  • 11. Data: 2012-02-08 21:10:51
    Temat: Re: co zrobić z gliną?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Ja miałem troche wiecej niz Ty gliny do zagospodarowania
    > http://staw.bieleccy.com.pl/str8_tadeusz_s.html

    kurde, aż mnie skręca...:-) całe życie marzyłem o takim kawałku wody,
    znalazłem piękną działkę, zbudowałem piękny drewniany domek (o żonie i
    dzieciach to nie na tej grupie...), mam miejsce na stawik, ale wody nie
    ma... tzn. jest ale jakieś 5m pod powierzchnią... no nic, nie można mieć
    wszystkiego, ale jakieś oczko wodne w planach jest cały czas... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-02-08 21:31:24
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-02-08 22:10, s_13 pisze:

> [...]
    > ma... tzn. jest ale jakieś 5m pod powierzchnią... no nic, nie można mieć
    > wszystkiego, ale jakieś oczko wodne w planach jest cały czas... :-)
    :)
    Wszystko da się zrobić , obejrzyj ten staw Sazana
    http://staw.bieleccy.com.pl/str8_sazana.html
    Powinien tam być link na jego stronę gdzie jest więcej fotek
    :)
    Ja do stawu od domu mam około 15 metrów
    i jakbym się uparł to mógłbym łowić z tarasu
    a największa ryba jaka pływa w tym stawie ma około 30 kg i 120-130 cm
    :))
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 13. Data: 2012-02-09 10:14:43
    Od: astar05 <a...@h...pl>

> [...]
    > ma... tzn. jest ale jakieś 5m pod powierzchnią... no nic, nie można mieć
    > wszystkiego, ale jakieś oczko wodne w planach jest cały czas... :-)

    U mnie podobnie i mam pewien pomysl. Mam juz zgode na stawik i
    zaopiniowana mapke :)

    Mam studnie (znaczy odwiert, troche niepotrzebny, bo jest i wodociag).
    Planuje zakombinowac solarny mikropobór wody - takie sztuczne zródelko,
    darmowe i wieczne. Troche pochodzilem kolo sprzetu i odpowiednie wydaja
    sie byc pompki zeglarskie. Technika wiatrowa tez moze miec cos do
    zaoferowania. Arab czy Hindus, majac w ziemi dziure z woda, juz dawno
    zbudowalby jakis system czerpania...

    Bóg da - na wiosne zrobie pare eksperymentów.
    --
    A S

  • 14. Data: 2012-02-09 13:11:04
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Woda jak nie ma gdzie spłynąć to będzie zalegała na tej glinie
    > a sąsiedzi mają względny spokój bo podnieśli teren i woda spływa do
    > Ciebie.
    > Jeśli podniesiesz i Ty to przy dłuższych opadach albo bardziej gwałtownych
    > również i u nich. Jak nawieziesz wyżej to spłynie do nich ale musisz
    > uważać na ewentualne donosy bo to nie jest tak,że można tak samowolnie
    > podwyższać sobie poziom gruntu .

    Teoretycznie nie można podnosić, ale wyjścia innego nie ma. W przeciwnym
    razie miałbym staw na działce.

    > Ja z uprawy traw jem chleb więc trochę się na tym znam
    > Trawnik założony na glebie spoistej nigdy nie będzie ładny
    > będzie go wypalało słońce i wygniwał gdy zacznie trochę bardziej padać
    > Żwir wymieszany z gliną sprawia ,że nie jest już ona taka spoista
    > i zasadniczo jest to najtańszy sposób rozluźnienia gleby
    > ale oczywiście tego zwiru musi być odpowiednio dużo
    > i pózniej trzeba go dokładnie rozmieszać agregatem lub glebogryzarką

    W moim przypadku będzie to zapewne szpadel :)

    > tu pisałem jaki rząd tego żwiru miałby być i w jakim stosunku go wymieszać
    > z gliną .
    > Piszesz ,ze glinę masz niżej pod około 40 cm warstwą humusu
    > czyli takiej piaszczystej czarnej ziemi?
    > Jeżeli tej gliny nie będzie więcej jak z 10cm
    > to mogłbyś ją u siebie rozparcelować tzn rozłożyć wpierw z 5 cm
    > i przerobic glebogryzarka ogrodniczą , dowieść następnie brakującej ziemi
    > ogrodowej do wyrównania poziomów z sąsiadami i wymieszać go z pozostała
    > gliną.

    Tak oczywiście mogę zrobić, ale najlepiej jednak było tą glinę dać pod humus
    i zapomnieć o tym paskudztwie.

    > Ogród w formie płaskiego trawniczka obrzeżonego rzędem thui wzdłuż
    > ogrodzenia to żadna koncepcja.

    To zależy od wielkości ogrodu. Ja chcę mieć miejsce na postawienie altanki,
    grilla, huśtawki, zjeżdżalni dla dzieci, kilku drzewek i zostanie
    kilkadziesiąt metrów trawnika aby pograć w piłkę z dziećmi.

  • 15. Data: 2012-02-09 19:02:04
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Robisz tak. Bierzesz ładowarkę, żeby Ci rozłożyła tę glinę równomiernie,
    a potem jakiegoś rolnika, który Ci za dobrą flaszkę zaora ziemię, a
    potem wyrówna to broną aktywną albo kultywatorem.
    Dobrym sprzętem zrobi Ci boisko (znaczy równiutko jak stół).

    10 cm gliny zginie, jak głęboko zaorasz.

    Przerabiałem ten temat z dużo większą warstwą gliny i jest super.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2012-02-09 19:24:13
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-02-09 14:11, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie nie można podnosić, ale wyjścia innego nie ma. W przeciwnym
    > razie miałbym staw na działce.
    :)
    Podniesienie gruntu o ile nie pójdziesz wyżej jak sąsiedzi
    nie sprawi, że na tej glinie u siebie nie będziesz miał po każdym
    większym deszczu długo utrzymującego się bajora na powierzchni.
    Może zrób stawek w części tego trawnika, który będzie odbiornikiem wody
    A co masz zamiar robić ze ściekami bo mogłbyś zrobić u siebie
    oczyszczalnie roślinną ?

    > W moim przypadku będzie to zapewne szpadel :)
    :)
    Szpadlem nie wymieszasz tak dokładnie a narobisz się jak głupi
    Koszt wypożyczenia takiego sprzętu to kilkadziesiąt złotych na dzień
    a te 200m.kw jakie masz to bez wysiłku zrobisz na puch w 4-5 godzin
    :)

    > Tak oczywiście mogę zrobić, ale najlepiej jednak było tą glinę dać pod
    > humus i zapomnieć o tym paskudztwie.
    :)
    Sądząc po tej fotce, którą mi podesłałeś to ten Twój "humus " tez jest
    bardzo ilasty i jak dla mnie nie ma sensu robić sobie robotę i wpadac w
    koszta bo on niewiele się różni od tej Twojej gliny na kupie

> [...]
    > altanki, grilla, huśtawki, zjeżdżalni dla dzieci, kilku drzewek i
    > zostanie kilkadziesiąt metrów trawnika aby pograć w piłkę z dziećmi.
    Az się prosi aby zrobić podwyższenie na której byłaby altanka
    z tego podwyższenia jak najbardziej mogła by tez być zjeżdzalnia
    Grill to blaszany wynalazek a o ile rozumie to chcesz murować wiec
    będzie to staropolski ruszt.
    Jak najbardziej wkomponować go można w podwyższenie i zyska on większa
    pojemność cieplną .
    Ma taki kominek z rusztem w tej górce u siebie i jak rozgrzeje kamienie
    (rozpalam i palę drewnem ) to później długo trzyma on ciepło
    i bardzo dobrze sie piecze w nim i prawie na co dzień go używamy

  • 17. Data: 2012-02-09 20:23:19
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-02-09 20:02, wolim pisze:
> [...]
    >
    > 10 cm gliny zginie, jak głęboko zaorasz.
    >
    > Przerabiałem ten temat z dużo większą warstwą gliny i jest super.

    Tak byłoby najlepiej ale widziałem fotkę tej działki
    jest ogrodzona i są na niej stare drzewa i to tylko 200m.kw
    więc raczej nie da się tam sprzętem rolniczym bo nie ma pola manewru.

    Po drugie za flaszkę to jakby dobry sąsiad za miedzą u siebie robił może
    dałoby ale nie sądzę aby kogoś za flaszkę udało się jemu znaleźć
    :)

  • 18. Data: 2012-02-10 08:10:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Tak byłoby najlepiej ale widziałem fotkę tej działki
    > jest ogrodzona i są na niej stare drzewa i to tylko 200m.kw
    > więc raczej nie da się tam sprzętem rolniczym bo nie ma pola manewru.

    Drzew już nie ma (zostały 2 ale po drugiej stronie). Ogrodzenie działki jest
    z trzech stron. Nie zmienia to jednak faktu, że sprzętem rolniczym będzie
    ciężko manewrować.

    200m2 ma ta część działki, która jest z boku domu.

  • 19. Data: 2012-02-10 08:12:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 10 cm gliny zginie, jak głęboko zaorasz.
    >
    > Przerabiałem ten temat z dużo większą warstwą gliny i jest super.

    Tak też chyba zrobię, przy czym będę musiał wypożyczyć jakiś sprzęt tak jak
    proponuje Tadeusz, bo traktorem raczej nie da rady.

  • 20. Data: 2012-02-10 08:18:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Podniesienie gruntu o ile nie pójdziesz wyżej jak sąsiedzi
    > nie sprawi, że na tej glinie u siebie nie będziesz miał po każdym większym
    > deszczu długo utrzymującego się bajora na powierzchni.

    Dlaczego? Przecież u sąsiadów po większym deszczu nie stoi woda.

    > Może zrób stawek w części tego trawnika, który będzie odbiornikiem wody
    > A co masz zamiar robić ze ściekami bo mogłbyś zrobić u siebie
    > oczyszczalnie roślinną ?

    Nie da rady, za mała działka.

    > Szpadlem nie wymieszasz tak dokładnie a narobisz się jak głupi
    > Koszt wypożyczenia takiego sprzętu to kilkadziesiąt złotych na dzień
    > a te 200m.kw jakie masz to bez wysiłku zrobisz na puch w 4-5 godzin

    Dobry pomysł. Poszukam takiej wypożyczalni.

> [...]
    > bardzo ilasty i jak dla mnie nie ma sensu robić sobie robotę i wpadac w
    > koszta bo on niewiele się różni od tej Twojej gliny na kupie

    Nie, humus mam pierwsza klasa, żadnej gliny. Piękna, czarna i urodzajna
    ziemia. Zresztą są to tereny porolniczne, 20 lat temu rosły tam kartofle :)

    Zastanawiałem się dlaczego mój post nie został opublikowany na grupie...
    Wyjaśniło się - wysłałem go do Ciebie miast na grupę :)

    Tak, chodzi mi o murowany.