  • 1. Data: 2015-07-26 18:41:47
    Temat: Wysokie napiecie
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Czy napiecie 15 tys. biegnace nadpowietrznie przez działke ma wplyw na
    zycie ludzie, budynek jest oddalony o ok. 25 mb.
    Ponadto na jakiej wysokosci od ziemi powinny byc umieszczone druty od tego
    napiecia. Obecie jak widze jest to ~6m.

  • 2. Data: 2015-07-26 18:44:33
    Temat: Re: Wysokie napiecie
    Od: masti <g...@t...hell>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > zycie ludzie, budynek jest oddalony o ok. 25 mb.
    > Ponadto na jakiej wysokosci od ziemi powinny byc umieszczone druty od tego

    15kV to nic wielkiego. ja mam linię oddaloną od domu o 15m

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-07-26 20:03:26
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    *masti* <g...@t...hell> typed:

    > 15kV to nic wielkiego. ja mam linię oddaloną od domu o 15m

    W swoim zyciu widzialm budynki postawione pod linia i bylo ok.
    Pytam o linie 15kV bo ostatnio zostal porazony czlowiek.
    Otoz pod linia rosnie zywoplot o wysok. ~2.5 m. Postanowiono go obciac.
    Chwile przed scinaniem byla burza i padal deszcz. Zaraz jak tylko przestal
    padac, facet poszedl scinac zywoplot. Wyszedl na drugi stopien drabiny i
    podniosl nozyce i w tym momencie nastapilo silne trzasniecie. Facet spadla z
    drabiny, stracil przytomnosc, jedna dlon przypalona.
    Po kilku chwilach doszedl do siebie ...
    Teraz pytanie, czy porazil go prad z lini (nie mogl dotknac drutow, druty
    byly ponada 4 metry nad nim) czy to byl piorun ktory go porazil?

  • 4. Data: 2015-07-26 20:43:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > Teraz pytanie, czy porazil go prad z lini (nie mogl dotknac drutow, druty
    > byly ponada 4 metry nad nim) czy to byl piorun ktory go porazil?

    jak ktoś się bierze z takie prace w deszczu to ma problem. Ale
    genrealnie drzewa przerastające linie 15kV tnie się bez większego
    problemu 2-3 metry pod linią

  • 5. Data: 2015-07-26 22:55:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lipca 2015 20:45:03 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > jak ktoś się bierze z takie prace w deszczu to ma problem. Ale
    > genrealnie drzewa przerastające linie 15kV tnie się bez większego
    > problemu 2-3 metry pod linią

    Jesli ziemia jest piaszczysta, to nie powinno sie chodzic pod taka linia w sandałach.

  • 6. Data: 2015-07-26 23:12:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > Jesli ziemia jest piaszczysta, to nie powinno sie chodzic pod taka linia w
    sandałach.

    pod 15kV? nie ma problemu. Chyba, że masz na myśli 110kV

  • 7. Data: 2015-07-27 00:43:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niskie a w zasadzie niemierzalne będzie natężenie pól rożnych jakie taka linia
    wytwarza. Wolnozmienne ole magnetyczne w medycynie używane jest do pobudzania komórek
    do rozmnażania i szybkiego wzrostu. Dlatego nie jest stosowane przy chorobie
    nowotworowej. Ale jakie tam może być pole magnetyczne jak drut jest prosty i żelaza
    nie ma. Kiedyś stacje ŚN-NN budowanao w budynkach mieszkalnych. Teraz podobno nie
    wolno budować w budykach przeznaczonych na pobyt stały ludzi. Wyłapali że przy tak
    umieszczonych transformatorach dzieci częściej chorują na jakąś białaczkę. To więcej
    to tak mało że jest na granicy wykrcia zależności. Jak duże jest pole elektryczne
    możesz sam sprawdzić. Są wskaźniki używane do szukania przewodów w ścianie. Możesz
    sprawdzić w jakiej odleglości od przewodu w ścianie taki wskaźnik zacznie
    sygnalizować. A potem sprawdź czy zareaguje na zbliżanie się do lini.

  • 8. Data: 2015-07-27 00:49:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I przez te 15 metrów pierdolisz jak potłuczony.

  • 9. Data: 2015-07-27 00:58:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokładdnie te same zagrożenia są przy 15kV i 110kV. jak by chodziło o porażenie to
    bezpieczne odległości były by mniejsze. Przy 110kV metr i trochę by wystarczyło przy
    suchym powietrzu. Bezpieczna ze względu na możliwość porażenia była by odległośc taka
    jak jest pomiędzy przewodami na słupie. A ze względu na oddziaływanie na organizmy
    żywe jest wielokrotnie większa niż pomiędzy przewodami. Bezpieczna jest sieć 230V bo
    przewody są bardzo blisko siebie i szkodliwe pola się znoszą.

  • 10. Data: 2015-07-27 16:10:26
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 26.07.2015 o 18:41, uzytkownik pisze:
    > Czy napiecie 15 tys.

    Uściślijmy - jest to linia średniego napięcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk