  • 1. Data: 2009-10-11 10:15:30
    Temat: Parapety wewnętrzne.
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    Na jaką minimalną głębokość powinny być wsunięte parapety pod ramę okienną? Ile
    powinny wystawać z lica ściany w pokoju - to tylko kwestia estetyki czy
    praktyczna? Mam zastrzeżenia po wymianie okien i firma zgadza sie wymienić
    parapety jeżeli zapłacę za robociznę.
    Mirek.

  • 2. Data: 2009-10-11 13:48:02
    Temat: Re: Parapety wewnętrzne.
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    nie ma na to chyba standardu
    parapet się wsuwa ok 1 cm pod okno
    reszta to kwestia gustu , moga byc na długość okna lub całej ściany
    wystawać od 1 cm do 30 od sciany

  • 3. Data: 2009-10-11 13:48:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mirek pisze:
    > Na jaką minimalną głębokość powinny być wsunięte parapety pod ramę
    > okienną?
    No tak z 1cm? Lepiej wypełnić pianką miejsce pod oknem, niż parapetem -
    nie wiem z czego je masz, ale zawsze będą bardziej przewodzić ciepło niż
    pianka. Wsunięcie pod framugę/ramę ma jedynie cel oparcia parapetu - gdy
    naciśniesz na krawędź parapetu, będzie chciał się podnieść z drugiej
    strony (pod oknem) i oprze się o ramę, i raczej obojętne jest czy oprze
    się 1cm czy 4cm, jeśli zadziałasz tak wielką siłą że 1cm nie wystarczy
    to i parapet (lub ramę) uszkodzisz przy 4cm wpuszczenia.

    > Ile powinny wystawać z lica ściany w pokoju - to tylko kwestia
    > estetyki czy praktyczna?
    A muszą wystawać w ogóle? To tylko kwestia tego co sobie zażyczysz - czy
    chcesz na tym parapecie stawiać kwiatki/siadać/zrobić z niego półkę, czy
    jedynie ma być solidnym/eleganckim wykończeniem "dolnej części wnęki
    okiennej". Wszystko też zależy od tego jak głęboka jest wnęka okienna.
    Nie widziałem nigdzie norm na to.

    Wg mnie praktyczna szerokość parapetu to >10cm (a najlepiej >15cm), by
    mieścił się na nim kot, który chce popatrzeć przez okno :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-10-11 13:58:16
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Jeśli chodzi o wsunięcie pod okno to pewnie nie masz listwy podokiennej,
    zwanej transportową - wtedy dosuwa się do niej, jeśli jej brak to po
    ociepleniu przestrzeni między parapetami wystarczy 1-2 cm (zalezy czy okno
    ma profil 6 czy 9 cm - ile jest miejsca).
    Co do wystawania poza ściane to kwestia gustu i ew. współpracy parapetu z
    grzejnikami. Jeśli są grzejniki pod nim powinny wystawać bardziej wg mnie.
    Mi osobiście nie podobają się parapety nie wystające lub wystające 1-2 cm.
    Jakieś 4-5 cm powinno być już ok. Podobnie z wpuszczeniem w ściane po
    bokach, nie wpuszczone - dla mnie wizualna tragedia - zwłaszcza obskurnie
    wygladają plastikowe z zaslepkami - zwykle źle zamontowane i mające kształt
    fali dunaju - tragedia, ale to także rzecz gustu i oszczędności $$, ale czy
    kilka cm2 dodatkowego parapetu robi różnicę (nawet na 20 oknach)?

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-10-11 14:43:12
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    pod okno tak okolo 1-2 cm wystarczy
    reszta wg gustu, ale:

    przed lico sciany tak 4-5 cm i czasem wiecej ladnie wyglada ..

    na boki tyle co przed sciana lub ciut wiecej 4-7 cm z kazdej strony

    nie ma zadnych norm .. najwazniejsza estetyka ... zrob sobie parapet z
    kartonu ;-) i sprawdz jak bedzie wygladal wysuniety i nie wysuniety ...
    wtedy bedziesz mial pojecie wizualne

  • 6. Data: 2009-10-11 15:08:01
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    Dzięki za wypowiedzi. Partactwo dokonującego pomiary i ekipy są niewątpliwe.
    Rzecz w tym, że wymiana okien była na raty i parapety zamontowane 2 lata temu
    wystają na 5 cm a nowe na 2,5 cm (jeden nawet na 1 cm). Poza tym, parapety mają
    5 cm zaokrąglenia po bokach i wychodzą ze ściany krótkim łukiem co fatalnie
    wygląda. Gość dokonujący pomiarów upiera się, że wszystko w porządku bo tyle
    wystawały stare parapety a nikt mu nie powiedział, że mają być takie jak
    wcześniej zamontowane (?!) Wyciągnięcie ich nic nie da bo mogą wyjść spod ramy
    okna.
    Mirek.