  • 81. Data: 2017-11-17 21:11:29
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest za to kurz, który ziera się sukcesywnie i po ok. 10 latach
    > zamierzam przeczyścić swoją instalację.
    > Z tym, że ja mam całą zrobioną ze sztywnych kanałów.

    A dlaczego osadza Ci się kurz wewnątrz, masz w rurach jakieś wystające
    elementy czy filtr za rzadko wymieniasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2017-11-17 21:32:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 21:11:33 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A dlaczego osadza Ci się kurz wewnątrz, masz w rurach jakieś wystające
    > elementy czy filtr za rzadko wymieniasz?

    Pewnie mniej więcej dlatego dlaczego kurz się w rurach odkurzacza osadza czy w w
    rurach w wentylacji w aucie.

  • 83. Data: 2017-11-17 21:37:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Pewnie mniej więcej dlatego dlaczego kurz się w rurach odkurzacza osadza czy w w
    rurach w wentylacji w aucie.

    Tam się osadza ze względu na efekt elektrostatyczny. Rury od wentylacji
    mechanicznej (przynajmniej te nowoczesne), mają odpowiednią powłokę
    wewnątrz zapobiegającą powstawaniu na nich ładunków elektrycznych.

    Kiedyś rury na łączeniach skręcali wkrętami, dlatego się zapytałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 84. Data: 2017-11-17 21:54:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Trzeba było darować sobie moc pompy, ale skoro już podałeś to trzeba
    > dopowiedzieć że taką wydajność ma na wyjściu z pompy, a woda zanim
    > wyjdzie ze studni to musi zostać uniesiony słup wody o wysokości
    > równej głębokości zanurzonej pompy.

    Nie "głębokości zanurzonej pompy", a odległości od lustra wody.
    No chyba że ja się nie znam na fizyce.

    > A i wtedy będziesz miał 1atm na wyjściu, czyli sik z węża. Ale
    > rozpatrujmy dalej...

    Nie słysałem by ktoś na to narzekał.

    > W Łódzkiem 3,5zł za m3.

    Tym bardziej wypada życzyć stopy wody pod kliem w tej Łodzi.

    > Ale bądźmy szczerzy, robisz badanie chociaż raz na rok czy tak
    > stwierdzasz po odczytaniu koloru i zapachu przez własne oko i nos? :-)

    Robiłem badania. Co roku nie wiedzę potrzeby. Lokalny wodociąg
    czerpie wodę ze studni na sąsiedniej ulicy, o tej samej głębokości.
    Co by było, gdyby im coś nietenteges wyszło w badaniach?

    > 3000zł/40mb = 75zł/mb, zakładając że sam kopiesz to nadal nie widzę jak
    > wykombinowałeś takie tanie rury osłonowe. Kopałeś kiedyś studnie? Czy
    > wyobrażasz ją sobie jako "dziurę" w ziemi machniętą szpadlami i wrzuconą
    > do środka pompę zanurzeniową za 400zł? Spróbuj taką uzyskać słup wody
    > choćby 20m :-D

    Czy kopałem? A broń Boże! Sąsiad ma firme od tego. Jest dość drogi
    (120 zł/m), poleciłem go znajomemu -- był fachowością zachwycony.
    To pół dnia roboty. Jak kto chce przyoszczędzić, to ceny zaczynają
    się od 60 zł. A może mniej. Zresztą tu są tacy, którym wiercono
    studnie po dwieście metrów.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2017-11-17 21:59:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 21:37:24 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Tam się osadza ze względu na efekt elektrostatyczny. Rury od wentylacji
    > mechanicznej (przynajmniej te nowoczesne), mają odpowiednią powłokę
    > wewnątrz zapobiegającą powstawaniu na nich ładunków elektrycznych.

    I to jest własnie typowy marketing
    Nie śledzę ofert producentów rur od odkurzaczy ale ci cwani napisali by podobnie
    Myslę że co od odkurzaczy centralnych podobne bajki nawijają
    Budyń chwile temu pisał że z alufleków robi a ktos tam mu doradził wywalić to i robić
    z pefleksów
    Wiezysz w to że te wszystkie ***fleksy mają jaką tam cudowną powłokę

  • 86. Data: 2017-11-17 22:30:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 21:59:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Budyń chwile temu pisał że z alufleków robi a ktos tam mu doradził wywalić
    > to i robić z pefleksów
    > Wiezysz w to że te wszystkie ***fleksy mają jaką tam cudowną powłokę

    Mieszasz tematy bez sensu, ja doradziłem peflexy ze względu na wygodę
    montażu, słowa tam nie było o powłokach :>

    L.

  • 87. Data: 2017-11-17 23:14:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 22:30:47 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Mieszasz tematy bez sensu, ja doradziłem peflexy ze względu na wygodę
    > montażu, słowa tam nie było o powłokach :>

    ok to może zapytam bezpośrednio:
    Wierzysz w jakieś cudowne powłoki **fleksów jakichkolwiek ?

  • 88. Data: 2017-11-17 23:23:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > Mieszasz tematy bez sensu, ja doradziłem peflexy ze względu na wygodę
    > montażu, słowa tam nie było o powłokach :>

    zajrzałem na ich stonę i mi sie nawet odechcialo o cene pytać

    b.

  • 89. Data: 2017-11-18 10:32:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 23:14:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > ok to może zapytam bezpośrednio:
    > Wierzysz w jakieś cudowne powłoki **fleksów jakichkolwiek ?

    No jasne że to marketingowa ściema, podobnie jak jakieś cudowne
    srebrne ścianki rur do GWC. Ale to nie ja pisałem o powłokach :>

    L.

  • 90. Data: 2017-11-18 10:33:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 23:23:33 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > zajrzałem na ich stonę i mi sie nawet odechcialo o cene pytać

    Ale że strona jakaś brzydka czy co?

    L.