  • 1. Data: 2018-10-29 09:38:42
    Temat: Zelazko z generatorem pary
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czy para powinna lecieć z dziurek w stopie żelazka cały czas, a gdy
    wciśnięty przycisk na rączce mocniej?
    Czy też para powinna lecieć tylko gdy przycisk na rączce jest wciśnięty?

  • 2. Data: 2018-10-29 17:47:56
    Temat: Re: Zelazko z generatorem pary
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.10.2018 o 09:38, Poldek pisze:

    > Czy para powinna lecieć z dziurek w stopie żelazka cały czas, a gdy
    > wciśnięty przycisk na rączce mocniej?
    > Czy też para powinna lecieć tylko gdy przycisk na rączce jest wciśnięty?

    Być może zależy to od modelu.
    W moim przypadku leci tylko po naciśnięciu przycisku.
    Może masz zabrudzony elektrozawór, który nie domyka się całkowicie.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2018-10-30 12:55:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-10-29 o 17:47, Kaczin pisze:

    > Być może zależy to od modelu.
    > W moim przypadku leci tylko po naciśnięciu przycisku.
    > Może masz zabrudzony elektrozawór, który nie domyka się całkowicie.

    U mnie, jeżeli przycisk na rączce nie jest naciśnięty, to para nie leci
    wcale. Gdy nacisnę przycisk i trzymam, to para bucha. Czyli wygląda, że
    wszystko jest jak należy. Bo z instrukcji jasno to nie wynika - można by
    wnioskować, że gdy przycisk nie jest wciśnięty, to para powinna lecieć,
    ale mniej, a po naciśnięciu przycisku "dodatkowe uderzenie pary".

  • 4. Data: 2018-11-02 21:31:22
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-10-30 o 12:55, Poldek pisze:

> [...]
    > wnioskować, że gdy przycisk nie jest wciśnięty, to para powinna lecieć,
    > ale mniej, a po naciśnięciu przycisku "dodatkowe uderzenie pary".

    Nie wiem jakie masz żelazko ale:
    para powinna lecieć cały czas w ilości ustawionej przez suwak/pokrętło
    ilości pary (w szczególności brak pary w pozycji minimum)

    przycisk pary to dodatkowy wyrzut niezależny od tego co jest ustawione
    na pokrętle ilości pary.
    Tak miałem w Philipsie Braunie Clatroniku i jakimś innym chińskim marki
    niepamiętam

  • 5. Data: 2018-11-03 00:37:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-11-02 o 21:31, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > na pokrętle ilości pary.
    > Tak miałem w Philipsie Braunie Clatroniku i jakimś innym chińskim marki

    Mam żelazko Tefal GV 9080.
    Teraz jestem już kompletnie skołowany.
    Zadzwoniłem do serwisu Tefala i twierdzi, że para powinna lecieć cały
    czas, tak jak piszesz - zależnie od ustawienia. Na najniższym ustawieniu
    wcale, a na kolejnych wyższych odpowiednio więcej. Gdy przycisk na
    rączce jest naciśnięty, powinno być "dodatkowe uderzenie pary".
    U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
    jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo pary.

  • 6. Data: 2018-11-03 15:19:29
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 03.11.2018 o 00:37, Poldek pisze:

> [...]
    > U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
    > jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo

    Jak też mam Tefala i działa on dokładnie tak jak u ciebie.
    Jeśli masz wątpliwości, to zamiast pisać tu, na grupę, napisz do producenta.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2018-11-03 17:53:46
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 03.11.2018 o 15:19, Kaczin pisze:

    > Jak też mam Tefala i działa on dokładnie tak jak u ciebie.
    > Jeśli masz wątpliwości, to zamiast pisać tu, na grupę, napisz do
    > producenta.

    Ups... nie zauważyłem, że dzwoniłeś do serwisu Tefala.
    Tak się tylko zastanawiam, jak miało by to być zrealizowane. Skąd ta
    para? Z boilera, w którym jest jakiś regulator ciśnienia? I to na
    dodatek sterowany cyfrowo (bo w obrazkowej instrukcji obsługi nie
    zauważyłem żadnego pokrętła do regulacji ilości pary)? IMHO mało
    prawdopodobne.
    A może wodę wlewasz nie tylko do zbiornika boilera, ale również do żelazka?

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2018-11-05 08:56:42
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 00:37, Poldek pisze:

> [...]
    > U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
    > jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo
    No to teraz wiemy, że masz żelazko z zewnętrznym generatorem pary a nie
    z pompką wody pod przyciskiem.
    W takim żelazku może być inaczej, ale skoro serwis twierdzi że bez
    przyciśniętego przycisku ma lecieć para a nie leci tzn że coś masz
    skopane/uszkodzone/zatkane.

  • 9. Data: 2018-11-07 21:59:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-11-05 o 08:56, Roman Rogóż pisze:

    > W takim żelazku może być inaczej, ale skoro serwis twierdzi że bez
    > przyciśniętego przycisku ma lecieć para a nie leci tzn że coś masz
    > skopane/uszkodzone/zatkane.

    W serwisach potrafią opowiadać dyrdymały.
    Pytanie kieruję przede wszystkim do osób, które mają tego typu
    urządzenia - żelazko z generatorem pary, szczególnie Tefal.

  • 10. Data: 2018-11-08 10:23:53
    Od: ws5 <w...@g...com>

    On Wednesday, November 7, 2018 at 9:59:32 PM UTC+1, Poldek wrote:

    > W serwisach potrafią opowiadać dyrdymały.
    > Pytanie kieruję przede wszystkim do osób, które mają tego typu
    > urządzenia - żelazko z generatorem pary, szczególnie Tefal.

    Nie prosciej poogladac jakies filmy z prezentacja...
    np. https://www.youtube.com/results?search_query=Tefal+G
    V+9080