  • 11. Data: 2017-05-16 20:08:25
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 17:33, Adam Sz. wrote:

    > Skoro mozesz nimi sterowac *zdalnie* (o takie pyta autor posta) to mylisz
    > sie. Jezeli nie same sterowniki to urzadzenie, ktorym sterujesz (komputer,
    > smartfon) moze zostac przejety :)

    Tak to prawda. Zgubienie kluczy od domu czy głupota w to się nie wlicza :-)

  • 12. Data: 2017-05-16 20:12:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 17:41, Uzytkownik wrote:

    > Bo nie mają możliwości sterowania poprzez internet? :)

    Mają. Mam ich kilka i przynajmniej nie jestem zależny od producentów
    dedykowanych systemów automatyki domowej. W skrócie jak kupisz gotowy
    cały system to na każdą zmianę musisz wołać odpłatnie serwis. Czasem
    gotowe systemy to jakieś usługi w chmurze gdzie tracusz prywatność i
    kontrolę.
    A te sterowniki są dedykowane sterowniki PLC. Jedne z niewielu rzeczy z
    czego jestem zadowolony.

  • 13. Data: 2017-05-16 20:14:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 19:36, Lisciasty wrote:

    > A masz czas żeby te kamery i nagrania oglądać?

    Nagrania przeglądasz jak włączy się alarm czy dzieje się coś
    niepokojącego. Normalnie nie przeglądasz.

  • 14. Data: 2017-05-16 21:26:57
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Mam zamiar postawic dom, nie zaden letniskowy, ale pelnowymiarowy dom, w
    > ktorym bede przebywal tylko w weekendy, dni wolne i swieta, tak ze
    > czasem nawet i 2 tygodnie nikogo tam nie bedzie.

    www.blebox.eu
    Jak dobrze pokombinujesz to za pomocą tych prostych sterownikow uda sie duzo zrobic.

    --
    Pozdrawiam!

  • 15. Data: 2017-05-16 21:28:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 16-May-17 20:12, KIKI wrote:
> [...]
    > kontrolę.
    > A te sterowniki są dedykowane sterowniki PLC. Jedne z niewielu rzeczy z

    Popatrz sobie na OpenHAB (www.openhab.org) i go ewentualnie wdróż to
    będziesz jeszcze bardziej zadowolony bo system nie jest ograniczony
    przez konieczność programowania w "drabinkach". W OpenHAB masz
    zintegrowany jakiś pierdyliard urządzeń (w tym protokoły generyczne typu
    MODBUS) a jak czegoś Ci brakuje to zawsze można dopisać swój binding.

    Jakiś czas temu dawałem link do przykładowej implementacji
    funkcjonalności polegającej na wizualizacji na mapie miejsc w których
    pies postawił "klocka" ;-)

    Podejrzewam, ze na PLC byłoby raczej trudno to "wyklikać".

    Nie należy się obawiać javy - ostatnio jak musiałem zrestarować system
    bo dołożyłem nowe urządzenia to uptime byl na poziomie 300 dni (w tym
    czasie było kilka przerw w dostawie energii elektrycznej - system
    spokojnie przeżył na zasilaczu buforowym z 18Ah akumulatorem).

    Piotrek

  • 16. Data: 2017-05-16 22:10:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 20:12, KIKI pisze:

> [...]
    > kontrolę.
    > A te sterowniki są dedykowane sterowniki PLC. Jedne z niewielu rzeczy z

    Przeczytaj dokładniej co napisałeś. Napisałeś, że te sterowniki nie są
    podatne na włamania hakerskie. Niestety każdy sterownik, który posiada
    dostęp internetowy jest podatny na włamania hakerskie. Jest tylko lepiej
    lub słabiej zabezpieczony. Nawet AES-256 da się obejść i wcale nie
    trzeba łamać haseł czy kodów. Są inne metody. Producent tej zabawki,
    zbyt szumnie nazywanej PLC twierdzi, że nie da się włamać do sterownika,
    bo nie ma on żadnego systemu operacyjnego. Ale przecież nikt tu nie
    pisze o włamywaniu się do systemu operacyjnego sterownika, ale o
    przejęciu kontroli nad tym urządzeniem, a to już jest możliwe, choć nie
    jest łatwe.

    Twierdzisz, że zgubienie kluczy się nie liczy. W tym przypadku się
    liczy, bo jak zgubisz pęk kluczy do domu to wiesz, że je zgubiłeś, albo
    ci ukradli. Wtedy wymieniasz wszystkie zamki i używasz innego pęku
    kluczy. Niestety jak ktoś ci się włamie do komputera czy telefonu i
    ukradnie klucz to możesz się nawet nigdy nie dowiedzieć, że wiele osób
    ma pełny dostęp do twojego systemu, albo się będziesz domyślisz dopiero
    wtedy, kiedy ci opierniczą chałupę.

    Oczywiście wszystko zależy od tego co tymi sterownikami chcesz
    sterować/chronić. Nikt przecież nie będzie się włamywał do systemu
    gołodupca czy też tylko po to, żeby zobaczyć jaka jest temperatura na
    trzeciej od góry półce lodówki, bo i jaki w tym będzie miał interes? :)

    Ale jak to będzie sterownik systemu alarmowego to już mogą się pojawić
    zainteresowani, zwłaszcza, że tak bardzo się chwalisz publicznie, że
    posiadasz taki system, a skoro zainwestowałeś w tak drogi system to i
    zapewne masz co chronić :) Z namierzeniem Twojego domu też nie powinno
    być większych problemów. Wszak w internecie nikt nie jest anonimowy.

    Dalej piszesz, że nie jesteś zależny od producentów dedykowanych
    systemów, a dalej piszesz, ze są to dedykowane sterowniki PLC.

    Czyli "jesteś za, a nawet i przeciw" :)

  • 17. Data: 2017-05-17 03:33:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 22:10, Uzytkownik wrote:

    > Czyli "jesteś za, a nawet i przeciw" :)

    Ja tylko piszę co mam i co się sprawdza. Nic więcej. Tak jak piszę od
    lat, że porotherm trzeba tynkować, beton wibrować i styropian kleić na
    ramki i mało kto słucha :-)

  • 18. Data: 2017-05-17 03:38:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    .....A gdybyś dał foty to pomogę omówić wykonanie instalacji. Nie wilno
    jej robić pod konkretnego producenta. Trzeba robić jak pod sterowniki
    PLC żeby można sobie samemu wybierać co się chce.

  • 19. Data: 2017-05-17 08:49:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 maja 2017 03:33:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Ja tylko piszę co mam i co się sprawdza. Nic więcej. Tak jak piszę od
    > lat, że porotherm trzeba tynkować, beton wibrować i styropian kleić na
    > ramki i mało kto słucha :-)

    Ale 2 z tych 3 postulatów są nieprawdziwe, czego dowodem moja chata.
    Czasami trzeba jednak zmienić poglądy :>

    L.

  • 20. Data: 2017-05-17 08:58:06
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=X9kCKAvE8Ks

    > Dzieki za wszelkie wskazowki.

    jak dasz radę sam to ogarnąć, to skuteczność będzie dużo wyższa. np
    kamerę możesz wbudować w cokolwiek co jest grubsze niż 4cm. Ty możesz
    obserwować tych, którzy przyszli w ciągu dnia na zwiady. Sam pomyśl
    jakbyś się włamywał do Twojego domu i tak ustaw zabezpieczenia aby były
    skuteczne. skuteczne, to nie znaczy tylko wzbudzały syrenę albo wysyłały
    smsa (bo przed włamaniem internet zostanie odcięty).
    Tak czy owak, napisz czy będziesz to robił, czy zlecał

    ToMasz