  • 21. Data: 2017-05-17 22:48:00
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przeczytaj dokładniej co napisałeś. Napisałeś, że te sterowniki nie są
    > podatne na włamania hakerskie. Niestety każdy sterownik, który posiada
    > dostęp internetowy jest podatny na włamania hakerskie.
    nie.
    > Jest tylko lepiej
    > lub słabiej zabezpieczony.
    teraz piszesz jak student, dla którego wykładowca jest bogiem i tak naucza.
    > Nawet AES-256 da się obejść i wcale nie
    > trzeba łamać haseł czy kodów.
    oczywiście. ale to niema nic do rzeczy.
    > Są inne metody. Producent tej zabawki,
    > zbyt szumnie nazywanej PLC twierdzi, że nie da się włamać do sterownika,
    > bo nie ma on żadnego systemu operacyjnego. Ale przecież nikt tu nie
    > pisze o włamywaniu się do systemu operacyjnego sterownika, ale o
    > przejęciu kontroli nad tym urządzeniem, a to już jest możliwe, choć nie
    > jest łatwe.
    Więc uzasadnienie producenta jest bardzo na miejscu. przyzwyczailiśmy
    się ze z internetu do nas płyną zagrożenia. nie nie do nas. do windowsa,
    z którego większość korzysta.
    Dam Ci przykład. mam w mieszkaniu taki zdalny przełącznik wifi. mogę za
    pomocą androida przełączyć go z zero na 1.
    Zadanie pierwsze. przełącz go. nie mam żadnych zabezpieczeń. jak
    ustalisz IP (a to jest najłatwiejsze) potem port i ewentulane hasło?
    Niemasz najmniejszych szans, jeśli komunikacja będzie na zasadzie
    przesłania kilku poleceń na dobę. to nie jest "rozmowa" którą możesz
    przechwycić, analizować kombinować, i (teraz najważniejsze) coś uzyskać
    co Tobie przyniesie korzyści. co zrobisz? Włączysz ogrzewanie podłogowe
    w lecie?
    Reasumując: dyskusja czysto akademicka. każde zabezpieczenie można
    złamać. ale włamując się do banku - będziesz miał pieniądze. do kompa -
    informacje, do załącznika pieca? Co zyskasz? możesz komuś zrobić głupi
    żart, nic więcej. słyszałeś o włamaniach do smart tv?
    Natomiast bezpieczeństwo kamer - to już jest poważny problem. znaczy
    lwią częśc kamer IP da się podejrzeć. Nawet jak się nie wstydzisz tego
    co w domu robisz, to można będzie łatwo sprawdzić rozkład zajęć, a to
    już jest duże ułatwienei dla złodzieja. Ale zawsze mozna podłączyć
    kamery kablem do rejestratora, nie wypuszczać obrazu z kamer w sieć,
    tylko obraz z rejestratora. a podgląd rejestratora to już trudniejsza
    sprawa.

    ToMasz

  • 22. Data: 2017-05-17 23:46:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 17 May 2017 22:48:00 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > przechwycić, analizować kombinować, i (teraz najważniejsze) coś uzyskać
    > co Tobie przyniesie korzyści. co zrobisz? Włączysz ogrzewanie podłogowe

    Parę zagrożeń istnieje. Jeśli system jest spięty z instalacją alarmową, to
    zyskujesz dostęp do dość ważnego elementu domu, nawet jeśli tylko w trybie
    odczytu. A jeśli ktoś jest złośliwy, to może doprowadzić do fizycznych
    uszkodzeń, bo raczej mało które urządzenie jest odporne na setki przełączeń
    w krótkim czasie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2017-05-17 23:48:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 17 May 2017 08:58:06 +0200, ToMasz napisał(a):

    > jakbyś się włamywał do Twojego domu i tak ustaw zabezpieczenia aby były
    > skuteczne. skuteczne, to nie znaczy tylko wzbudzały syrenę albo wysyłały
    > smsa (bo przed włamaniem internet zostanie odcięty).

    Hm, podstawa takiego systemu to chyba modem LTE jako łącze zapasowe?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2017-05-18 02:32:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.05.2017 23:46, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > uszkodzeń, bo raczej mało które urządzenie jest odporne na setki przełączeń

    Ja mam ten alarm

    https://plcstore.pl/pl/p/INTELIGENTNY-DOM-STEROWNIK-
    PLC-CENTRALA-ALARMOWA-TERMOMETRY-TERMOSTATY-PLC2011B
    1/38

    I powiem ci, że on ma tyle wejść 84 dokładnie to możesz sobie każde okno
    rozpoznać czy otwarte, uchylone czy zamknięte. Ja mam dwa takie
    urządzenia, bo i okien mam ponad 50 :-)

    Wiadomo, nic nie uchroni przed włamaniem przez zdeterminowanego
    włamywacza. Już pomijając sposób ale wszystko da się obejść. Z banku też
    giną pieniądze mimo wieloetapowego zabezpieczenia.

    Za to te urządzenia, które posiadam i alarm także, mają i pomiary
    temperatur i sterowanie obwodami i wejścia czy wyjścia, różnego typu.
    Jeden typ to dedykowany alarm ale niekoniecznie inne urządzenie to
    rolety, ogrzewanie, otwieranie i zamykanie, kotłownia czy piękne
    sterowanie RGB poprzez DMX. Jednym z nich można sterować 32-ma
    przyciskami i dołączyć do nich zapalanie odpowiednich kanałów DMX. Całę
    oświetlenie RGB plus sterowanie ogrzewanymi podłogami można zrobić.

  • 25. Data: 2017-05-18 02:38:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.05.2017 08:58, ToMasz wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=X9kCKAvE8Ks

    No tak ale mało kto sobie poradzi z elektroniką. Takie projekty na
    pająka to w celach zabawy. W rzeczywistym świecie działać nie będą.
    Po drugie idea klikania w mapkę pokoi jest bzdurą.
    Jak masz po kilka przycisków, termometrów czy czujników to tego tam nie
    zmieścisz.

  • 26. Data: 2017-05-18 09:08:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/17/2017 11:48 PM, Borys Pogoreło wrote:
    > Hm, podstawa takiego systemu to chyba modem LTE jako łącze zapasowe?

    Jammer GSM jest bardzo prostym urządzeniem i cholerne skutecznym.

    Chcesz mieć łacznośc kłopotliwą w sabotażu - linia kablowa, wkopana, bez
    widocznych skrzynek itp. lub jeśli musi być radio to jakieś dziwaczne
    (np. na 3MHz) z odbiornikiem w zaufanym miejscu. IMHO jednak szanse na
    to że ktoś skopie działkę w poszukiwaniu kabla prze wlamaniem sa zerowe.

  • 27. Data: 2017-05-18 09:16:10
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.05.2017 o 23:48, Borys Pogoreło pisze:

    > Hm, podstawa takiego systemu to chyba modem LTE jako łącze zapasowe?

    co ty, lte nieda rady. musi być światłowód. :)

    ToMasz

  • 28. Data: 2017-05-18 10:34:15
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jammer GSM jest bardzo prostym urządzeniem i cholerne skutecznym.

    czy widziałeś jammer w następującej konfiguracji i działaniu:
    jest dom. gdzieś w nim jest urządzenie gsm. duża szansa że to urządzenie
    jest w piwnicy, pomieszczeniu o bardzo trudnym dostępie, więc ma
    wystawioną antenkę. gdzieś w okolice dachu. ale gdzie - nie wiadomo. pi
    razy oko wiadomo gdzie jest BTS, ale nie wiadomo z jakiej sieci
    urządzenie korzysta. przychodzisz pod dom z jammerem. włączasz i...
    urządzenie gsm w domu magicznie przestaje działać. widziałeś?

    ToMasz

  • 29. Data: 2017-05-18 10:45:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 10:34, ToMasz pisze:

> [...]
    > urządzenie korzysta. przychodzisz pod dom z jammerem. włączasz i...
    > urządzenie gsm w domu magicznie przestaje działać. widziałeś?

    A nie wystarczy z obu stron budynku postawić zagłuszacze, każdy o
    zasięgu kilkudziesięciu metrów?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2017-05-18 10:52:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/18/2017 10:34 AM, ToMasz wrote:
    > czy widziałeś jammer w następującej konfiguracji i działaniu:
    > jest dom. gdzieś w nim jest urządzenie gsm. duża szansa że to urządzenie
    > jest w piwnicy

    Nie będzie tam dobrze działać.

    ?, pomieszczeniu o bardzo trudnym dostępie, więc ma
    > wystawioną antenkę. gdzieś w okolice dachu.

    To bedzie jeszcze gorzej dzialać, kilkanascie metrów drutu gsm oznacza
    solidny spadek sygnału.

    > ale gdzie - nie wiadomo.

    Nie musisz, jammery działają dookólnie.

    > pi
    > razy oko wiadomo gdzie jest BTS, ale nie wiadomo z jakiej sieci
    > urządzenie korzysta.

    To bez znaczenia, jammer szumi na bardzo szerokim pasmie, stawia nośne
    mniej więcej w środku kilku pasm GSM i włacza randomiczną modulację co
    powoduje produkcję harmonicznych w calym paśmie jakie przeznaczone jest
    do GSM, dodatkowo produkowane są silne impulsy co uniemozliwia pracę ARW
    w telefonie.

    > przychodzisz pod dom z jammerem. włączasz i...

    ... działa. Miałem w rękach najtańszy chiński jammer do GSM za około
    1kzł. Miał napisane że moc około 5W i mniej więcej się zgadzało gdy
    zerknąć na pobor prądu.

    Wyłacza skutecznie w promieniu kilkudziesięciu metrów wszelkie
    transmisjie GSM. Wyłaczyło mi alarm po przekątnej domu. Telefon złapał
    zasięg dopiero po jakiś 30 metrach od jammera ale nie dało się
    rozmawiać. Przeszedł 1 sms na kilka. Dopiero odsunięcie się do około
    50-60 metrów pozwalało na rozmowy, ale np. nie działała transmisja danych.

    > urządzenie gsm w domu magicznie przestaje działać. widziałeś?

    Tak. Miałem taki w rekach. Podobne widuje na allegro. I są to wyjątkowo
    dziadowskie jammery, a dzialają wystarczająco z dyskutowanym problemie.

    Jammery do GPS, GSM, 433 itd da się zrobić w amatorskich warunkach tanim
    kosztem. To nie jest rocket science. Problemem jest tylko to że
    fabryczne urzadzenia będą mniejsze przy tych samych mocach.

    PS. Jammer którym się bawiłem był stosowany przez pewnego wlaściciela
    firmy na budowie ...