  • 31. Data: 2017-05-18 11:47:43
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.05.2017 09:08, Sebastian Biały wrote:

    > Jammer GSM jest bardzo prostym urządzeniem i cholerne skutecznym.

    Jammery są na Allegro od 100 PLN i na GSM i na GPS i zespolone na wszystko.

  • 32. Data: 2017-05-19 18:26:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jammer GSM jest bardzo prostym urządzeniem i cholerne skutecznym.
    >
    > Chcesz mieć łacznośc kłopotliwą w sabotażu - linia kablowa, wkopana, bez
    > widocznych skrzynek itp. lub jeśli musi być radio to jakieś dziwaczne
    > (np. na 3MHz) z odbiornikiem w zaufanym miejscu. IMHO jednak szanse na
    > to że ktoś skopie działkę w poszukiwaniu kabla prze wlamaniem sa zerowe.

    Żeś się uparł. Mierz siły na zamiary. Autem też nie jeżdżę kuloodpornym,
    ale jakoś nikt z kałachem na mnie nie napadł. A też ponoć tanie jak
    barszcz na rynku do dostania ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-05-20 01:11:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 May 2017 10:34:15 +0200, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
    > urządzenie gsm w domu magicznie przestaje działać. widziałeś?

    Tak, jammerem wystarczy podejść na 20m od takiej anteny by wywalic z
    sieci dowolne urządzenie gsm do niej podłączone. Ale po co wywalac,
    jak można je przejąć openbtsem (snsy/połączenia) . Jeśli budynek jest
    dostępny "publicznie" na te 50-20m to trzeba się liczyć z atakami.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2017-05-20 01:14:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 May 2017 10:52:01 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > PS. Jammer którym się bawiłem był stosowany przez pewnego
    wlaściciela
    > firmy na budowie ...

    W celu?
    Liczy się z tym, że.używanie jammeta jest średnio legalne i
    przyłapany może mieć problemy?

    --
    Marek

  • 35. Data: 2017-05-20 21:52:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2017 1:14 AM, Marek wrote:
    > wlaściciela
    > W celu?

    W celu uniemozliwienia operatorowi koparki uzywania telefonu podczas
    pracy. Rozmowy nic nie dawały aż w końcu miszczu przywalił ładunkiem w
    podporę z telefonem pod szyją. Ponieważ problem wystepował u innych
    operatorow kilkutonowych zabawek zapadła decyzja drastycznego
    ograniczenia zasiegu GSM.

    > Liczy się z tym, że.używanie jammeta jest średnio legalne i przyłapany
    > może mieć problemy?

    W "środku lasu" raczej nie. Ponadto prawdę mówiąc nie wiem jak wygląda
    prawo niemieckie, niewykluczone że istnieją jakieś jammery ktore mają
    TUVa czy inny certyfikat. Ten nie miał, ale kto wie czy nie istnieją
    legalne wersje.

  • 36. Data: 2017-05-20 22:14:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 maja 2017 21:52:54 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > prawo niemieckie, niewykluczone że istnieją jakieś jammery ktore mają
    > TUVa czy inny certyfikat. Ten nie miał, ale kto wie czy nie istnieją

    a wlasciwie w kosciele bym taki zabudował, zawsze sie znajdzie ktos kto zapomni
    wyciszyć. Da sie tak ustawic strefy zagluszania zeby nie wyłaziło poza budynek?

    b.

  • 37. Data: 2017-05-20 23:22:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2017 10:14 PM, Budyń wrote:
    > a wlasciwie w kosciele bym taki zabudował, zawsze sie znajdzie ktos kto zapomni
    wyciszyć.
    > Da sie tak ustawic strefy zagluszania zeby nie wyłaziło poza budynek?

    W tym który mialem w ręce były dwa zakresy. Efekty zależą od
    wszystkiego, niektóre telefony nie byly w stanie złapać zasiągu tam
    gdzie inne już dawały rade. IMHO ciezko bedzie zrobić to precyzyjnie,
    chyba że kilka małej mocy, ale nie wiem czy takie produkują.

  • 38. Data: 2017-05-21 00:23:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 May 2017 21:52:26 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > TUVa czy inny certyfikat. Ten nie miał, ale kto wie czy nie
    istnieją
    > legalne wersje.

    A są w ogóle jakieś legalne?? O ile mnie pamięc nie myli był case
    jednego gościa co na konferencji openbtsa postawił w celu
    dydaktycznym (na kilka minut). Chcieli go pociągnąć za
    uniemoxliwienie wezwania ewentualnej pomocy (bo telefony w pobliżu
    zalogowały się do tej testowej stacji, bez "wyjścia" na 911). Zarzuty
    miał poważne. Myślę, że z jammerem byłaby podobma interpretacja.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2017-05-21 07:31:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/21/2017 12:23 AM, Marek wrote:
    > istnieją
    > A są w ogóle jakieś legalne??

    Nie wiem. Nie interesowało mnie to. Jammery tego typu stosowane sa w
    *wiadomym* celu, dalekim od dyskusji o legalności.

> [...]
    > ewentualnej pomocy (bo telefony w pobliżu zalogowały się do tej testowej
    > stacji, bez "wyjścia" na 911). Zarzuty miał poważne. Myślę, że z

    Bardzo mozliwe, ale naprawdę, to nie ma żadnego znaczenia w tym watku. W
    tym wątku mówimy o osobach na których jakiś case z łamaniem prawa do 911
    nie robi żadnego wrażenia.

  • 40. Data: 2017-05-21 10:33:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 May 2017 07:31:16 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    watku. W
    > tym wątku mówimy o osobach na których jakiś case z łamaniem prawa

    W większości przypadków to tylko brak świadomości konsekwencji z
    korzystania z takich zabawek a nie celowa ignorancja prawa. Dlatego
    warto na marginesie o tym wspomnieć.
    Taki brak wrażenia jestt tylko do pierwszego zdziwienia, gdy przyjdą
    smętni panowie.

    --
    Marek