  • 11. Data: 2013-07-17 20:01:41
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 19:42:19 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > widzę że nikt nie wyjaśnił dlaczego zawór bezpieczeństwa jest po
    >
    > stronie zimnej
    >
    > otóż jak zadziała to wyleci z niego strumień wody, ja bym wolał żeby
    >
    > to była zimna woda a nie wrzątek i właśnie dla tego
    >

    > jeffrey
    Zawór bezpieczeństwa do bojlera to zespół dwóch zaworów w jednej obudowie. Jeden to
    bezpieczeństwa a drugi to prawie jednokierunkowy, żeby rozszerzająca się woda mogła
    cofnąć się do wodociągu ma w grzybku mały otwór. Przy wymianie wężyka przy takim
    zaworze nie potrzeba spuszczać wody z bojlera.

  • 12. Data: 2013-07-17 20:45:35
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Hmm... skoro montuje się go obok baniaka i źródlem cisnienia jest
    > gorąca woda w baniaku to jest spora szansa że i tam poleci gorąca.
    > Tego chyba nie będzie więcej niż litr zakładając że nie ma poduszki
    > powietrznej.
    > Pytanie wobec tego czy mogę sobie do niego podpiąc kanalizację. W
    > sposób który w przypadku jakiejś katastrofy po prostu rozerwie to
    > połaczenie.

    zimna woda wchodzi z dołu boilera i tam nawet jak się zagotuje jest
    trochę zimniejsza niż na górze

    jeffrey

  • 13. Data: 2013-07-17 21:28:22
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 20:45:35 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > zimna woda wchodzi z dołu boilera i tam nawet jak się zagotuje jest
    >
    > trochę zimniejsza niż na górze
    >

    > jeffrey

    Nie pytał czy woda jest zimniejsza tylko czy może sobie rurkę podłączyć do
    kanalizacji. Masz jakieś problemy ze zrozumieniem jedno zdaniowego pytania?

  • 14. Data: 2013-07-17 21:37:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Chciałbym przy okazji dorzucić taki sam zawor na stronę ciepłą (bo
    > tani a i tak przerabiać będę) i obawiam się że one nie są

    a na czorta ci drugi zawór? :)

    ma być jeden zawór któy zabezpiecza zbiornik przed przekroczeniem
    maksymalnego ciśnienia i rozerwaniem zbiornika.

  • 15. Data: 2013-07-17 21:39:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 20:01, k...@g...com wrote:
    > Zawór bezpieczeństwa do bojlera to zespół dwóch zaworów w jednej obudowie.

    Odeszliśmy daleko od mojego zaworu. Mój nie jest taki. To zwykłe
    zabezpieczenie żeby w przypadku wzrostu ciśnienia troche je upuscić. W
    szczególnosci podpięty jest tylko jednym końcem do boilera - w zasadzie
    nawet nie do niego tylko do rury zimnej wody.

    Dalej nie wiem czy można je stosować przy pracy ciągłej na 60-80 stopni.

    PS. Nie mam grzałki elektrycznej. Mam obieg wodny z pieca węglowego.
    Zagotowanie boilera chyba mi nie grozi, wcześniej się woda wygotuje w
    c.o. i rury rozlutują.

  • 16. Data: 2013-07-17 21:40:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Wygląda tak jak ten:
    >
    > http://img705.imageshack.us/img705/1149/mswp.jpg

    Ja tam hydraulikiem nie jestem, ale czy aby ten zawór nie zabezpiecza
    przed cofaniem się gorącej wody do wodociągu/zasilania?

    Czy to by tłumaczyło, dlaczego znajdować się powinien na wejściu zimnej
    wody?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2013-07-17 21:40:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > Pytanie wobec tego czy mogę sobie do niego podpiąc kanalizację. W
    > sposób który w przypadku jakiejś katastrofy po prostu rozerwie to

    1. odprowadznie od zaworu musi być srednicą taką samą jak wyjście z zaworu
    ewentualnie szersze.

    2. podpięcie nie może być na sztywno, wg zaleceń powinna być przerwa miedzy
    wylotem rury a wejściem dalszego odprowadzenia.

  • 18. Data: 2013-07-17 21:43:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > żeby rozszerzająca się woda mogła cofnąć się do wodociągu ma w
    > grzybku mały otwór. Przy wymianie wężyka przy takim zaworze nie

    kogutek nie pierdol...

    tak to wyglądają te śmieszne zaworki zespolone do małych bojlerków. przy
    dużych zasobnikach musi być duży zawór o odpowiedniej średnicy

  • 19. Data: 2013-07-17 21:45:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 21:37, Marek Dyjor wrote:
    > a na czorta ci drugi zawór? :)

    A czemu nie - to tylko 25zł więcej i większa szansa że zadziała ktoryś z
    nich.

    Chciałbym go podpiąc od ciepłej strony bo tam akurat będzie miejsce. Od
    zimnej strony mam ciasno.

    PS. Jeden z takich zaworów nie zadziałał (jak opowiadał koleś od c.o.).
    Na szczęście zadziałał gówniany lut w rurce miedzianej i pękła
    upuszczając wodę. Baniak do wywalenia bo stracił "geometrię". Wszystko
    podczas rozruchu nowej instalacji. Jakoś dalo mi to do myślenia.

  • 20. Data: 2013-07-17 21:48:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pierwszy opis od reki: http://tinyurl.com/pyxsf65