  • 21. Data: 2017-11-25 12:49:36
    Temat: Re: betonowy garaż
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 12:59:02 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
    > Robi mi się garaż z płyt betonowych. Taki na autko. Zastanawiam się czy warto albo
    czy trzeba coś zadziałać w kwestii ocieplenia/wilgoci/wentylacji. Bo ten płot sam z
    siebie będzie pił wodę ze ziemi.

    > - Czy montować kratki wentylacyjne, czy wystarczą same szpary?
    > - Czy warto przykleić styropian od środka? Zimą ziemia citke może podgrzać
    > - Czy robiąc wylewkę warto zrobić jakąś izolację przeciwwilgociową? No nie wiem,
    wylewka, papa i na to znowu wylewka.
    > - Jak zrobić dach? Ma być blacha na konstrukcji drewnianej, i nie wiem czy to tak
    zostawić, czy może dorzucić tam OSB pod(/zamiast?) łatami. Jakaś folia? Nie chciałbym
    żeby kapało.

    > /Krzysiek

    Ja chciałem tylko zwrocic uwagę na fakt, ze auta stojące w garażach rdzewieją
    nie tylko zima ale również, a może nawet bardziej, latem.
    Nie wchodząc w szczegoly radze abys wykonal wylewke w garażu na grubej co
    najmniej 20 cm podsypce z klinca, zwiru czy innego gruboziarnistego kruszywa,
    którego celem będzie izolacja termiczna betonowej posadzki garażowej od gruntu.
    Grunt zima lato ma temperature rzedu około 8-10 st. C.

    Latem powietrze ma temperature nawet czasem ponad 30 stopni. W takim nagrzanym
    i "parnym" powietrzu znajduje się około małego kieliszka czyli około 30 gramow
    pary wodnej w postaci niewidocznego gazu. I ta para na chłodnym betonie się
    skrapla. A na nim stoi samochod. Wtedy jego podwozie zre rdza.

    Pisze to na podstawie mojej wiedzy fizycznej jak rowniez na podstawie
    wieloletniej praktyki budowlanej. Zauwazylem jeszcze cos, co można nazwac
    syndromem dachu nad garażem.

    Dachy na garażami, w których wylewka była wylewana bezpośrednio na gruncie
    rodzimym. Szczególnie ich polacie od strony polnocnej, pokrywaja się roznymi
    grzybami, porostmi i inna zielenina, która czerpie wode z powietrza. Po prostu
    dach ten jest latem zimniejszy od powietrza i dlatego na nim z tego wilgotnego
    powietrza wykrapla się woda, która tym porostom umozliwia zycie. Wlasciciele
    wymieniają "szyngle" czyli posszycie, by po kilku latach dach ten ponownie
    porosl roznymi grzybami. Nie takimi jadalnymi lecz plackami białych i siwych
    narośli, których nazw nie znam bo nie musze. Dosc, ze takie grzyby bardzo
    brzydko wygladaja i potrafią np pokrycia bitumiczne spenetrować i rozlozyc w
    stopniu, ze taki dach zaczyna przeciekac.

    To tak do kompletu wiedzy budowlanej opartej na tradycjach które warto znac
    i budowc zgodnie z nimi.
    Odnosnie garażu to na wsi mam garaz w którym stal mój Patfinger Dwa lata stal.
    Garza był wypasiony, budowany za Gierka z kanalem i schodkami do niego.
    Niestety w tym kanale jego sciany i spod caly czas były wilgotne. Nie z powodu
    wysokiego poziomu wody gruntowej bo ta jest na glebokosci kilku metrow lecz
    wlasnie z powodu braku jego izolacji termicznej. 4 stowy musialm zaplacic za
    konieczna bitumazacje podwozia samochodu co by mi nie zgnilo...

    Pozdr
    Tornad

  • 22. Data: 2017-11-25 13:22:20
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał

    Pół metra powiadasz?
    Kilkadziesiąt odlotów i przylotów bocianów przeżyłem ale pół metra sniegu
    okolice stanu wojennego pamiętam ew parę lat później
    Mam tak 150-200m prywatnej drogi do odśnieżania-wyjazd z posesji.
    Odkąd tu mieszkam a to juz 8 lat chyba dwa razy musiałem dac 10 czy tam 20
    zł facetowi z miejskiego pługa żeby wjechał do mnie i śnieg odgarnął.
    Córka moja pół metra śniegu tu gdzie mieszkamy(Polska północna) nie widziała
    a już prawie pełnoletnia osoba.

    Ja też mieszkam w Polsce północnej, we wsi graniczącej z Gdynią i tutaj
    śnieg około 0,5 metra jest każdej zimy. Załączam kilka zdjęć z różnych lat.
    https://www.dropbox.com/sh/dj35y6l4uwc0cc9/AAAELkDSv
    uylztP4u_wi61Uua?dl=0

    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2017-11-25 14:59:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.11.2017 o 21:47, Kris pisze:
> [...]
    stanu wojennego pamiętam ew parę lat później
    > Mam tak 150-200m prywatnej drogi do odśnieżania-wyjazd z posesji.
    Na Podbeskidziu to nie jest wielka rzadkość taki opad. Jednak ostatnie
    zimy w śnieg nie obfitowały.
    Jacek

  • 24. Data: 2017-11-25 15:18:09
    Od: g...@g...com

    Ściany mam postawione. 1600 za betonowe elementy i 1100 za zrobienie z tego ścian.
    Dachu jeszcze nie ma, za godzinę wpadnie fachowiec. 34m^2 i metrek zostanie na
    minimalny okap.

  • 25. Data: 2017-11-25 15:26:09
    Od: g...@g...com

    Kaloryfer olejowy? Dopiero co na p.m.s ktoś proponowal taki patent. Mnie interesuje
    wspomniana grzałka z pompką co grzeje blok i nagrzewnice.
    Gniazdko w garażu ma być.

  • 26. Data: 2017-11-25 15:33:56
    Od: g...@g...com

    Jaka piękna zima! Gdyby mnie tak zasypało że nawet do trasy bym nie dojechał to
    pracuje z domu albo biorę wolne.
    Taki śnieg u mnie nie widziany, ale zamarzniete szyby to regularnie każdej zimy.

  • 27. Data: 2017-11-25 15:36:34
    Od: g...@g...com

    Beton na posypce.
    A jak by się sprawdziła płyta perforowane na piasku? Taka betonowa kratka co czasem
    trawą zarasta.
    Nie dawno taką poradę usłyszałem.

  • 28. Data: 2017-11-26 23:22:06
    Od: l...@g...com

    To już lepsza zwykła kostka brukowa.

  • 29. Data: 2017-11-27 09:47:49
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > caly misterny plan jaki masz idzie w pizdu bo
    > zanim wsiadziesz do samochodu musisz dojsc >
    > przez snieg do garazu i potem odsniezyc wyjazd.
    > A jak gniazdko blisko bramy to odsniezania
    > mniej. W betonowym garazu wsiada sie do do
    > prawie tak zimnego samochodu jak by stal
    > przed garazem. Jak sprawny dizel to -25 mu nie
    > straszne. W garazu termowentylator w samochodzie
    > tez by sie przydal, zwlaszcza ze bedziesz
    > zmarzniety odgarnianiem sniegu. Wybacz
    > ale zimowa pora nie widze zadnych pozytywnych
    > aspektow posiadania garazu zeby w nim codziennie
    > samochod stawiac. Chyba ze potrzebny dla

    Chyba, że wejście do garażu jest wprost z domu, a
    zimą w garażu jest 15 stopni. Ja tak mam a
    najbardziej żałuję, że nie zbudowałem większego
    garażu (na 2 samochody). Niestety jeden zimą musi
    stać na dworze (a latem na dworze stoją obydwa).

  • 30. Data: 2017-11-27 09:49:40
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > którego celem będzie izolacja termiczna
    > betonowej posadzki garażowej od gruntu.
    > Grunt zima lato ma temperature rzedu około 8-10

    To może lepiej by się sprawdził styropian jako
    izolacja termiczna?