  • 1. Data: 2015-09-17 16:11:18
    Temat: Wysokie tuje
    Od: G <@bezmejla.pl>

    Jest rządek tuj które rosły sobie samopas, nie były przycinane. I
    wyrosły sobie tak na 4 m. Są one jedynym rozgraniczeniem z sąsiadem.
    Póki co postawić płotu czy innych rośli w tym miejscu nie ma szans
    posadzić. Są już lekko łyse w środku coraz mniej spełniają funkcję
    odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
    takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już
    nic zrobić?

  • 2. Data: 2015-09-17 18:00:53
    Temat: Re: Wysokie tuje
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 16:11:18 +0200, G napisał(a):

> [...]
    > odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
    > takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już

    Wątpię, aby się zagęściły po takim radykalnym cięciu, raczej nie wypuszczą
    młodych gałązek dołem, ale kto wie, niech powie. Jeśli w ogóle ciąć tuje,
    to na pewno nie teraz, czyli nie przed zimą - cięcie pobudza do wydawania
    młodych pędów, a te nie zdążyłyby dojrzeć, przez co byłyby zbyt delikatne,
    aby przetrwać zimę.

  • 3. Data: 2015-09-18 19:41:39
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "G" <@bezmejla.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości takie tuje odbiją na
    > nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już nic zrobić?

    Hejka. Na jednej z sąsiednich działek przycięto wiosną stary, 3-metrowy
    tujowy żywopłot do połowy. Po pierwsze rośliny przeżyły a teraz szczegółnie
    góą się zagęszczają.
    Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

  • 4. Data: 2015-10-08 13:53:02
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-09-17 o 16:11, G pisze:
> [...]
    > odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
    > takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi

    Wszystko zależy od gatunku. W tym roku poprzycinałem swoje, Jedna
    pięknie się zgęściły i zazieleniły świeżą zielenią, natomiast innych
    zupełnie nie pobudziło to do odrostów. Dodam jeszcze że te moje były w
    opłakanym stanie - środek krzewu zupełnie goły, zrudziałe igły tylko na
    końcówkach gałęzi.