  • 101. Data: 2017-05-30 22:18:43
    Temat: Re: a są tu jacyś komputrowcy?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 22:12:32 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Na Linuxa nie opłaca się pisać ransomware-u bo ich jest za mało i
    > użytkownicy są bardziej świadomi.
    > Już mało kto ma pojęcie o komputerach.

    Ale miliony serwerów działają w większości na Linuxach - tam siedzi
    cały biznes i zdecydowanie większa kasa niż jakieśtam desktopy :)
    Pisząc, że nie opłaca się na Linuxa pisać ransomwaru w tym wypadku
    pokazujesz, że jesteś totalnym ignorantem w temacie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2017-05-30 22:31:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 22:05 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > no... i dlatego debian ma tylko stare pakiety.

    O którym debianie tak mówisz?

    > filmów się naooglądałeś. albo linuksa nie widziałes. jak ty sobie
    > wyobrażasz "zainstalowanie" czegoś tam w linuksie? dajmy sobie spokój,
    > albo trolujesz, albo nie wiesz o czym mówisz.

    nie masz tam w swoim linuksie żadnych usług? - wszystkie porty zamknięte?,
    nie korzystasz z Internetu?

    > słabo mi idzie angielski, ale w opisie IE było pi razy oko tak:
    > (...) allows remote attackers - czyli pozwala zdalnemu atakującemu
    > a przy jądrze linuksa, pi razy oko tak, że pozwala użytkownikowi
    > siedzącdemu przed kompem nadać wyższe uprawnienia przy zakładaniu
    > plików...

    Wystarczy podatność w php i programista dupa.
    Dodatkowo admin maszyny korzystając z jakiegoś poradnika w sieci pierwsze
    co zrobił przy instalacji pakietów - to wyłączył SELinux: nie ma znaczenia
    czy serwerem www jest nginx na debianie czy apache2 na RedHacie. Tak czy
    siak w najlepszym wypadku wysyłasz spam.

    Coś mi się wydaje, że zupełnie nie zrozumiałeś o czym pisałem. Czasy gdy
    aby złapać jakiegoś wirusa trzeba było świadomie uruchomić jakiś skrypt
    (czy to z poczty, czy ze strony www czy z pliku) dawno minęły.

    Podesłałem Ci czarno na białym statystyki z wykrywanych dziur w
    systemach/aplikacjach/sterownikach a Ty dalej piszesz, że jesteś
    bezpieczny bo nie klikasz w podejrzane maile i używasz bezpiecznego
    linuksa :-)

    TG

  • 103. Data: 2017-05-30 22:36:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 22:12 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Na Linuxa nie opłaca się pisać ransomware-u bo ich jest za mało i
    > użytkownicy są bardziej świadomi.
    > Już mało kto ma pojęcie o komputerach.

    Śmiem twierdzić (bez sprawdzania), że 90% skutecznych ataków w internecie
    jest na serwery z Linuksem.
    Taki atak jest najprostszy i najtańszy bo 90% Wordpresów jest w domyślnej
    konfiguracji z powtarzającymi się dziurawymi pluginami.
    TG

  • 104. Data: 2017-05-30 22:38:00
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 16:28:04 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Wiemy przynajmniej juz, ze nie znasz sie ani na budownictwie ani na
    >informatyce. Sfrustrowany trolku!

    Ilu was jest w pojedynczej główce, schizolku?

  • 105. Data: 2017-05-30 22:54:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jednak specjalnej troski jestes. Proponowalem jak w temacie sprzet nie do pracy. I do
    tego co w temacie tablet bije na glowe komputer.

  • 106. Data: 2017-05-30 23:23:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 22:54:15 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jednak specjalnej troski jestes. Proponowalem jak w temacie sprzet nie do pracy. I
    do tego co w temacie tablet bije na glowe komputer.

    jak sie tylko przegląda strony to moze i tak - ale jak trzeba cos odpisac, w ogóle
    pisac to bez klawiatury słabo. Chociaz ostatnio rozpoznawanie mowy jest na tyle
    przyzwoite ze dyktowalem pisanie :)

    b.

  • 107. Data: 2017-05-31 02:58:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2017 23:23, Budyń wrote:
> [...]
    pisac to bez klawiatury słabo. Chociaz ostatnio rozpoznawanie mowy jest na tyle

    A wieszm że to leci do google co mówisz i u nich się rozpoznaje?

  • 108. Data: 2017-05-31 07:48:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 02:58:28 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    przyzwoite ze dyktowalem pisanie :)

    > A wieszm że to leci do google co mówisz i u nich się rozpoznaje?

    wiem.
    A co nie leci? :/

    Pytanie pomocnicze - czy sa routery które rozpoznają i blokują hakerskie ataki?
    Bo rozumiem ze na razie mam w routerze otwarte tylko te porty które służą do www itp
    i to wystarczy do ataku.

    b.

  • 109. Data: 2017-05-31 09:34:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 29.05.2017 16:25, WS wrote:

    > to sprawdz jeszcze jakiegos linuksa (nawet bez instalowania),
    > np. https://www.ubuntu.com/download/desktop/try-ubuntu-b
    efore-you-install

    Bardziej windopodobny jest lubuntu, którego oczywiście także można
    testować bez instalowania :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 110. Data: 2017-05-31 09:57:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-30 o 18:46, ToMasz pisze:

    > cutuje:
    >
    > Żaden AV nie ratuje przez współczesnymi atakami. Ani się nie obejrzysz
    > jak będziesz miał wszelkie pliki zaszyfrowane
    >
    > z tym że AV nie chroni przed indywidualnym atakiem, przed mało
    > popularnym wirusem zgadza się. ale jak Ty chcesz w linuksie poszyfrować
    > pliki? Skąd wiesz gdzie ja mam swoje pliki? Skąd to wirus wie? W
    > windowsie może szukać po literach dysków a w moim komie? /mnt albo
    > /media i basta. no i jeszcze /home może przeskanować i tyle. poprostu
    > kombinacji jest tyle że nawet jakbym Ci dał zdalny dostęp, to filmów xxx
> [...]

    ???

    find / -name '*.mkv' -o -name '*.avi' -o -name '*.wmv' -print 2>/dev/null

    --
    Pete