  • 11. Data: 2009-03-01 20:18:52
    Temat: Re: brama wjazdowa
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:goebfv$phq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Właśnie byłem zmierzyć, jak to wygląda u mnie. Szerokość drogi mam 3,40, a
    > odległość skraj asfaltu-brama 0,90. Brama szeroka na 3,60. Trochę wjazd
    > psują dość masywne murowane słupki, ktróe wystają przed bramę po 20 cm.
    > Wjeżdża się tak sobie - na jeden raz ale gdy przy krawężnikach jest dużo
    > śniegu to czasem trzeba na dwa razy. Auta raczej krótkie: Fiaty stilo,
    > doblo, cc, Skoda octavia.
    > Jak dotąd przez 14 lat tylko jeden błotnik obtarty (w nocy, bo ciemno było
    > ;-)
    Dzięki za info. Ja mam raczej długie auta- teraz Mondeo kombi ale próbowałem
    testować i 3metry jest ok

    Kris

  • 12. Data: 2009-03-02 13:56:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > 1. Czy brama przesuwna szerokości 3metry wystarczy do swobodnego wjazdu
    > autem z ulicy na podjazd do garażu(zjazd z ulicy pod kątem 90stopni)?
    > 2. Czy brama szerokosci 3,5 metra pozwoli na swobodny wjazd na teren
    > posesji samochodem ciężarowym?

    U mnie jest tak: droga ma szerokosc 7.5 metra
    Moja brama jest prawie na rogu: sciecie
    ogrodzenia od razu rozpoczyna 32-metrowej glebokosci
    zatoke:
    ____ |
    -/ \/

    Brama ma w swietle 4 metry i wieksze ciezarowy wchoddza z trudem.
    Bez zatoki nie wiem, czy wogole by weszly.

    Co do przesuwnosci, to mnie sie kojarzy z zakladem przemyslowym.
    Gdzie zrobisz smietrnik przy bramie przesuwnej ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-03-02 14:03:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co do przesuwnosci, to mnie sie kojarzy z zakladem przemyslowym.
    > Gdzie zrobisz smietrnik przy bramie przesuwnej ?

    Przesuwna bedzie przed wjazdem do garazu. Zwykłej tam nie mozna bo od bramy
    do bramy garażowej to tylko 6 metrów więc zwykłej bym nie zamknał jak auto
    przed garazem postawie. A druga zwykła bedzie w innym miejscu jako wjazd na
    podwórko, np auto z drewenem itp.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-03-02 15:43:26
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed garazem postawie. A druga zwykła bedzie w innym miejscu jako wjazd

    A widzisz :) Przewidzialem to. 2 m zatoka, 2 m skrzydlo bramy, 6 m na
    samochod,
    zatem dom bedzie 10 m od gramicy dzialki.

    pozdrawiam
    pluton

  • 15. Data: 2009-03-02 18:55:49
    Od: "Erwin" <b...@p...onet.pl>

    > A czy są może dostępne jakies programy do projektowania ogrodzeń?

    MS Visio 2003 w wersji professional ma stencil "Zagospodarowanie terenu" (choć
    pewnie można go dociągnąć też do wersji standard).

    Można w nim zrobić np. takie cuś:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d6b73c4b13
    d39d46.html

    pozdrawiam,
    Erwin

  • 16. Data: 2009-03-03 07:57:27
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Brama ma w swietle 4 metry i wieksze ciezarowy wchoddza z trudem.

    Z reguły maksymalna szerokość bramy przesuwnej (wraz z "przeciwwagą")
    to 6 m = maksymalna długość profilu stalowego
    (przynajmniej w moich rejonach ;-)

    > Co do przesuwnosci, to mnie sie kojarzy z zakladem przemyslowym.

    De gustibus ... etc.
    Jak wjazd / zjazd i ogólnie teren jest pochyły,
    to jest to najbardziej sensowne / bezpieczne,
    a i wygodne rozwiązanie (1 ruch ręką, a nie 2,
    1 napęd, a nie 2, etc.

    > Gdzie zrobisz smietrnik przy bramie przesuwnej ?

    Gdziekolwiek ;-) ?
    Jak już, to właśnie skrzydłową sobie zasłonisz śmietnik
    (skoro chcesz go akurat mieć na widoku, przy bramie)
    - przy założeniu, że skrzydła uchylają się do środka,
    a nie na ulicę ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2009-03-03 08:10:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A widzisz :) Przewidzialem to. 2 m zatoka, 2 m skrzydlo bramy, 6 m na
    > samochod,
    > zatem dom bedzie 10 m od gramicy dzialki.

    Ja celowo zrobiłem 6 metrów z przodu a by zyskac jak najwiecej ogrodu z
    drugiej strony. Teren z przodu domu ograniczałem do minimum- wejście, brama
    wjazdfowa, podjazd i tylko tyle.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-03-03 08:44:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ja celowo zrobiłem 6 metrów z przodu a by zyskac jak najwiecej ogrodu z
    > drugiej strony. Teren z przodu domu ograniczałem do minimum- wejście,
    > brama wjazdfowa, podjazd i tylko tyle.

    Wierze. Jak nie za duzy ogrod, to trzeba oszczednie gospodarowac miejscem.
    Cena za to jest taka, ze nie poszalejesz z roslinkami przed domem
    i beda ci z ulicy zagladac w okna.

    Najlepiej miec duuuuuuuza dzialke na przeddupiu zadupia :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-03-03 08:49:48
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Z reguły maksymalna szerokość bramy przesuwnej (wraz z "przeciwwagą")
    > to 6 m = maksymalna długość profilu stalowego
    > (przynajmniej w moich rejonach ;-)

    Slyszalem, ze sa tez takie bramy, ze w tym przesuwnym skrzydle jest furtka.
    Ale nie wiem, jak to dziala: czy trzeba podnosoc nogi wysoko przez
    'prog', czy to 'suwadlo' konczy sie na furtce.

    > De gustibus ... etc.

    Po prostu pierwszy raz zobaczylem taka brame wlasnie przy wjezdzie
    do zakladu przemyslowego.

    > Jak już, to właśnie skrzydłową sobie zasłonisz śmietnik

    Mam smietnik w tym scieciu tworzonym przez zatoke
    i reszte ogrodzenia - nie za bardzo zaslania.
    Jest wygodne dojscie, jak rozetne siatke i na przygotowanych
    juz slupkach przymocuje drzwi, to bedzie komplet.

    Skrzydla umocowalem ciekawie, moge je otwierac i do srodka i a zewnatrz.

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2009-03-03 08:58:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Wierze. Jak nie za duzy ogrod, to trzeba oszczednie gospodarowac miejscem.
    > Cena za to jest taka, ze nie poszalejesz z roslinkami przed domem
    > i beda ci z ulicy zagladac w okna.

    Nikt z ulicy mi w okna nie bedzie zaglądał bo droga dojazdowa do posesji to
    moja prywatna własność(ponad 60metrów) więc nikt tam sie nie kręci;))
    A ogrodu z tyłu domu zostało mi ok 400metrów kw. - dobra godzina biegania z
    kosiarka;)))

    > Najlepiej miec duuuuuuuza dzialke na przeddupiu zadupia :)

    Może kiedyś...

    Krzysiek