  • 41. Data: 2023-03-24 23:55:23
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 marca 2023 o 17:41:52 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Piszę specjalnie dla Ciebie.
    > W 2022r. jak bym nie miał instalacji PV to bym zapłacił za prąd 12000 zł.
    > Zapłaciłem 360 zł. Ile zaoszczędziłem w 2022?
    >
    > TG
    Nie napisałeś ile wydałeś żeby zaoszczędzić 12000.

  • 42. Data: 2023-03-25 00:14:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 marca 2023 o 18:59:54 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Ja mam w gniazdku normalne napięcie, ale trochę dalszy sąsiad co ma PV i
    > wszyscy jego sąsiedzi na około, to ostatnio mi się pochwalił że się nie
    > przejmuje tym tematem, bo ustawił na falowniku normę Włoską i gdy u
    > sąsiadów się wyłączają instalacje to u niego ciągle działa.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    I jak sąsiadom sąsiada wskutek zbyt wysokiego napięcia coś się popsuje to wystąpią do
    ZE o odszkodowanie. ZE z cicha pęk zacznie sprawdzać dlaczego ma płacić i znajdą tego
    z normą włoska. Wątpię żeby w umowie nie było żadnego odwołania do warunków
    technicznych itd. Jak znajdą winnego to zerwą z nim umowę i ubezpieczyciel ZE wystąpi
    z regresem.

  • 43. Data: 2023-03-25 09:30:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Mam kocioł na drewno, mam ponad 30mp suchego drewna, mam agregat 6.5kW,
    > mam 4x60l do agregatu, mam dużego UPS'a (4x100Ah), mam falownik offgrid.
    > Mam grilla gazowego z 4 palnikami, mam w zapasie 2 butle gazowe.

    Ja nie mam póki co takich zabawek ale myślałem o agregacie pędzonym z
    butli gazowej takiej co ludzie mają do grzania chałupy, agregat bym
    zrobił z kogeneracją żeby w razie co ciepło z niego wysysać. Taki plan
    na kiedyś, tylko nie wiem czy trójfazowy agregat da się znaleźć taki co
    na gaz pojedzie.

    > Dla mnie na moim etapie, PV to był strzał w dziesiątkę. Jedynie czego
    > żałuje to to, że gdy zamawiałem 2 lata temu swojego elektryka, nie
    > zamówiłem 2 szt :-)

    U nas PV już spłacona i teraz mogę bez wygłupów mówić, że grzanie chaty
    i prund mam "za darmo" ;)

    > Nawet już wśród swoich znajomych po wysłuchaniu ich zeznań n/t kosztów
    > utrzymania domu w nowej rzeczywistości nie wychylam się ze swoimi 360 zł
    > za rok.

    600 to my bulimy za same śmieci, a woda + ścieki pewnie z tysiak. Skąd
    się wzięło tylko 360?

    > Tu mnie czyta raptem 10 osób. Na mojej ulicy mam 2x więcej sąsiadów na
    > mega wkurwie za koszty życia za panowania PISU.

    Jakoś ten wkurw nie przekłada się na spadek poparcia dla pisiorów ;)

    L.

  • 44. Data: 2023-03-25 11:46:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 09:30 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > 600 to my bulimy za same śmieci, a woda + ścieki pewnie z tysiak. Skąd
    > się wzięło tylko 360?

    To jest za "energię" - grzanie, CWU, klima, elektryk, gotowanie, żarówki.
    Nie mam gazu, nie palę w piecu.

    TG

  • 45. Data: 2023-03-25 11:53:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 23:55 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie napisałeś ile wydałeś żeby zaoszczędzić 12000.

    Fakt, dzisiaj jeszcze tego nie pisałem.
    Jak Ty żyjesz na tych grupach jak nie pamiętasz co czytałeś i pisałeś
    wczoraj?

    TG

  • 46. Data: 2023-03-25 16:20:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 marca 2023 o 11:53:26 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Fakt, dzisiaj jeszcze tego nie pisałem.
    > Jak Ty żyjesz na tych grupach jak nie pamiętasz co czytałeś i pisałeś
    > wczoraj?
    >
    > TG
    Nie podałeś wszystkich kosztów. Dlatego spytałem. I weź się odpierdol od mojej
    pamięci. Dobra mam. Do tych co żeby odpowiedzieć dzielą tekst i odpowiadają na
    pojedyncze zdania bo całości krótkiego tekstu nie ogarniają jakoś się nie
    przypierdalasz że słabą pamięć mają.

  • 47. Data: 2023-03-25 16:31:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 marca 2023 o 09:30:45 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > się wzięło tylko 360?
    > Jakoś ten wkurw nie przekłada się na spadek poparcia dla pisiorów ;)

    Pierdolić, w staropolskim tego słowa znaczeniu, możesz u cioci na imieninach. Jeśli
    instalacja nie pozyskana została darmo wraz z darmowym montażem oczywiście lub nie
    sprzedawales prądu za pieniadze to nigdy prąd nie będzie cię z niej kosztował 0,00zl.
    Kupując instalacje z montażem i podłączeniem zapłaciłeś za prąd na kilkanaście lat do
    przodu. I to nie w systemie że w pewnym momencie nic nie będzie kosztował. Dopiero po
    kilkunastu latach dojdzesz z ceną kilowatogodziny z własnego prądu do ceny prądu w
    niskiej taryfie.

  • 48. Data: 2023-03-26 12:33:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 16:20 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie podałeś wszystkich kosztów.

    Podawałem wiele razy, co najmniej kilkanaście, łącznie ze zrzutami faktur.
    Mam dwie instalacje 15 i 6kW.

    15 kosztowała mnie 2,4k za 1kWh czyli 36k
    6 była już droższa i wyszło 2,6k za 1kWh czyli 15,6k
    Suma to 51,6k minus dotacja 3k i minus zwrot podatku.
    Przyjmij 50k za 21kW, choć w rzeczywistości jest jeszcze taniej ale nie
    chce mi się sprawdzać pitów.

    TG

  • 49. Data: 2023-03-26 15:35:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 26 marca 2023 o 12:33:24 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Suma to 51,6k minus dotacja 3k i minus zwrot podatku.
    > Przyjmij 50k za 21kW, choć w rzeczywistości jest jeszcze taniej ale nie

    A ile wydałeś żeby zużyć to co wyprodukowałeś? Bo coś mi. Się widzi że produkujesz
    tyle prądu że bez szans jesteś na zużycie tego w domu. Samochód elektryczny kupiłeś.
    A teraz weź całkiem realna w niedalekiej przyszłości sytuację. ZE uzna że w twojej
    okolicy jest zbyt dużo prądu z fotowoltaiki i przestaną brać prąd chyba że kupisz
    akumulatory. Magazyn jaki potrzebujesz żeby dobrze wykorzystać możliwości instalacji
    będzie kosztował minimum 750 tysięcy złotych.

  • 50. Data: 2023-03-26 16:22:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 15:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > fotowoltaiki i przestaną brać prąd chyba że kupisz akumulatory. Magazyn
    > jaki potrzebujesz żeby dobrze wykorzystać możliwości instalacji będzie

    Przed PV założyłem PC i klimę.
    Wygodny jestem, po 20 latach miałem już dość pierdzielenia się w zimie z
    drewnem i kombinowania jak by tu w ciągu dnia nie za bardzo podnieść temp.
    w lecie w sypialniach na poddaszu.
    Przy licznej rodzinie nawet podgrzewana woda użytkowa to znaczny koszt.
    Ja mam ją bez limitu.
    Masz ciasne horyzonty, pisząc, że jestem bez szans aby zużyć to co
    produkuję.
    Muszę się mocno spinać aby wystarczyło na to co zaplanowałem.
    Zaraz zacznę sezon basenowy, basem oczywiście podgrzewany pompą ciepła :-)

    Jak ZE uzna to co napisałeś to się wtedy będę martwił, zawsze mogę sobie
    zrobić swoją wyspę.
    Jak na razie u mnie PGE działa z głową. Nie ma miesiąca abym nie dostał
    info o planowanych wyłączeniach w mojej okolicy związanych z modernizacją
    stacji trafo.

    Elektryk od lipca zrobił 17kkm i tylko raz go ładowałem poza domem.
    Już samo to to dodatkowe ponad 8k zł w kieszeni.
    Tak wiem, wydałem na elektryka.
    Nowe auto było w planach, miała być hybryda Kia Sportage, elektryka
    kupiłem za ponad 30k taniej.
    Jak dostanę na niego dotację z programu mój elektryk to wyjdzie jeszcze
    korzystniej.

    TG