  • 11. Data: 2016-10-27 13:17:12
    Temat: Re: budowa domu sso wykonawca
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 października 2016 11:07:59 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    z opowiadaniem co i jak oznajmilem ze trzeba wejsc z robotami we nastepny wtorek (a
    był piatek). Troche sie zdziwił, kontrolnie wykonal jakies telefony - i sie zgodził
    :)

    > Czy to była polecana ekipa? Bo jak tak, to miałeś prawdopodobnie jakieś
    > wybitne szczęście, że się w jakieś ich "wolne okienko" wbiłeś.
    > Albo to ekipa z gatunku tych ściemniaczy, co 1 dzień siedzą na jednej
    > budowie, a drugi na drugiej.
    Oj tam.
    SSO to 2 maks 3 miesiące i tu aż bardzo specjalistycznych ekip nie trzeba

  • 12. Data: 2016-10-27 15:23:14
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > dom murowany (ściany ceramika, strop lany, dach dwuspadowy pokryty
    > ceramiką)

    No to zacznie się jazda :-)

  • 13. Data: 2016-10-27 16:31:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 października 2016 07:12:28 UTC+2 użytkownik rjka napisał:

    > przepraszam
    >
    > miejsce: Jaworzno woj. śląskie
    >
    > dom murowany (ściany ceramika, strop lany, dach dwuspadowy pokryty ceramiką)

    własnie, bylibyśmy zapomnieli: zmień koniecznie ceramikę na beton komórkowy+gruby
    styropian. Całe megabajty dyskusji tu były na ten temat.

    b.

  • 14. Data: 2016-10-27 21:38:39
    Od: KIKI <n...@e...il>

    > własnie, bylibyśmy zapomnieli: zmień koniecznie ceramikę na beton komórkowy+gruby
    styropian. Całe megabajty dyskusji tu były na ten temat.

    I tak nie posłucha :-)

  • 15. Data: 2016-10-28 08:22:49
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 16:31, Budyń pisze:

    > własnie, bylibyśmy zapomnieli: zmień koniecznie ceramikę na beton komórkowy+gruby
    styropian. Całe megabajty dyskusji tu były na ten temat.

    > b.

    a tak w mega skrócie dlaczego?

  • 16. Data: 2016-10-28 08:39:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 października 2016 08:21:43 UTC+2 użytkownik rjka napisał:

    > a tak w mega skrócie dlaczego?

    Z miesiąc temu był obszerny watek na ten temat

  • 17. Data: 2016-10-28 08:45:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-10-28 o 08:22, rjka pisze:

    > a tak w mega skrócie dlaczego?

    Odpowiem w mega skrócie: "a bo tak i już" :)

    A poważniej: bo ceramika ma szereg wad, a beton komórkowy wiele zalet i
    żadnych wad jeżeli chodzi o budownictwo jednorodzinne. O wiele lepsze
    właściwości higrotermiczne, łatwiejszy i szybszy montaż.

  • 18. Data: 2016-10-28 10:26:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    styropian. Całe megabajty dyskusji tu były na ten temat.

    > a tak w mega skrócie dlaczego?

    bo ceramika jest dziurawa (z założenia: pionowych łączeń sie nie muruje, a wewnątrz
    są otwarte kanały).
    Jesli budynek jest prawidłowo wybudowany to właściwie nie ma sprawy.

    Tylko że nie wiesz co wykombinuje twoja ekipa np. styropian przyklei na placki
    zamiast na ramki (bo szybciej a nie widać) -wtedy dowolna szczelina w zewnętrznej
    powierzchni ma kontakt z dowolnym otworem wewnątz. Różnica ciśnień powoduje przepływ
    powietrza. Skutkuje to wianiem z gniazdek elektrycznych z wychłodzeniem pod drodze
    całej trasy przewiewu.

    Najprostszym sposobem zminimaliowania ryzyka takich historii jest użycie betonu
    komórkowego.
    Podsumowując:
    -budujesz z betonu komórkowego
    -ocieplenie scian szczytowych wygląda tak
    http://strzecha.eu/forabud/irbis_ocieplenie_wienca.j
    pg
    a nie tak jak "tfu-fachowce" w 90% budów robią:
    http://www.hurtowniatarcicy.pl/public/cache/files/ca
    tegory/00/00/38/big20150920213137_wiezba4.jpg

    -styropian trzeba kleić na ramki - teoretycznie wszyscy to wiedzą :)
    -styropianu ma być dużo czyli 20cm
    -okna nie muszą być specjalnie wypasione ale powinny być wysunięte w warstwe
    ocieplenia http://regiodom.pl/portal/sites/regiodom/files/image
    s/regiodompl/5/cieply-montaz-okna.jpg

    wiecej nie pamiętam :) Kikiego nie słuchaj bo to grozi depresją i samobójstwem :-)

    b.

  • 19. Data: 2016-10-28 11:18:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-28 10:26, Budyń wrote:
    > -okna nie muszą być specjalnie wypasione ale powinny być wysunięte w warstwe
    ocieplenia http://regiodom.pl/portal/sites/regiodom/files/image
    s/regiodompl/5/cieply-montaz-okna.jpg

    Czy ktoś policzył ile ciepła ucieka przez mostki dla okien licowanych z
    murem?

    Świadomie zrezygnowałem z montażu w warstwie ocieplenia ponieważ przy
    użyciu wsporników systemowych cena zabijała. No i montowanie w ten
    sposób dużych, trzyszybowych okien to IMHO proszenie się o kłopoty.

    Natomiast nie przypominam sobie, ażeby coś mnie zaniepokoiło kiedy
    zeszłej zimy oglądałem okolice okien kamerą termowizyjną.

    Tak więc zgaduję, że ewentualna inwestycja w taki montaż zwróciłaby się
    niewiadomokiedy.

    Piotrek

  • 20. Data: 2016-10-28 11:55:38
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 28.10.2016 10:26, Budyń wrote:

    > wiecej nie pamiętam :) Kikiego nie słuchaj bo to grozi depresją i samobójstwem :-)

    Ten i tak nie posłucha nikogo i niczego :-)