  • 1. Data: 2010-02-17 13:28:51
    Temat: Zamieszkanie w 'nieodebranym' domu
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Czy ktoś z Was zna przypadek nałożenia kary,
    za zamieszkanie w domu niezgłoszonym do ?

    W internecie przeglądnąłem tego, troszkę
    ale jak już ktoś pisze o karze to że słyszał,

    jeden przypadek to:
    zgłosiła rodzina dom do odebrania i przyszli na kontrole urzędasy,
    (co rzadko się zdarza, bo raczej nie przychodzą ponoc)i zauwazli garki
    pościel szczoteczki, lodówka pełna itp
    nałożyli karę 10tys, rodzina zapłaciła

    Przcież to jest prawie nie od udowodnienia, że tam ktoś spi
    zawsze można powiedzieć, że remntowałem itp, że przygotowane wszystko
    bo po odberaniu będzie impreza, to jest temat rzeka....

    wydaje mi się nierealna ta kara, przcież podstwa to odwołac się

    pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2010-02-17 13:41:51
    Temat: Re: Zamieszkanie w 'nieodebranym' domu
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Czy ktoś z Was zna przypadek nałożenia kary,
    > za zamieszkanie w domu niezgłoszonym do ?

    moj kierbud powiedzial: nie do udowodnienia. Zawsze mozesz powiedziec, ze
    masz meble, garnki, bo po pracy na budowie chcesz cos zjesc, wykapac sie,
    przebrac. A ze na noc zostajesz? Czasami pozno i do domu daleko. No i poza
    tym tylko pilnujesz bo sasiadowi ostatnio chate obrobili.
    Wyjatkiem sa obiekty typu sklep. Jesli cos sprzedasz, wystawisz
    paragon/fakture - to wiadomo ze budynek jest uzytkowany.
    A w ogole, to co za problem zrobic odbior, nawet czesciowy? :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-02-17 13:43:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo po odberaniu będzie impreza, to jest temat rzeka....
    >
    > wydaje mi się nierealna ta kara, przcież podstwa to odwołac się

    Dokładnie tak- to nie do udowodnienia w praktyce.
    Ja znam conajmniej kilka rodzin które od kilku lat mieszkaja bez odbioru.
    Z drugiej strony znam tez kilka przypdków budynków odebranych a wcale nie
    wykończonych. Taki stan surowy zamknięty+ instalacje
    Na odbiory do budynków indywidualnych z reguły nikt nie przyjeżdza- to taka
    formalność

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-17 17:19:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 17, 2:28 pm, "Amir" <d...@S...pl> wrote:
> [...]
    > bo po odberaniu będzie impreza, to jest temat rzeka....
    >
    > wydaje mi się nierealna ta kara, przcież podstwa to odwołac się

    Jest do udowodnienia. Sa swiadkowie, moga nawet przy okazji jadac na
    inna kontrole sprawdzic czy ktos w domu jest i spi. Jak masz dziecko
    ktore ma swoj pokoj to co dzieciaka bedziesz budzic.
    Warunki budowlane rozpoznasz odrazu od niebudowlanych.
    Zreszta jak ci kare naloza bo sa takie przeslanki to ty musisz
    udowodnic ze nie mieszkasz, a nie urzedasy.

    A kierownicy budowy to wiemy jacy sa, banda galganow i partaczy
    zamknieta w klanach izby budowlanej.

    Tak wiec uzytkowanie budowy jest nielegalne i tyle. Przepis jest
    przepisem nawet martwy ale moze byc skuteczny w razie czego.

  • 5. Data: 2010-02-17 18:23:20
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 14:28:51 +0100, "Amir" <d...@S...pl>
    wrote:

    http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglowna/220999,no
    wy-sacz-drakonska-kara-za-radosc-z-nowego-domu,id,t.
    html
    "Radość z zamieszkania we własnych murach nie trwała jednak długo. Po
    kilku tygodniach pan Antoni dowiedział się, że musi zapłacić 10 tys.
    zł kary, bo do tak długo wyczekiwanego domu wprowadził się... za
    wcześnie. "

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-02-18 21:57:20
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z Was zna przypadek nałożenia kary,
    > za zamieszkanie w domu niezgłoszonym do ?
    Ja mieszkałem ponad rok ( w 2002/2003).
    Bez problemów (nie licząc braku stałego adresu, nawet numer mi w gminie
    podali :)
    Na mój gust: pilnuję, jeśli ktoś uważa że nie trzeba, poproszę na piśmie i
    pełną odpowiedzialność za straty.
    Gupie urzędasy doprowadzają mnie do szału.
    Ale mądrzy też są ( nie znaczy nieprzestrzegający prawa!!)
    CEzarys

  • 7. Data: 2010-02-18 23:05:26
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Na mój gust: pilnuję, jeśli ktoś uważa że nie trzeba, poproszę na piśmie i
    > pełną odpowiedzialność za straty.

    No wlasnie. A gdzie lezy ta cienka granica miedzy
    pilnowaniem/budowaniem a zamieszkaniem ??
    Sa na to jakies sprecyzowane przepisy ??

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 8. Data: 2010-02-19 07:24:39
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie. A gdzie lezy ta cienka granica miedzy
    > pilnowaniem/budowaniem a zamieszkaniem ??
    > Sa na to jakies sprecyzowane przepisy ??
    >
    > Pozdrawiam:
    > Zubaj
    Oczywiście ze nie ma.
    Musiałbys w NSA dochodzic do ustalenia definicji.

    p.

  • 9. Data: 2010-02-19 09:59:08
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    wiadomościnews:hlgqui$qfg$1@inews.gazeta.pl...> Czy ktoś  z Was zna przypadek
> [...]
    > pełną odpowiedzialność za straty.
    > Gupie urzędasy doprowadzają mnie do szału.
    > Ale mądrzy też są ( nie znaczy nieprzestrzegający prawa!!)

    Są nieźle namieszani, mój dom jest nieodebrany (i pewnie jeszcze długo
    nie będzie) a gmina już mi nalicza podatki, pani oficjalnie mi
    powiedziała że jej odbiór nie obchodzi a stan faktyczny.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2010-02-19 10:01:45
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z Was zna przypadek nałożenia kary,
    > za zamieszkanie w domu niezgłoszonym do ?

    Znam, życzliwi sąsiedzi wszystko mogą - mimo, że urzędnicy raczej nie palą
    się do tego.
    Kar pośrednich (innej wysokości) nie ma.

    Bardzo łatwo można uzyskać tymczasowe zezwolenie na użytkowanie i po
    problemie
    qaz