  • 11. Data: 2010-02-19 10:11:25
    Temat: Re: Zamieszkanie w 'nieodebranym' domu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hllnn5$i0l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Bardzo łatwo można uzyskać tymczasowe zezwolenie na użytkowanie i po
    > problemie

    Tylko że wtedy przy odbiorze na budowie obligatoryjnie pojawiaja się
    pracownicy PINB
    A na "normalny" odbiór nie przyjezdzaja prawie wcale.
    Ja uważam że lepiej robić od razu końcowy odbiór nawet jak budnek jeszcze
    nie całkiem wykończony

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-02-19 10:18:49
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko że wtedy przy odbiorze na budowie obligatoryjnie pojawiaja się
    > pracownicy PINB

    Ups... o tym nie wiedzialem :-(
    qaz

  • 13. Data: 2010-02-19 10:36:35
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ups... o tym nie wiedzialem :-(

    ale to zaden problem! Zwracaja uwage na bezpieczenstwo (barierki na
    schodach, wyjscie na balkon/taras) i tyle.
    Znajomi mieli za to odbior czesciowy w wersji czepialskiej. Przyszly 2
    panie, jedna miala w rece linijke a druga ksiazke z przepisami. Nie
    spodobalo im sie w kotlowni (drzwi zwykle, kociol powyzej 25kW), za waskie
    drzwi wewnetrzne w jednym pomieszczeniu, o 10cm za wysokie schody bez
    barierek przed wejsciem i kupa innych drobiazgow - wszystko odnotowaly w
    protokole, ale zezwolenie na uzytkowanie daly pod warunkiem usuniecia ww
    usterek do jakiegostam terminu. Od razu zaznaczyly, zeby tylko te barierki
    na zewnatrz dorobic, to zobacza jak beda przejezdzac, a reszty nikt nie
    sprawdzi.
    Z kolei robienie odbioru koncowego i liczenie na brak kontroli w przypadku
    innego stanu faktycznego niz wynika to z dokumentacji jest ryzykowne dla
    kierownika. Tutaj znam przypadek, ze kontrola jednak sie pojawila, bo pogoda
    byla ladna, w biurze nudy, pani w nadzorze przeczytala w papierach, ze
    wszystkie prace ukonczone, a na swiadectwie energetycznym chata byla
    nieotynkowana. Facet mial przesrane, podobnie jak kierownik :)
    Generalnie jestem za zrobieniem odbioru czesciowego, jesli jest taka
    potrzeba. Mieszanie w papierach moze sie zle skonczyc.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-02-19 11:32:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Z kolei robienie odbioru koncowego i liczenie na brak kontroli w przypadku
    > innego stanu faktycznego niz wynika to z dokumentacji jest ryzykowne dla
    > kierownika.

    A to fakt. Dlatego wybrac trzeba kierbuda który jest nieskofliktowany z
    PINB. Z reguły kierbud i urzednicy PINB to "jedna wielka rodzina" i nikt
    nikomu pod góke nie robi;)))

> [...]
    > wszystkie prace ukonczone, a na swiadectwie energetycznym chata byla
    > nieotynkowana. Facet mial przesrane, podobnie jak kierownik :)

    To faktycznie pech. Miałem własnie pisac o tych swiadectwach ze tam sa
    zdjęcia i budynek powinien miesc zrobiona elewacje chociaz.
    W sniektórych znanych mi przypadkach zdjęcia do certyfikatów robili
    czarno-białe aby nie było widac że elewacja nie pomalowana a tylko klejem
    zatarta itp.

    > Generalnie jestem za zrobieniem odbioru czesciowego, jesli jest taka
    > potrzeba. Mieszanie w papierach moze sie zle skonczyc.

    Sporadyczne przypadki ale fakt moga się zdazyć.
    U nas gościu z PINB mówił mi że jakby chciał karać za zamieszkanie bez
    odbioru to conajmniej połowa nowowybudowanych domów by się łapała;)

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-02-19 12:51:49
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    >Są nieźle namieszani, mój dom jest nieodebrany (i pewnie jeszcze długo
    >nie będzie) a gmina już mi nalicza podatki, pani oficjalnie mi
    >powiedziała że jej odbiór nie obchodzi a stan faktyczny.
    nalicza zgodnie z prawem skoro go użytkujesz i w dodatku ma Cię w szachu,bo
    jakbyś pyskował to ona sobie zadzwoni do PINBu więc siedzisz cicho

    4879 (20100219) __________

  • 16. Data: 2010-02-19 13:19:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    qx.googlegroups.com...
> [...]
    >nie będzie) a gmina już mi nalicza podatki, pani oficjalnie mi
    >powiedziała że jej odbiór nie obchodzi a stan faktyczny.

    Co gmina to obyczaj jak widać. U mnie podatek zaczeli naliczać dopiero po
    odbiorze i to od następnego roku.
    Za to numer nieruchomosci nadali i zameldowali mnie w momencie gdy były
    wybudowane same mury

    Krzysiek