  • 1. Data: 2017-03-24 17:18:07
    Temat: cena ziemi
    Od: s...@g...com

    Cześć.

    Jaka aktualnie jest cena ziemi?
    Mam wątpliwośc bo działka jest orna i tak tez uzywana. Nie ma mediów i jest raczej
    niebudowlana bo wąska i długaśna.
    Czyli raczej cena taka jaką wskazuje GUS (okolice 30kPLN/ha).
    Ale patrze na ceny działek rolnych w okolicy i tam sie zaczynają od 8-10PLN/m2. Czyli
    pi*oko 3x tyle.

    Jak to najsensowniej wycenić? Rozmiar działki to 0,3ha.

    Pozdrawiam.
    Lukasz.

  • 2. Data: 2017-03-24 20:39:36
    Temat: Re: cena ziemi
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-24 o 17:18, s...@g...com pisze:
> [...]
    Czyli pi*oko 3x tyle.

    > Jak to najsensowniej wycenić? Rozmiar działki to 0,3ha.

    0,3ha to już nie zagon. Wartość? Trudno napisać, jeżeli to ma być nadal
    wykorzystywane jako rola, to ważna jest klasa ziemi.
    Jeżeli jest sąsiad, który rokuje rozwojem (np jakaś firma), ewentualnie
    wykup pod drogę, to już zupełnie co innego. Czy są wydane WZ lub
    sporządzony MPZP?

    W zeszłym roku znajomi kupili działkę przy jeziorze za 31zł od metra.
    600metrów dalej ktoś inny kupił porównywalną działkę płacąc 53zł za metr.

    PS Chcesz kupić czy sprzedać ?

  • 3. Data: 2017-03-25 11:50:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 marca 2017 20:39:42 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    >
    > W zeszłym roku znajomi kupili działkę przy jeziorze za 31zł od metra.
    > 600metrów dalej ktoś inny kupił porównywalną działkę płacąc 53zł za metr.

    Chce sprzedać.
    Działka jest relatywnie nie daleko od mediów (jakieś 300-400m od wody i prądu) ale
    raczej nie nadaje sie do budowy bo jest cienka i długaśna.

    Nie chodzi mi tu o to aby ktos mi powiedział na grupie ile ona może kosztować tylko
    raczej jak sie takie wycenia albo kto może wycenić. To ja se pójde do ludka aby mi
    wycenił.

    Tylko zupełnie nie wiem jak sie do tego zabrać.
    Bo arimr/gus podaje swoje ceny, allegro swoje a ludki obok podają swoje. A rozrzut
    jest solidny...
    Między 7kpln a 28kpln...

  • 4. Data: 2017-03-25 14:04:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 11:50:17 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > Tylko zupełnie nie wiem jak sie do tego zabrać.
    > Bo arimr/gus podaje swoje ceny, allegro swoje a ludki obok podają swoje. A rozrzut

    To daj ogłoszenie z ceną 28 tys i czekaj na oferty. Ofert nie bedzie to zjedz z ceny
    Pewnie najwięcej może zaoferować ktoś do kogo działki ta działka przylega bo sobie
    powiększy swoją

  • 5. Data: 2017-03-25 15:06:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sasiad da najmniej. Tylko on jest potencjalnym klientem bo dzialka nie jest
    atrakcyjna. Oczywiscie to gdybanie bo nie wiadomo czy tam jest jakis sasiad.

  • 6. Data: 2017-03-25 15:34:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 15:06:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sasiad da najmniej. Tylko on jest potencjalnym klientem bo dzialka nie jest
    atrakcyjna. Oczywiscie to gdybanie bo nie wiadomo czy tam jest jakis sasiad.

    Sąsiad da najmniej ale więcej jak inni;) bo ew jemu sie przyda.
    Innym taka wąska a długa działka może do niczego nie potrzebna może być
    Ale to takie gdybanie bo mało wiemy

  • 7. Data: 2017-03-25 15:43:14
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 marca 2017 15:34:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Sąsiad da najmniej ale więcej jak inni;) bo ew jemu sie przyda.
    > Innym taka wąska a długa działka może do niczego nie potrzebna może być

    No wlasnie idea jest taka aby sprzedac lokalnie bo działka jest rolna i raczej rolna
    pozostanie.

    Narazie rozpuszczam wici i sie zastanawiam jak cene ustalic aby skóry tanio nie
    sprzedać ale jednak kupca znaleźć.

  • 8. Data: 2017-03-25 15:43:30
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    >
    > Tylko zupełnie nie wiem jak sie do tego zabrać.
    > Bo arimr/gus podaje swoje ceny, allegro swoje a ludki obok podają swoje. A rozrzut

    Idź do banku BZWBK albo PKO (tylko nie pamietam którego) i poproś
    że chcesz wziąść pozyczke pod hipoteke tej działki.
    Przyślą ci rzeczoznawce majątkowego który ci wyceni tą działkę.
    Za wycenę zapłaci bank :)
    Ewentualnie sam zatrudnij takiego gościa.
    Ma dostęp do rzeczywistych cen transakcyjnych w Twojej okolicy
    A nie tych z ogłoszenia.
    Cena miedzy 200 a 500 zł

  • 9. Data: 2017-03-25 21:33:04
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 marca 2017 15:43:32 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > Za wycenę zapłaci bank :)
    > Ewentualnie sam zatrudnij takiego gościa.
    > Ma dostęp do rzeczywistych cen transakcyjnych w Twojej okolicy

    O z tym bankiem to niegłupi pomysł :)
    Dzieki.

  • 10. Data: 2017-03-26 11:37:29
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-25 o 21:33, s...@g...com pisze:

> [...]
    tylko raczej jak sie takie wycenia albo kto może wycenić. To ja se pójde do ludka aby

    Tyle, że wycena może być zupełnie "z czapy".
    Znajomi zlecili wycenę mieszkania. Biegły wycenił na 90kzł.
    Z pewnych powodów, zlecono ponowna wycenę. Inny biegły oszacował wartość
    na 139kzł. To raczej nie jest rozrzut w granicy błędu.