  • 1. Data: 2009-10-11 09:43:34
    Temat: budować czy burzyć?
    Od: kkkamil <k...@o...pl>

    witam.

    działka z takim oto chlewikiem:

    http://picasaweb.google.com/jhbvhgfvdhgfdhvjkhbv/Rud
    era

    czy ze względów finansowych lepiej będzie to zburzyć i postawić coś
    nowego czy bawić się w remont? trzebaby było przerobić to na domek z
    poddaszem użytkowym, a resztę na wiatę/garaż - wymiary tego chlewika
    to około 24m x 7,5m. ściany z 3 stron cegła, z czwartej kamień +
    troche cegły, strop Kleina, było kiedyś jeszcze piętro, ale już nie ma
    i na "dachu" rośnie trawnik.

    pozdrawiam. Kamil

  • 2. Data: 2009-10-11 09:50:18
    Temat: Re: budować czy burzyć?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kkkamil" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Najpierw to trzeba by sprawdzić jakie tam są fundamenty i jakie izolacje.
    Jak się okaże, że izolacji brak, a wszystko na to wskazuje sądząc po tym
    grzybie od wewnątrz to się na końcu okaże, że ściany sa tak skorodowane
    biologicznie, że taniej i szybciej jest wyburzyć to dziadostwo niż
    reanimowac trupa. Można sie tylko zastanowić czy czasem nie wykorzystać tej
    ściany kamiennej w nowym budynku.

  • 3. Data: 2009-10-11 10:03:40
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

[...]

    Zdecydowanie wyburzyć, ale to tez wymaga zezwolenia.
    Budynki w duzo lepszym stanie aktualnie sie wyburza , bo jest to bardziej
    ekonomiczne niż grzebanie si e w starym.
    ładna działka.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 4. Data: 2009-10-11 10:05:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    kkkamil <k...@o...pl> writes:

    > czy ze względów finansowych lepiej będzie to zburzyć i postawić coś

    Zburzyc wszystko (oprocz ewentualnie sciany kamiennej, bo ladna).
    Domek przerobiony z chlewika czy z kurnika zawsze bedzie smierdzial,
    mury przechodza zapachem na wieki.

    MJ

  • 5. Data: 2009-10-11 10:12:35
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

[...]

    ------

    Jak to stoi "jakiś" czas bez dachu, okien + stan wewnątrz,
    to jedyna odpowiedź - burzyć.
    Nie zdziwiłbym się też jak by fundamenty miały jakieś 0,5 m głębokości.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-10-11 10:14:18
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > to około 24m x 7,5m. ściany z 3 stron cegła, z czwartej kamień +
    > troche cegły, strop Kleina, było kiedyś jeszcze piętro, ale już nie ma

    Ze wzgledow finansowych to lepiej wlasnie wyburzyc :))
    Jestem ciekaw jakie sa w nim fundamenty, jesli mocny kamien i gleboko to
    uda sie je wykorzystac.
    Sciane kamienna tez bym zostawil

    szwagier

  • 7. Data: 2009-10-11 10:39:51
    Od: kkkamil <k...@o...pl>

    > Ze wzgledow finansowych to lepiej wlasnie wyburzyc :))

    a jak najlepiej wyburzac zeby nie poplynac finansowo? sam nie mam
    transportu zeby takie belki stalowe czy gruz wywozic gdziekolwiek,
    fundamenty tez chyba tylko dynamitem... to chyba tylko zlecic komus,
    jak moga sie ksztaltowac ceny takiej uslugi - pytam o rzad wielkosci
    raczej bo domyslam sie ze ceny w zaleznosci od regionu itp beda sie
    sporo roznic.

    pozdrawiam. Kamil

  • 8. Data: 2009-10-11 12:53:22
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > jak moga sie ksztaltowac ceny takiej uslugi - pytam o rzad wielkosci
    > raczej bo domyslam sie ze ceny w zaleznosci od regionu itp beda sie

    Wlacz wyobraznie i wyobraz sobie przejezdzajacy przez to zwykla
    koparko-ladowarke typu "ostrowek" i ladujaco gruz na stojaco obok
    wywrotke, ktora wywozi to pozniej na wysypisko albo na jakas dzialke
    ktorej wlasciciel czuje potrzebe podniesienia jej poziomu.
    Mysle ze dzien pracy i nie bedzie sladu.
    Przciez funadamentow nie trzeba wykopwyac.

    szwagier

  • 9. Data: 2009-10-11 13:34:46
    Temat: Re: budowac czy burzyc?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > a jak najlepiej wyburzac zeby nie poplynac finansowo? sam nie mam
    > transportu zeby takie belki stalowe czy gruz wywozic gdziekolwiek,

    cena sprzed 4 lat w woj wielkopolskim. Budynek gospodarczy
    (obora, swiniarnia, stajnia) z istniejacym dachem, stropem drewnianym.
    Wymiary, nie pamietam dokladnie ale moglo byc okolo 7m x 20m.
    Gosc wycernil mi wyburzenie, wywoz i wykop fundamentu chyba 0,5m w glab
    na 10tys zl.
    Niech teraz bedzie 15tys, to chyba nie tak zle jak chcesz budowac dom.
    Belki stalowe, przyjada zlomiarze odebrac za darmo, albo mozesz je nawet
    sprzedac.
    Jest to czysty budynek wiec gruz nie jest zanieczyszczony wiec za wysypisko
    nie musial
    bys placic - moze w okolicy za darmo odbieraja gruz do przerobu?

    Dla porownania jezeli chcial bys remontowac ten budynek, to zapewne trzeba
    by wykonac
    izolacje pozoma, np. iniekcja krystaliczna co jest koszmarnie drogie (kilka
    tysiecy) -
    analogicznie taka izolacje w nowo budowanym domu zrobisz za grosze
    (w porownaniu do iniejkcji).

    A co zyskasz na remoncie? Masz budynek w ktorym bedziesz musial
    kombinowac rozklad pomieszczen, musisz wykonac projekt indywidualny
    domu do tego co istnieje co jest drozsze niz gotowy.
    Moze byc troche problemow z polaczeniem
    izolacji podlogi z izolacja pozioma - ale tu sie nie znam wiec moze belkot
    wypisuje.
    Wzrosna koszty robocizny o rozwalenie chociaz by
    stropu ktory tam jest - poniewaz piszesz ze strop jest niekompletny.
    Nie wiem czy chcesz nadproza w formie luku, jak nie, to kolejny koszt
    wstawiania nadprozy,
    aby luki wyprostowac, albo zamawiac dostosowane okna - z tego co wiem takie
    okna sa
    znacznie drozsze, od typowych prostych.

    Moze da rade zostawic fundament i zmniejszyc o to koszt budowy?

    Suma sumarum, to wydaje mi sie ze poplyniesz bardziej finansowo na remoncie
    i nigdy nie masz pewnosci, ze wszystko bedzie gralo po remoncie - po nowej
    budowie pewnie
    tez, ale wydaje mi sie ze jest mniejesze prawdopodobienstwo wystopienia
    kosztownych
    bledow.

    Wiem, ze latwo sie pisze, ale sam sporo pracy wlozylem w remontowanie mojego
    starego
    domu - stosunkowo niewielkie remonty. Teraz musial bym wymienic dach razem z
    wiezba,
    gdybym chcial rozklad pomieszczen przystosowac do moich wymagan - a nie mam
    duzych -
    to gra nie warta swieczki, dlatego na nastepny rok buduje nowy dom, taki jak
    chce
    i chyba za podobne pieniadze jakie bym wlozyl w gruntowna przebudowe mojego
    obecnego domu.

    Wiem, ze na poczatku to sie tak wydaje, ze przeciez stoja mury, tu sie zrobi
    to, tu tamto. To moge zrobic sam, tamto tez, ale to chyba sie tylko wydaje
    w kazdym razie mnie sie kiedys tak wydawalo.

    To tyle nudzenia z mojej strony

    Pozdrawiam i zycze rozsadnych wyborow
    Darek

  • 10. Data: 2009-10-11 13:37:54
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    a co do kamiennych scian, ja bym je jednak wyburzyl,
    ale masz sporo fajnego kamienia na tworzenie cudow w ogrodzie.
    Ja bym do wyburzyl a kamien zostawil na skalniaki, kamienne sciezki
    w ogrodzie itd - zmniejszy sie ilosc transportow gruzu i zyskasz sporo
    materialu.

    Pzdr
    Darek