  • 101. Data: 2017-11-20 07:54:21
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 07:47:14 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Jak jusz masz studnię, to tak.
    > Ale dla nowego budynku PnB na studnię nie dostaniesz, jak MPZP nakazuje
    > wodociąg.

    Tak z ciekawości zapytam:
    Dom mam po odbiorze lat kilka juz mieszkam, umwa z "wodociągami"
    Mogę ja rozwiązać? Studnię np bym wykopał czy wodę z biedronki w 5l baniakach nosił;)

  • 102. Data: 2017-11-20 10:15:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > Jak jusz masz studnię, to tak.

    No to ja przecież od samego początku o takim przypadku piszę. Nie ma
    uzasadznionych powodów do korzystania z wodociągu, więc się tego nie
    robi (to, że w gieesie mają przejściowe braki na odcinku zaopatrzenia
    w pompy takim powodem nie jest, choć może kiedyś było).

    > Ale dla nowego budynku PnB na studnię nie dostaniesz, jak MPZP
    > nakazuje wodociąg.

    MPZP nie bierze się z powietrza. Planują konkretni ludzie, mają prawo
    do pomyłki, potem są konsultacje, możliwośc protestu, wprowadzenia
    zmian. Na koniec się uchwala, co nie znaczy, że musi to obowiązywać
    do końca świata i jeden dzień dłużej. Wszystko da się ulepszyć.
    A taki plan, który nakazuje wodociąg mimo istnienia dobrych lokalnych
    źródeł jest po prostu do dupy.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2017-11-20 10:18:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisze:

    > Tak z ciekawości zapytam:
    > Dom mam po odbiorze lat kilka juz mieszkam, umwa z "wodociągami"
    > Mogę ja rozwiązać? Studnię np bym wykopał czy wodę z biedronki
    > w 5l baniakach nosił;)

    A czy faktycznie ta niewodociągowa woda ma wystarczającą jakość?
    (o studnię pytam, nie o biedronkę)

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2017-11-20 11:25:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 10:18:36 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > A czy faktycznie ta niewodociągowa woda ma wystarczającą jakość?
    > (o studnię pytam, nie o biedronkę)

    Na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy że ma

  • 105. Data: 2017-11-20 13:37:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisze:

    > Na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy że ma

    Wymiksować się z umowy wodociągowej może być trudno, tak sądzę.
    Ale zabronić zrobienia studni jeszcze trudniej.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2017-11-20 14:05:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 13:37:37 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Wymiksować się z umowy wodociągowej może być trudno, tak sądzę.
    Kilka niezapłaconych rachunków i sami powinni umowę rowiązać;)

    > Ale zabronić zrobienia studni jeszcze trudniej.

    Ale zgodnie z prawem zrobić jeszcze trudnie- pozwolenia itp. pewnie potrzebne

  • 107. Data: 2017-11-20 14:30:40
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 19.11.2017 o 09:54, Budyń pisze:

    > Czy okap kuchenny wprowadzic do wentylacji mechanicznej ze wszyskimi syfami, czy
    wylot wyrzucić po prostu za ścianę?
    > Chodzi o czystosc rur. Czyszczenia wentylacji nie przewiduję, tego sie chyba nie da
    przeprowadzić nie uszkadzając aluminiowych rur.

    U mnie w kuchniach nie ma okapów w ogóle. Wywiew wentylacji co prawda
    nie ciągnie jakiś milionów m3/s i wiadomo, że jedzenie pachnie w
    okolicznych pomieszczeniach przez kilkanaście(-dziesiąt?) minut, ale to
    chyba normalne, że jedzenie pachnie?

    W rurach syfu nie stwierdzono, na filtrach reku też nie. Podejrzewam, że
    problem może być tam gdzie do grzania garów używa się gazu, bo jakie
    jego spaliny są to każdy pewnie widział na ścianach i meblach takich
    kuchni. Przy prądzie jest czysto a gaz odradzam :)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 108. Data: 2017-11-20 14:57:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisz:

    > Kilka niezapłaconych rachunków i sami powinni umowę rowiązać;)

    Jest to jakiś pomysł.

    > Ale zgodnie z prawem zrobić jeszcze trudnie- pozwolenia
    > itp. pewnie potrzebne

    Ano niebardzo. Jest jakiś formularz wniosku o pozwoleństwo
    na kopanie czy wiercenie studni? Się nie spotkałem.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2017-11-20 23:52:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak jusz masz studnię, to tak.
    > Ale dla nowego budynku PnB na studnię nie dostaniesz, jak MPZP nakazuje
    > wodociąg.

    Bo MPZP po coś jest, a nie żeby był a inwestor co innego. Plany są
    znane, można sprawdzić i zakupić działkę tam gdzie plan / lub jego brak
    będzie nam odpowiadał. Można też pod górkę...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 110. Data: 2017-11-21 00:23:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 20-Nov-17 14:57, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ano niebardzo. Jest jakiś formularz wniosku o pozwoleństwo
    > na kopanie czy wiercenie studni? Się nie spotkałem.

    Studnie do 30m głębokości i poborze do 5m3/dobę buduje się na zgłoszenie.

    Czasami trzeba było się kopać z koniem w sądach administracyjnych (bo w
    starostwach twierdzili, że na zgłoszenie to tylko obudowa studni, a
    reszta na PnB). Ale uporządkował to wyrok NSA.

    Piotrek