    przyjemnoscia wynajalbym ten dom - uwielbiam zagubic sie gdzies w
    Polsce. W zeszlym roku placilismy 250 zl za dobe (dosc tanio) za dom
    pod Wegorzewem. Dom bardzo OK, miejsce takie sobie - spokojne, ale
    jezioro (wlasciwie ujscie kanalu laczacego Swiecajty z nastepnym jez.)
    60 metrow za furtka i nie rzuca na kolana (zielona woda - szukam
    miejsc o dlugich, czystych plyciznach i przezroczystej wodzie, np.
    Powidz). W tym roku wynajmujemy dom w okolicach Elku, gdzie z tarasu
    schodzi sie bezposrednio na pomost na jeziorze.

    Co to znaczy blisko jeziora? Jakie typu jezioro? Duze-male, rynnowe-
    szerokie, z plyciznami-bez, przezroczysta woda-zielona, rybne-bezrybne
    (wedkarze!!!), zamkniete-z rzeka? Da sie plywac na desce, sa jakies
    wypozyczalnie zaglowek?

    Podstawowy minus, ktory moze odstraszyc Panie (one na ogol podejmuja
    ostateczna decyzje) - czesc domu (jak rozumiem) jest zniszczona,
    brudna, niebezpieczna, be. Jak z toaletami/lazienkami? Pytam sie tak
    szczegolowo bo strasznie mi sie spodobalo zdjecie - mialbym ochote na
    wakacje w takim miejscu (o ile jest fajna woda, mozna sobie poplywac
    na desce, polowic ryby itp).

    Napisz pliz, jakie okolice (nazwa jeziora?), tutaj albo na priv -
    i...@o...pl

    pozdr
    Piotr

  • 3. Data: 2012-08-10 08:55:13
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-08-09 20:43, vcore pisze:
> [...]
    nastawiam się na wynajem długoterminowy

    > Proszę o pomoc, a może o kubeł zimnej wody :-)

    domek ładny
    ale cena raczej nierealna

    michal

  • 4. Data: 2012-08-10 09:41:41
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

[...]

    W okolicach Zakopanego mozna było dużo lepsze domki "wynająć"
    Ale działało to na innej zasadzie:
    Właściciel płacił żeby ktoś chciał tam mieszkać, i doglądać nieruchomości bo
    sam był w tym czasie w USA.
    Najważniejsze było żeby zimą ktoś był i palił w centralnym.
    Na "ścianie wschodniej" domów takich jak Twój jest sporo - ale tam nikt nie
    zapłaci za doglądanie nieruchomości, a wynajmujący też nie zapłaci 1200.-
    czynszu.
    Moim zdaniem będziesz miał szczęście jeżeli znajdziesz kogoś kto zechce
    zamieszkać tam na dłużej za free, dbając tym samym o nieruchomość.
    Wynajmowanie sezonowe, dla letników - jak najbardziej oki, ale zainwestuj w
    łazienkę.
    Może jako poligon do paintballa by się nadał?

    :-)

    Hals.

  • 5. Data: 2012-08-10 10:38:15
    Od: vcore <f...@g...com>

    Dom faktycznie jest krzywy z zewnątrz ale to jest spowodowane tzw. osiadaniem,
    zapewniam że w środku jest prosty, a meble się nie wywalają :-)

    Na razie nikomu tego nie proponuję, dom na pewno ruiną nie jest bowiem dwa pokoje są
    wyremontowane na dobrym poziomie, są nowe drewniane meble we wszystkich
    pomieszczeniach, kuchnia i łazienka są w stanie surowym - miały być remontowane ale
    zabrakło chęci, niemniej jest czysto, nie ma żadnej zgnilizny ani wilgoci, okna są
    obecnie odnowione i uszczelnione

    Jestem w stanie zainwestować w ten dom bo takie były plany od początku jednak z uwagi
    na charakter pracy niemożliwe jest bym tam zamieszkał przez najbliższy czas stąd nie
    chcę włożyć w to teraz wielkich pieniędzy. Po prostu szukam pomysłu co z nim zrobić
    by przez najbliższy czas nie stał pusty, bo doglądać też go za bardzo nie mogę, a
    szczególnie nie chcę sprzedawać.

  • 6. Data: 2012-08-10 14:20:41
    Od: anhin <a...@g...pl>

    dom jest przepiękny, i z niesamowitym potencjałem. Czy robiłeś już jakąś
    inwentaryzację czy ekspertyzę? Na oko nie jest tak źle, więźba i
    pokrycie wyglądają na przyzwoite, a remont wnętrza (jeśli nie będziesz
    próbował z tego robić "pałacu" czy "dworku") wypadnie chyba jednak
    taniej niż się spodziewasz. Jeśli zrobisz przyzwoite wnętrza (bardzo
    mocno bym radził konsultacje z jakimś niegłupim i niezmanierowanym
    architektem czy plastykiem), możesz liczyć na wakacyjny wynajem
    (zakładając że sąsiedztwo jest takie jakie opisujesz) nawet za kilkaset
    zł/dobę. O wynajmowaniu na cały rok raczej zapomnij, chyba że to jest w
    strefie sensownego dojazdu do jakiegoś naprawdę dużego miasta.

  • 7. Data: 2012-08-10 19:01:10
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-08-10 10:38, obywatel vcore uprzejmie donosi:
> [...]
    zrobić by przez najbliższy czas nie stał pusty, bo doglądać też go za bardzo nie
    mogę, a szczególnie nie chcę sprzedawać.

    Ludzie zazwyczaj mieszkają w domu, nie na "zewnętrzu".
    Pokaż wnętrze, powiem, czy ktoś to za 1200 weźmie.

    qr.a

  • 8. Data: 2012-08-10 19:42:14
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-08-10 19:01, obywatel Qrczak uprzejmie donosi:
    > Dnia 2012-08-10 10:38, obywatel vcore uprzejmie donosi:

    > Ludzie zazwyczaj mieszkają w domu, nie na "zewnętrzu".
    > Pokaż wnętrze, powiem, czy ktoś to za 1200 weźmie.

    Korekta: 1200 da.
    Bo że Ty byś tyle wziął, to jakby oczywiste.

    qr.a

  • 9. Data: 2012-08-10 22:45:03
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Qrczak" <q...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Dnia 2012-08-10 19:01, obywatel Qrczak uprzejmie donosi:

    > Korekta: 1200 da.
    > Bo że Ty byś tyle wziął, to jakby oczywiste.
    >
    > qr.a
    A to on nie pytał, czy ktoś będzie tam chciał mieszkać, jak on zapłaci temu
    komuś 1200?

  • 10. Data: 2012-08-12 17:03:19
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    nastawiam się na wynajem długoterminowy
    > Proszę o pomoc, a może o kubeł zimnej wody :-)

    dziadkowie wynajmowali cały podobny dom (100letni) w rejonie sanoka
    (bieszczady), 100m od czystego SANu, w pobliżu lasy lasy lasy, grzyby
    ryby itd.

    Prąd a woda studzienna, płacili ~5tys za rok, mieszkali od wiosny do
    jesieni.