  • 11. Data: 2015-07-27 21:12:53
    Temat: Re: Wysokie napiecie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 26 lipca 2015 18:41:40 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Ponadto na jakiej wysokosci od ziemi powinny byc umieszczone druty od tego
    > napiecia. Obecie jak widze jest to ~6m.

    ma byc 5+U/150 czyli nieco ponad 5m. W rozdzielnicach 20kV za bezpieczna przerwe
    izolacyjną miedzy fazami uważa sie jakies 19cm. Czyli male szanse zeby goscia z linii
    poraziło. Ale gdyby w linie nieco dalej strzelil piorun to dzialby sie
    nieprzewidziane rzeczy.

    b.

  • 12. Data: 2015-07-28 10:04:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2015 o 18:41, uzytkownik pisze:
    > Czy napiecie 15 tys.

    15kV to średnie napięcie.

    > biegnace nadpowietrznie przez działke ma wplyw na
    > zycie ludzie, budynek jest oddalony o ok. 25 mb.

    Moment... NADpowietrznie to ponad atmosferą - dom masz na orbicie??

    Tak czy inaczej jeśli nie dotykasz to wpływu nie ma. No, może estetyczny ;)

    > Ponadto na jakiej wysokosci od ziemi powinny byc umieszczone druty od
    > tego napiecia. Obecie jak widze jest to ~6m.

    I starczy. Lokale linie przesyłowe poszczególnych miejscowości to z
    reguły właśnie 15kV.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 13. Data: 2015-07-28 10:05:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2015 o 22:55, Marek pisze:

    > Jesli ziemia jest piaszczysta, to nie powinno sie chodzic pod
    > taka linia w sandałach.

    Bo?

    Jakiś zakaz religijny? Bo z punktu widzenia fizyki problemu nie ma.

  • 14. Data: 2015-07-28 10:07:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Dokładdnie te same zagrożenia są przy 15kV i 110kV.

    to i przy 230V. niektóre. Widać, ze na prądzie znasz się tak samo jak na
    OC i prawie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2015-07-28 10:55:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to ty znasz się jak wiejski przygłup na wszystkim.

  • 16. Data: 2015-07-28 11:35:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Za to ty znasz się jak wiejski przygłup na wszystkim.

    jak zwykle bardzo merytorycznie argumentujesz.

  • 17. Data: 2015-07-28 12:53:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:04:05 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > I starczy. Lokale linie przesyłowe poszczególnych miejscowości to z
    > reguły właśnie 15kV.

    kraj jest nieco wiekszy niz to co wdzisz za oknem - u nas przewaznie sa 20kV, ale
    zdarzają sie i 10 i 30kV. A 15-ek nie ma chyba wcale.

    b.

  • 18. Data: 2015-07-28 13:27:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2015 o 12:53, Budyń pisze:

    > kraj jest nieco wiekszy niz to co wdzisz za oknem - u nas przewaznie sa 20kV,
    > ale zdarzają sie i 10 i 30kV. A 15-ek nie ma chyba wcale.

    Mądrej głowie dość dwie słowie.

    Tępakom trzeba rozwijać literka po literce, zatem rozwijam: pisałem
    wyraźnie, że Z REGUŁY. I faktycznie na terenie całego kraju (nie wnikam
    w twój osobisty wypizgarz) 15kV to norma.

    Co więcej w omawianym kontekście 15 czy 20kV ma mniej-więcej takie samo
    znaczenie jak 230 czy 400V.

  • 19. Data: 2015-07-28 13:48:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 13:27:04 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Tępakom trzeba rozwijać literka po literce, zatem rozwijam: pisałem
    > wyraźnie, że Z REGUŁY.

    60% to reguła jak cholera,

    > Co więcej w omawianym kontekście 15 czy 20kV ma mniej-więcej takie samo
    > znaczenie jak 230 czy 400V.

    to po jak9i ciul sie wtracasz do dyskusji? Dawno niekogo nie nazwales tepakiem i zle
    sie z tym czujesz?

    b.

  • 20. Data: 2015-07-28 13:49:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > 60% to reguła jak cholera,

    a te 60% to wziąłeś skąd?

    > to po jak9i ciul sie wtracasz do dyskusji? Dawno niekogo nie nazwales tepakiem i
    zle sie z tym czujesz?

    jak zwykle merytorycznie