  • 11. Data: 2021-09-05 10:12:56
    Temat: Re: Wytrzymały sznurek
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 10:02:52 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Polipropylen jest nieodporny na UV w przeciwieństwie do poliestru.
    > Linka musi być niemetalowa, więc rady z tego zakresu są chybione.

    sorry, myślałem o jednym, napisałem drugie..
    jeszcze chyba polietylenowe są OK, w sumie koszt linki jest raczej marginalny w
    porównaniu z problemami z montażem, więc może 2-3 różne dać, wytrzyma tyle ile
    najlepsza z nich ;)

  • 12. Data: 2021-09-05 11:02:00
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 4.09.2021 o 09:50, Jacek Maciejewski napisał:

    > Do pewnego rodzaju anteny mam zamiar użyć plastykowego sznurka lub linki
    > rozwieszonego miedzy blokami, jako konstrukcji wsporczej. Problem w tym
    > że ma on wytrzymać najmarniej 10 lat a wiadomo że plastyki mają taką
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?

    Ponieważ to będzie samowolkowe druciarstwo, to nie ma co jechać
    w koszty, tylko iść po taniości. Najlepsza będzie opcja ze sznurkiem
    snopowiązałkowym, zwanym teraz z braku laku sznurkiem rolniczym.
    Jeśli wziąć (lub wziąść jak pisał Adam Mickiewicz) i skręcić dwa
    takie sznurki - biały i czerwony - to będzie gites i narodowo, na
    wszelki wypadek, gdyby się lewaki ze spółdzielni czepiali. I nie bój
    nic, producent sznurka pisze, że jest mocny i odporny na promieniowanie
    UV. Sznurek.

  • 13. Data: 2021-09-05 11:25:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 5 września 2021 o 11:02:04 UTC+2 Collie napisał(a):

    > UV. Sznurek

    Współcześnie sprzedawany sznurek snopowiązałkowy(ten biały)po roku/dwóch na słońcu
    rwie się w rękach.

  • 14. Data: 2021-09-05 12:01:04
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 5.09.2021 o 11:25, Kris napisał:

    > Współcześnie sprzedawany sznurek snopowiązałkowy(ten biały)po roku/dwóch na słońcu
    rwie się w rękach.

    Więcej wiary! W słowo pisane. Jeśli jeden wierzy, że człowiek może
    chodzić wodzie, bo tak zostało napisane, to czemu drugi nie wierzy,
    iż sznurek może być odporny na UV, jeśli tak zostało napisane?

  • 15. Data: 2021-09-05 13:59:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > dziwną właściwość że porzucone rozkładają się setki lat ale używane
    > próchnieją po dwóch :) Jakiego rodzaju plastyku byście polecili?

    Linki żeglarskie poliamidowe lub poliestrowe lub użyć kabla
    światłowodowego samonośnego.

  • 16. Data: 2021-09-05 17:43:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 September 2021 at 01:52:45 UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > W kwestii sznurka masz coś do powiedzenia czy tylko instynkt ormowca masz?
    W Nimcach nie ma ormofcuf a nikt sznurkuf nie wiesza, bo jest zakaz, nikt satelity
    nie wiesza, bo jest zakaz.

    Bywało że spółdzielnia się zgadzała, gdy aplikantem był zarejestrowany krótkofalowiec
    i okazał papiery, że nie będzie podsłuchiwał służb ratunkowych, zagranicy i podczas
    burzy linka nie sprowadzi szkody na mieszkańców, gdy spadnie na ziemię.

    I taka jedna antena wisiała wiele lat między blokami, a teraz nie wisi.

    Generalnie jest zakaz, bo nie zgadza się i spółdzielnia i wspólnota na instalację
    techniczną, nie spełniająca wymogów bezpieczenstwa i przeciwpożarowego.

    Dodatkowo, podczas pożaru, drabina strażacka dosięga wiszących linek i utrudnia
    akcję,
    a podczas burzy, może to być dodatkowa okoliczność przyczyniająca się do pożaru.

  • 17. Data: 2021-09-05 22:40:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 września 2021 o 17:43:51 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    akcję,
    > a podczas burzy, może to być dodatkowa okoliczność przyczyniająca się do pożaru.
    Chuj mnie szwaby obchodzą. Jak są takim wzorcem dla ciebie to już jesteś kandydatem
    na kandydata na folksdojcza czy dopiero zamierzasz papiery złożyć? Zanim zaczniesz
    kochać szwabow miłością wielką i czystą zastanów się co by dzisiaj na terenach na
    jakich była kiedyś Polska robili z aborygenami jak by wojnę wygrali. Dobry szwab tak
    jak kiedyś w ameryce indianin to martwy szwab. Amen.

  • 18. Data: 2021-09-06 14:41:14
    Od: Runt <t...@e...prv>

    W dniu 2021-09-05 o 01:52, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > W kwestii sznurka masz coś do powiedzenia czy tylko instynkt ormowca masz?

    zenusiu, kastracie obrzezany! psi synu z ormo-wskiej sitwy!
    nie masz nic do powiedzenia w temacie to won do budy!

    --
    Runt

  • 19. Data: 2021-09-06 14:41:22
    Temat: Re: Wytrzymały sznurek komucha
    Od: Runt <t...@e...prv>

    W dniu 2021-09-05 o 22:40, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    jakich była kiedyś Polska robili z aborygenami jak by wojnę wygrali. Dobry szwab tak
    jak kiedyś w ameryce indianin to martwy szwab. Amen.

    TO co jeszcze robisz w PL? wypie...j do Putina komusza łajzo.

    --
    Runt