  • 1. Data: 2021-09-04 09:50:06
    Temat: Wytrzymały sznurek
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Do pewnego rodzaju anteny mam zamiar użyć plastykowego sznurka lub linki
    rozwieszonego miedzy blokami, jako konstrukcji wsporczej. Problem w tym
    że ma on wytrzymać najmarniej 10 lat a wiadomo że plastyki mają taką
    dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-09-04 21:56:04
    Temat: Re: Wytrzymały sznurek
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 September 2021 at 09:50:08 UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?
    takie anteny są zakazane na osiedlach
    Co innego własny dom i pole

  • 3. Data: 2021-09-05 01:52:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 21:56:05 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > takie anteny są zakazane na osiedlach
    > Co innego własny dom i pole
    W kwestii sznurka masz coś do powiedzenia czy tylko instynkt ormowca masz?

  • 4. Data: 2021-09-05 01:56:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 09:50:08 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?
    Słońce i wilgoc wykończą chyba każdy sznurek. A linkę ze stali kwasoodpornej jak byś
    użył?

  • 5. Data: 2021-09-05 01:58:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 02:50:08 UTC-5 Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?

    Drut nierdzewny lub linka z takiego drutu.

    Cokolwiek innego ci sie rozlozy w takim czasie jak obstawiasz.

    Jak ci metal nie odpowiada to nawlec na niego wąż ogrodowy. Na 10 lat powinno
    starczyc.

    Jak nie metal to moze jakies lini żeglarskie sie nadadza. Nie wiem, nie znam sie na
    nich, moze ktos potwierdzi/zaprzeczy.

  • 6. Data: 2021-09-05 07:08:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W kwestii sznurka masz coś do powiedzenia czy tylko instynkt ormowca masz?

    Odezwał się fachowiec od wszystkiego, głównie od bicia ....

  • 7. Data: 2021-09-05 07:16:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Słońce i wilgoc wykończą chyba każdy sznurek. A linkę ze stali kwasoodpornej jak
    byś użył?

    Myślisz, że pytałby takich idiotów jak zenuś, gdyby mógł użyć linki
    stalowej?

    Jak zwykle udzielasz porad nie na temat, a innych, którzy udzielają
    porad wyzywasz od ormowców.

  • 8. Data: 2021-09-05 09:23:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 01:59:00 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Drut nierdzewny lub linka z takiego drutu.
    To jest najlepsze, są jeszcze linki nierdzewne powlekane, u mnie kilkanaście lat na
    balkonie wisi taka jako sznurek na pranie.
    Ale stawiam, że do anteny takie se, ta stal raczej kiepsko wróży...

    > Cokolwiek innego ci sie rozlozy w takim czasie jak obstawiasz.
    E tam, światłowody samonośne wiszą dłużej i działają nawet. Tylko szkoda kupować
    światłowód jako linkę nośną choć są dielektryczne ;)

    > Jak ci metal nie odpowiada to nawlec na niego wąż ogrodowy. Na 10 lat powinno
    starczyc.
    Tu akurat kiepsko - raz, że wpływu stali nie "zaizoluje", dwa współczesne węże to po
    kilku latach się rozsypują

    > Jak nie metal to moze jakies lini żeglarskie sie nadadza. Nie wiem, nie znam sie na
    nich, moze ktos potwierdzi/zaprzeczy.

    Ja bym kupił najzwyklejszą linę(repa) polipropylenową. Grubości są w szerokim
    zakresie...

  • 9. Data: 2021-09-05 10:02:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2021 00:23:09 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Ja bym kupił najzwyklejszą linę(repa) polipropylenową. Grubości są w szerokim
    zakresie...

    Polipropylen jest nieodporny na UV w przeciwieństwie do poliestru.
    Linka musi być niemetalowa, więc rady z tego zakresu są chybione.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-09-05 10:12:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?

    moim zdaniem - jakakolwiek lina z budowlanego, a już z alpinistycznego -
    wytrzyma 10 lat.
    raz że zrobiłem dziesiątki huśtawek i żadna nie umarła wcześniej niż po
    10 latach, dwa miałem taką antene, delta cośtam, rozpiętą pomiędzy
    trzeba blokami. nie pamiętam jaka to była lina, ale miała przynajmniej
    10mm grubości
    Ja bym, dla bezpieczeństwa, właśnie po 10 latach ją wymienił

    ToMasz