  • 21. Data: 2017-04-15 23:00:47
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:54:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Balsam zapodam na Kogutka oczy ale nie znam właściciela domu który w garażu miałby
    miejsce na Multiple czy chociażby jakieś inne zwykłe auto;). Kosiarki, taczki, rowery
    itp tam są ale nie auta;)

    Za male buduja :) Ja mam dwa 4,5x7m i wszystko sie miesci :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2017-04-15 23:03:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:45:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale dalej jest ryzyko dla wszystkich pozostalych, ze jakis wlasciciel
    > Multipli bedzie ja chcial im podrzucic do garazu ;)

    A następnym moim autem będzie prawdopodobnie PT Cruiser
    Dawaj wady i zalety pókim jeszcze nie znalazł odpowiedniego egzemplarza.

  • 23. Data: 2017-04-15 23:31:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 23:03:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A następnym moim autem będzie prawdopodobnie PT Cruiser
    > Dawaj wady i zalety pókim jeszcze nie znalazł odpowiedniego egzemplarza.

    O jezu.. Ty to masz spaczony gust ;)

    Slaba jakosc wykonania, duza awaryjnosc, przecietne osiagi. Brzydkie,
    klocowate, slabo jezdzace auto :-)

    Ja sie zastanawiam nad jakims drive/smart planem. Licze to i wychodzi
    na calkiem przyzwoita oferte :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-04-16 01:31:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Balsamem na moje oczy jest zabezpieczanie sie zeby nie okradli. A niedawno bylo ze na
    osiedlach domkow sami uczynni mieszkaja. Akurat zabezpieczanie bramy z tematu proste
    i niezbyt drogie. Co innego kamery, rejestratory, lampy swiecace w podczerwieni. Jak
    bywam na osiedlach domkow to na co drugiej bramie tabliczka ze firma zly pies albo
    niewidzialny detektyw pilnuje. I zeby to jeszcze wolontariusze byli. A oni biora od
    siedmiu dych w gore miesiecznie. W miescie za pilnowanie na troche niebezpiecznej
    ulicy warsztatu niezarobkowego placilem chyba cztery dychy na miesiac. Za zarobkowy
    bylo by mniej bo bym sobie vat odliczyl. Ubezpieczenie mieszkania 50 zyli rocznie bo
    wzialem opcje bez upadku statku powietrznego.

  • 25. Data: 2017-04-16 08:55:24
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:06:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    zewnątrz. Żaden z tych sposobów temu nie zapobiega pomijając to, że tylko skończony
    idiota by chciał skobel nożycami czy innym brzeszczotem od zewnątrz ciąć.

    > http://allegro.pl/bosch-szlifierka-katowa-gws-10-8-7
    6-v-ec-l-boxx-fv-i6774276106.html

    > Srednica tarczy 76mm. Jak sie uprzesz to do kieszeni schowasz :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Ja był takiej szlifierki nikomu nawet "złemu", nie polecal. Krotki wykład z
    fizyki. Moc urządzenia elektrycznego to jest P = U^2 / R. gdzie U - napiecie
    a R opor wewnętrzny uzwojeń który można przyjąć za rowny 1 Ohm.

    Polecana przez Ciebie katowka zasilana napieciem 10.8 V ma moc 10.8^2 czyli
    około 116 W. Katowka zasilana napiecem 18 V (profesjonalna) ma moc 364 waty
    czyli około 4 razy wieksza.

    Podobnie jest z wkrętarkami. Moja makita zasilana 18 woltowym akumulatorem
    spoko wkręty do drewna ukreca a taka na 10.8 V normalnie staje i zaczyna
    smierdziec. Odradzam zakupu tych urzadzen zasilanych tak niskim napięciem.
    To wyrzucona kasa.

    Pzdr
    Tornad

  • 26. Data: 2017-04-16 10:38:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 08:55, Tornad pisze:

> [...]
    > smierdziec. Odradzam zakupu tych urzadzen zasilanych tak niskim napięciem.

    A skąd wziąłeś ten 1Ohm?

    Czy to jest jakaś magiczna stała, której nie wolno zmienić?

  • 27. Data: 2017-04-16 11:10:05
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 10:38:54 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2017-04-16 o 08:55, Tornad pisze:
    Moc urządzenia elektrycznego to jest P = U^2 / R. gdzie U - napiecie

    > A skąd wziąłeś ten 1Ohm?

    Wzialem z sufitu ale pomalowanego.
    Kazde urzadzenie, kazdy odbiornik elektryczny, ma swoja rezystancje nazywana
    wewnetrzna. Ja dla ułatwienia obliczen i zapamiętania, przyjalem ja rowna
    jednosci.

    Oczywiście, ze ona moze sie roznic. Np swego czasu uzywalem bardzo taniej
    wiertarki nawiniętej przewodem aluminiowym. Jej rezystancja wewnetrzna
    wynosila kilka omow. Ale to wcale nie przeszkadza temu, ze prawo Ohma działa
    zawsze i wszedzie.

    > Czy to jest jakaś magiczna stała, której nie wolno zmienić?

    Jest to stala materiałowo - konstrukcyjna danego urzadzenia. Dla urzadzen
    większej mocy jest ona mniejsza, dla małych mocy - wieksza. Ale ona w niczym
    nie zmienia tej zasady, ze powiększenie napiecia zasilania dwa razy, powoduje
    czterokrotny wzrost mocy urzadzenia. Zapamietaj to sobie raz na zawsze i podaj
    dalej:)

    Pzdr
    Tornad

  • 28. Data: 2017-04-16 13:21:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 11:10, Tornad pisze:
> [...]
    > czterokrotny wzrost mocy urzadzenia. Zapamietaj to sobie raz na zawsze i podaj

    Można mieć wkrętarkę o mocy 100W czy 500W zasilaną napięciem 10V jak i
    napięciem 20V i wkrętarka będzie miała taką sama moc jak i moment
    obrotowy w jednym i w drugim przypadku.

    Aby zasilić silnik niższym napięciem zachowując taką samą moc to silnik
    musi być nawinięty grubszym drutem, który przez to ma mniejszą oporność.
    Ponadto przez silnik będzie przepływał 2 krotnie większy prąd i tu
    zaczynają się problemy. Problemy zarówno z silnikiem, ale w
    szczególności z komutatorem, który zaczyna się mocno grzać. Niestety ze
    względów technicznych powierzchnie styku szczotek z komutatorem są
    ograniczone gabarytami, a każdy styk ma pewną oporność. Im większa
    wartość prądu przepływającego poprzez taki styk, tym większa moc
    wydzielana na tym styku w postaci ciepła i tym samym szybciej będą się
    zużywały szczotki oraz komutator.

    Poza tym występuje kolejny problem spowodowany opornością wewnętrzną
    baterii. Każda bateria ma pewną oporność wewnętrzną. Im ta oporność
    wewnętrzna jest większa tym mniejsza będzie wydajność prądowa takiej
    baterii i tym bardziej będzie się ona grzała. Z powodu ograniczenia
    wydajności prądowej baterii, aby zwiększyć moc wkrętarki trzeba było
    podnosić napięcie.

    Obecnie stosowane ogniwa litowo-polimerowe litowo-jonowe maja bardzo
    duże wydajności prądowe i bardzo małe oporności wewnętrzne. W połączeniu
    z silnikami bezszczotkowymi można spokojnie uzyskiwać moce przy
    zasilaniu np. 10,8V , które kiedyś były możliwe do osiągnięcia z
    akumulatorami NiCd tylko przy napięciach rzędu 18-20V.

  • 29. Data: 2017-04-16 15:59:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 01:31:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Balsamem na moje oczy jest zabezpieczanie sie zeby nie okradli.

    Faktycznie, lepiej nic nie miec i byc biednym :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2017-04-16 19:29:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 kwietnia 2017 15:59:40 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Faktycznie, lepiej nic nie miec i byc biednym :-)
    > pozdr.
    "
    A my dwa - oba cwaj,
    Ni mamy nic i mamy raj!
    Nam nic ni zrobi zło,
    Bo trać, jak ni masz co!? "
    Kogutek właśnie pisał ze 50zł stracił bo ubezpieczył coś co do niego nie należy;)