  • 111. Data: 2017-05-04 09:00:56
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 21:02:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Wracając do tematu = w G12w również są 2 godziny tańszej taryfy. Oraz
    > dodatkowo jeśli licznik umożliwia, to dni 'ustawowo wolne od pracy'
    > czyli święta - również
    Wiesz może jak sprawdzić czy "licznik umożliwia"?

  • 112. Data: 2017-05-04 09:09:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 maja 2017 09:00:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wiesz może jak sprawdzić czy "licznik umożliwia"?

    Patrz w umowe. Jak masz tam tez dni ustawowo wolne od pracy to jak
    "licznik nie umozliwial" to go na pewno wymienili na taki, co umozliwia :)

    A najprosciej to po prostu w taki wolny dzien spisac licznik rano i
    wieczorem i porownac, czy nie robia Cie mimo wszystko w wala :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 113. Data: 2017-05-04 15:26:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 maja 2017 09:09:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Patrz w umowe. Jak masz tam tez dni ustawowo wolne od pracy to jak
    > "licznik nie umozliwial" to go na pewno wymienili na taki, co umozliwia :)

    Do umowy w tej chwili wglądu nie mam ale na ich stronie odnalazłem:
    "...wyjątkowo tania energia elektryczna w godzinach nocnych, weekendy i dniach
    ustawowo wolnych od pracy...*

    * gdy układy pomiarowo-rozliczeniowe na to pozwalają"

    Facet na infolini Energa twierdzi że wszystkie ich "elektroniczne" liczniki na to
    pozwalają, nawet to konsultował z kimś wyżej;)

    > A najprosciej to po prostu w taki wolny dzien spisac >licznik rano i wieczorem i
    porownac, czy nie robia Cie mimo >wszystko w wala :)

    Teraz to dopiero sprawdzę 15 czerwca najszybciej(święto)
    Jak nie zapomnę;)

  • 114. Data: 2017-05-04 17:21:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-04 o 15:26, Kris pisze:

> [...]
    porownac, czy nie robia Cie mimo >wszystko w wala :)

    > Teraz to dopiero sprawdzę 15 czerwca najszybciej(święto)

    A może masz już możliwość zdalnego odczytu?
    https://mojlicznik.energa-operator.pl/dp/UserLogin.d

    Pete

  • 115. Data: 2017-07-05 14:08:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-30 o 11:19, Pete pisze:

    > Kiedyś to pliczyłem i dla zużycia 70/30% droga/tania koszty się
    > wyrównują (tauron, dolnośląskie). Więc chyab bez wysiłku specjalnego
    > taki podział zużycia może się udać.
    >
    > Ja zamierzam na próbę na rok się przeflancować na G12W (ale grzeję
    > gazem) i zobaczę co z tego wyjdzie.

    I przyszła pierwsza faktura. Akurat zawiera 2 podobne okresy zużycia G11
    i G12W.
    1. G11:
    844kWh w G11 kosztuje 364PLN (zaniżone o opłaty stało przejściowe, bo
    policzone za pół miesiąca a powinno być ok 2 miesiące) więc finalnie
    powinno być ok 380PLN (netto)

    2. G12W
    860kWh koszt 324PLN (netto)

    Oszczędność ok 65PLN brutto na 2 miesiące.
    Bez żadnej zmiany nawyków i trybu życia.

    --
    Pete

  • 116. Data: 2017-07-05 16:03:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Jul 2017 14:08:04 +0200, Pete

    > Oszczędność ok 65PLN brutto na 2 miesiące.
    > Bez żadnej zmiany nawyków i trybu życia.

    To było wiadome, niestety niedowiarków nie brakuje i niektórzy lubią tkwić
    w G11 i płacić więcej będąc przekonanymi, że dzięki temu nie są ograniczani
    i płacą mniej w ten sposób. Mnie wychodzi podobna oszczędność na G12W. Ale
    ja cały dzień w 1T palę trzy monitory i komputer, często też klimatyzację
    na grzanie/chłodzenie.

    --
    Pozdor
    Myjk