  • 21. Data: 2017-05-29 21:32:24
    Temat: Re: a są tu jacyś komputrowcy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedlugo beda ze zgledu na wiek przyslugiwaly mi ulgowe bilety w komunikacji
    miejskiej i zrezygnowalem z komputera na rzecz tabletu. Pierwszy mial ekran 10 cali i
    w zestawie byl pokrowic z klawiatura. Bardzo szybko zrezygnowalem z fizycznej
    klawiatury. Od roku na codzien korzystam z tabletu z ekranem 7 cali. Poszedlem z nim
    do okulisty i zlecilem zrobienie okularow tylko do tabletu. Do komputera tez
    potrzebuje okularow tak ze dyskomfort zaden. W przypadku tabletu jesli sie go chce
    uzywac stacjonarnie potrzebna jest podstawka. Taka zeby ekran byl stabilnie pod katem
    prostym przed oczami. Zrobilem, bo w sklepach odpowiedniej nie spotkalem, taka
    podstawke z tektury z pudelka po kocim zarciu. Kiedys jak jez do pierdolenia
    podchodzilem do tabletow. Ze male ekrany ze klawiatura ze cos tam. A teraz wiem ze do
    komputer to jak misje na marsa bede planowal.

  • 22. Data: 2017-05-29 21:40:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-29 o 20:49, Budyń pisze:
    > Jade tak od 20 lat :)

    Świat dzieli się na ludzi, którzy robią backupy i będą je robić.

    Ostatni ransomware pięknie zawirusował 1/3 globu dzięki dziurom w MSWin.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2017-05-29 21:52:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 21:32:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    odpowiedniej nie spotkalem,
    > taka podstawke z tektury z pudelka po kocim zarciu.

    Kiano intelct
    https://www.x-kom.pl/p/302125-laptop-2-w-1-kiano-int
    elect-x2-hd-z8300-4gb-64gb-windows10.html
    Podstawka niepotrzebna, mam używam od kilku miesięcy do przeglądania netu i pisania
    na grupy. No i jako smart tv tez czasami służy;)
    Laptopy Lenovo yoga podobnież podstawki nie potrzebują
    Generalnie ostatnio żonę i córkę w Lenovo yogi wyposażyłem. Laptopy z ekranem
    dotykowym bodajże 14 czy 15 cala. No i jak Adam pisał dysk SSD znacznie wpływa na
    działanie sprzetu

  • 24. Data: 2017-05-29 21:59:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 21:40:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Świat dzieli się na ludzi, którzy robią backupy i będą je robić.
    >
    > Ostatni ransomware pięknie zawirusował 1/3 globu dzięki dziurom w MSWin.

    Szczęściarze jesteśmy- 3 laptopy z windowsem w domu+ telefon z windowsem: żadnych
    antywirów oprócz windows defendera(jeśli to antywirem można nazwać) i ransomware nas
    ominął. Zreszta nikt z rodziny ani znajomych przez to ran cośtam kłopotów nie
    raportował, Widać 1/3 globu*
    *nie dotyczy Pomorza;)

  • 25. Data: 2017-05-29 21:59:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 20:49 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > Jade tak od 20 lat :)

    Czasy się zmieniają, to co rok temu było niedomyślenia teraz jest
    codziennością.
    Żaden AV nie ratuje przez współczesnymi atakami. Ani się nie obejrzysz jak
    będziesz miał wszelkie pliki zaszyfrowane. Wcale nie trzeba być głupią
    blondynką aby złapać przyzwoitego wirusa - to jest biznes, po drugiej
    stronie są profesjonaliści.
    Jedyna recepta to brak netu lub aktualny system (i modlitwa, jeśli jesteś
    wierzący :-) ).
    Nie ma znaczenia czy to linux, windows, czy android.

    TG

  • 26. Data: 2017-05-29 22:00:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 21:40:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Ostatni ransomware pięknie zawirusował 1/3 globu dzięki dziurom w MSWin.

    Jakie 1/3 globu? Ponoć niecałe 200 tys. komputerów, to jakaś popelina
    a nie wirus ;)

    L.

  • 27. Data: 2017-05-29 22:01:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 21:52 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Generalnie ostatnio żonę i córkę w Lenovo yogi wyposażyłem. Laptopy z
    > ekranem dotykowym bodajże 14 czy 15 cala.

    Dokładnie :-), za chwilę trzecią jogę do domu kupię. Ale są i tańsze
    rozwiązania - też dużo lepsze od laptopa czy tableta.

    TG

  • 28. Data: 2017-05-29 22:10:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > Świat dzieli się na ludzi, którzy robią backupy i będą je robić.

    ale ja robie backupy na dwóch osobnych hdd, nie otwieram durnych emaili (zresztą
    chyba nigdy takiego nie dostalem), i nie łażę po dziwnych stronach.

    b.

  • 29. Data: 2017-05-29 22:14:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 22:02:01 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dokładnie :-), za chwilę trzecią jogę do domu kupię. Ale są i tańsze
    > rozwiązania - też dużo lepsze od laptopa czy tableta.
    Te żony i córki to niewiele ponad 2tys sztuka kosztowały jeśli mnie pamięć nie myli
    Ja mam Kiano ale ostatnio w reklamie EURORTV właśnie 11 calową yoge za 999zł
    widziałem i takie cos do moich zastosowań domowych starczy
    Podstawa to ekran dotykowy + normalna klawiatura dając się używać bez jakichkolwiek
    podstawek. W Kiano można ekran od klawiatury odłączyć ale nie korzystam z tego, w
    yogach ekran nierozłączalny ale obrócić o 360stopni można więc jak tablet też da się
    używać jakby co

  • 30. Data: 2017-05-29 22:21:37
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 15:40:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    >Masz tam dysk SSD, czy magnetyczny? Jak magnetyczy - zmieniaj na SSD.
    >Będzie chodził 10 x szybciej :)

    Dysk może i będzie, komputer raczej nie - no chyba, ze mało ramu i
    obrabianie wielkich plików np. graficznych, ale i tak nie będzie 10x. Tak,
    wiem, adasiowi sie zdaje ze skoro szybciej startuje to i równie szybko
    później pracuje, niestety nie. Matołku :-P