  • 1. Data: 2012-10-11 10:49:13
    Temat: Zawory IDMAR
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pytałem kilka dni temu o zasuwę jako główny zawór w mieszkaniu - szukałem
    czegoś bezawaryjnego i co będzie działało nawet po latach. Niestety
    wszystkie zasuwy są na 10 bar, podczas gdy zawory kulowe na 10 lub 16.
    Ponieważ widziałem już kilka pękniętych zaworów jakoś nie chcę ryzykować z
    czymś na 10 (wiem, że w sieci jest 6) ale wolę mieć większy margines
    bezpieczeństwa jakby jakiś Chińczyk poskąpił metalu.

    Tymczasem znalazłem polskiego producenta IDMAR który nie dość , że polski,
    do tego w miarę tani to jeszcze twierdzi że jego zawory kulowe wytrzymują 30
    bar. Miał ktoś do czynienia z tą firmą? Rzeczywiście są dobrzy czy to
    chińszczyzna jak te supermarketowe?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-11-04 21:22:57
    Temat: Re: Zawory IDMAR
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

> [...]

    > czymś na 10 (wiem, że w sieci jest 6) ale wolę mieć większy margines
    > bezpieczeństwa jakby jakiś Chińczyk poskąpił metalu.

    Fajnie jak byś napisał jakie medium chcesz odcinać tym zaworem.
    Zakładam, że chodzi o wodę pitną.
    Jezeli tak to tylko i wyłącznie porządny żeliwny, ocynkowany zawór
    grzybkowy.

> [...]
    > 30 bar. Miał ktoś do czynienia z tą firmą? Rzeczywiście są dobrzy czy to

    Tak się akurat składa, że jedna z największych sieci marketów budowlanych w
    Polsce (Castorama) handluje zaworami z Idmaru :)
    Jeżeli chodzi o Idmar to widziałem gorsze :)

  • 3. Data: 2012-11-05 11:01:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > bezpieczeństwa jakby jakiś Chińczyk poskąpił metalu.

    > Fajnie jak byś napisał jakie medium chcesz odcinać tym zaworem.

    Tak.

    > Jezeli tak to tylko i wyłącznie porządny żeliwny, ocynkowany zawór
    > grzybkowy.

    A może wyjaśnić dlaczego? Raz już kiedyś widziałem taką opinię, jako główny
    kurek do wody powinien być grzybkowy, ale bez żadnych konkretów, a
    wspomnienia mam złe. Od kiedy pamiętam zawsze się zapiekały. Nie wiem, może
    te współczesne są lepsze, ale te które pamiętam z młodości. Działały tak, że
    jak raz na rok trzeba było go zamknąć to trzeba było wziąć solidny klucz, a
    mnie zależy na zaworze który w razie awarii bez problemu zamknie drobna
    kobieca ręka (dlatego myślałem o zasuwie). Druga kwestia to wszystkie
    grzybkowe jakie pamiętam po latach zaczynały przepuszczać i zostały
    wymienione na kulowe. Kulowe też się "zapiekają" i trzeba sporej siły by je
    ruszyć po roku nieużywania, ale jak już się rusza to trzymają.

> [...]

    > w Polsce (Castorama) handluje zaworami z Idmaru :)
    > Jeżeli chodzi o Idmar to widziałem gorsze :)

    Mam to rozumieć, że są lepsze niż Valvex, Ferro, itp? Czy może lepsze niż
    KFA? Czy lepsze od jednych i drugich?

    W ogóle to myślałem o jakiejś przemysłówce np. Oventropp, ale jednej sztuki
    nikt mi nie chce sprowadzić :-)

    Pozdrawiam
    Ergie