  • 91. Data: 2017-11-18 14:23:52
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 18 listopada 2017 10:33:33 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale że strona jakaś brzydka czy co?

    ładna, za ładna. Tak wyglądaja strony jai stam izomurów, termocośtam - pełen szał a
    produktu drogie jak cholera

    b.

  • 92. Data: 2017-11-18 15:21:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 18 listopada 2017 14:23:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ładna, za ładna. Tak wyglądaja strony jai stam izomurów, termocośtam
    > - pełen szał a produktu drogie jak cholera

    Cennik oficjalny mają na stronie, nie trzeba się domyślać :>
    A czy to drogie? Jedynie co pamiętam że wydawało mi się drogie,
    to ten sonodec 200. A reszta taka w miarę.

    L.

  • 93. Data: 2017-11-18 23:05:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-11-17 21:11, Mateusz Bogusz wrote:

    > A dlaczego osadza Ci się kurz wewnątrz, masz w rurach jakieś wystające
    > elementy czy filtr za rzadko wymieniasz?

    Kurz jest zasysany choćby z domu. Skąd się dostaje do domu Bóg raczy
    wiedzieć!
    Niestety jest, choć jest go znacznie mniej niż w przypadku wentylacji
    tradycyjnej.
    Po 10 latach sprawdzę i być może zdecyduje się na czyszczenia kanałów.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 94. Data: 2017-11-19 09:54:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Czy okap kuchenny wprowadzic do wentylacji mechanicznej ze wszyskimi syfami, czy
    wylot wyrzucić po prostu za ścianę?
    Chodzi o czystosc rur. Czyszczenia wentylacji nie przewiduję, tego sie chyba nie da
    przeprowadzić nie uszkadzając aluminiowych rur.

    b.

  • 95. Data: 2017-11-19 09:59:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-19 o 09:54, Budyń pisze:

> [...]
    > Chodzi o czystosc rur. Czyszczenia wentylacji nie przewiduję, tego sie chyba nie da
    przeprowadzić nie uszkadzając aluminiowych rur.

    Ja mam podłączony do instalacji WM ale już za rekuperatorem (ale wtedy
    reku trzeba wysterować okapem + przepustnica)

    --
    Pete

  • 96. Data: 2017-11-19 14:48:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-11-19 09:54, Budyń wrote:

> [...]
    > Chodzi o czystosc rur. Czyszczenia wentylacji nie przewiduję, tego sie chyba nie da
    przeprowadzić nie uszkadzając aluminiowych rur.

    Nie łączyłbym wentylacji z okapem.
    U mnie w tej chwili okap jedynie filtruje zapachy poprzez filtr węglowy
    oraz aluminiowy do zbierania tłuszczu - powietrze kotłuje suię w domu.
    Słabo się to sprawdza bo jednak zapachy się rozchodzą po pomieszczeniu.
    Dlatego planuję zamontować na kominie wentylator (na szczycie komina) i
    w ten sposób uniknąć hałasu w domu.
    Taki wentyl:
    http://www.chlodnictwo.biz/produkt,32101,wentylator-
    dachowy-th,wentylator+kuchenny,,1

    Jakieś podciśnienie powstanie ale przecież za chwilę wyjdę z psem ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 97. Data: 2017-11-19 18:13:11
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > #SOA1. U mnie działa. Może ktoś zapomniał, ale też nie sądzę. -- Jarek

    Teraz urzędasy zabraniaja kopania studni jak mają wodociąg, bo musisz płaić
    im haracze za pierdzenie w stołki ich rodzinkom. A jak masz wodociagm to
    każą ci podłaczyć się do ścieków i tak samonakręcająca się spirala haraczy
    rośnie w nieskończonosć.

  • 98. Data: 2017-11-19 19:51:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bob Budowniczy napisał:

> [...]
    > wodociagm to każą ci podłaczyć się do ścieków i tak samonakręcająca
    > się spirala haraczy rośnie w nieskończonosć.

    Ludzie naczytają się jakichś teoryj i powtarzają je po internetach,
    a ja to znam z praktyki. Na mojej działce studnia była od zawsze
    (dom jest z 1927 roku) i nie ma żadnej siły, która by mnie mogła
    zmusić do zmiany źródła zaopatrzenia w wodę, zwłaszcza na gorsze.
    Nie można nikomu zabronić czerpania wody z istniejącej studni i
    nakazać wydania kupy szmalu na podłączenie się do uspołecznionej
    rury. Zresztą na moim odcimku ulicy wodociągu nie ma -- po prostu
    nikt nie wyraził zainteresowania, więc go nie zrobiono. A jak będzie
    trzeba, to zrobię trzecią studnię, w kolejnej technologii (po kopanej
    i wierconej z rurą ssącą -- głębinową). Może jak ktoś chce budować
    na niezagospodarowanych terenach, to mu każą coś robić według tego,
    co w teorii przewiduje świeży MPSP. Ale mnie na to nikt nie namówi --
    jestem w takim wieku, że rola pioniera i osadnika na dzikim zachodzie
    już mnie nie nęci.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2017-11-19 21:41:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 19 listopada 2017 09:55:01 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Czy okap kuchenny wprowadzic do wentylacji mechanicznej ze wszyskimi syfami,
    > czy wylot wyrzucić po prostu za ścianę?

    Ja mam tylko okap z filtrami, wyciąg WM jest na środku kuchni i działa,
    tzn. gotowaninę czuć tylko w kuchni. Ale też nigdy nie gotowaliśmy nic tak
    obrzydliwego, żeby to jakoś przeszkadzało :>
    Jak nie wiesz jak się sprawdzi to może naszykuj wylot gdzieś na zewnątrz
    a w razie czego sobie podłączysz. U mnie to ino przebić się przez kartongips,
    wełnę i potem gdzieś na strychu coś wykombinować, ale póki co nie widzę
    potrzeby.

    L.

  • 100. Data: 2017-11-20 07:47:14
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > (dom jest z 1927 roku) i nie ma żadnej siły, która by mnie mogła
    > zmusić do zmiany źródła zaopatrzenia w wodę, zwłaszcza na gorsze.

    Jak jusz masz studnię, to tak.
    Ale dla nowego budynku PnB na studnię nie dostaniesz, jak MPZP nakazuje
    wodociąg.

    --
    Pete