  • 1. Data: 2011-07-25 12:48:27
    Temat: diodowe żarówki
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    wszędzie widzę diodowe żarówki które święcą bardziej na ściany aniżeli kątem
    w dół lub poprostu płasko w dół

    np taka centralnie w dół:
    http://allegro.pl/i1696176568.html
    zrobiłbym takiej u dołu wypukły, kulisty kształt
    i nie była by aż tak punktowa

    lub taka co świeci bardziej na boki niż w dół
    http://allegro.pl/i1723283974.html

    wolałbym by była stożkiem idąc od góry w dół
    wydaje mi się by wówczas lepiej by oświetlała

    czy wogóle są takie żarówki?

  • 2. Data: 2011-07-26 12:19:00
    Temat: Re: diodowe żarówki
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a przy okazji
    ile lumenów maja zwykłe żarówki?

  • 3. Data: 2011-07-26 19:59:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Rafał* napisał(-a):

    > a przy okazji
    > ile lumenów maja zwykłe żarówki?

    100W ~1800lm
    BTW, kiedyś w Castoramie widziałem "żarówkę" ledową. I była to pierwsza
    taka żarówka jaką widziałem z barwą światła tak zbliżoną do tej
    wolframowej, że jakbym nie wiedział że to LED to w życiu bym na to nie
    wpadł. Co ciekawe, nawet bańkę nie widzieć po co miała gruszkową, a
    centralnie w jej środku umieszczony LED świecący jakby dookólnie. Co z
    tego, moc słaba i światła z tego niewiele. Ale przy najbliższej okazji
    obejrze sobie je jeszcze raz i sprawdzę co to za firma (pewnie chińska
    ;) )

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-07-27 18:24:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Big Jack" j0n6bt$3be$...@n...onet.pl...

    > 100W ~1800lm

    Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
    Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

    Wg Wikipedii 2 kW halogenu daje aż 44 kilolumenów. :)

> [...]
    dookólnie. Co z tego, moc słaba i światła z tego
    > niewiele. Ale przy najbliższej okazji obejrze sobie je jeszcze raz i sprawdzę co to

    Ciekawe, kiedy pojawią się H7 itp. LEDkowe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-07-27 19:32:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

    > Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
    > Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

    Nie próbuję domyślać się co oznaczają te ;) Oprę sie na tym, czym
    dysponuję i to przytaczam. Żarówka OSRAM halogenowa o mocy znamionowej
    105W która ma być równoważna 135W "zwykłej", 1900lm. Świetlówka OSRAM o
    mocy znamionowej 24W która ma być równoważna 120W, 1550lm.
    http://catalog.myosram.com?~language=PL&~country=&it
    _p=4008321928160
    Na marginesie dodam, że sczęśliwie nie cały świat zwariował i żarówki
    100W chociaż importowane, to są ciągle dostępne. Może jutro w loklanym
    markecie sprawdzę ile takie zwykluny 100W mają lumenów, czym nie
    omieszkam się podzielić.

    > Wg Wikipedii 2 kW halogenu daje aż 44 kilolumenów.

    Wikipedia wszystko przyjmie

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-07-27 21:40:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Big Jack" j0pp3g$86u$...@n...onet.pl

    > Nie próbuję domyślać się co oznaczają te ;)

    Od dawna raczej stosuje się światło rozproszone, nie
    zaś jedną żarówę na ,,salon'' czy całe mieszkanie lub dom.

    > Oprę sie na tym, czym
    > dysponuję i to przytaczam. Żarówka OSRAM halogenowa o mocy znamionowej
    > 105W która ma być równoważna 135W "zwykłej", 1900lm.

    Zwykle halogenowe mają mniej niż 100 W -- 15 W do 35 W jest
    całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
    żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

    W domu to raczej takie coś jest dobre:

    http://www.ceneo.pl/1936388 10 W MR11
    http://www.ceneo.pl/1936389 20 W MR11
    http://www.ceneo.pl/1936390s 35 W MR11

    http://www.ceneo.pl/12788890 10 W MR16
    http://www.ceneo.pl/8386835 20 W MR16
    http://www.ceneo.pl/7740124 35 W MR16
    http://www.ceneo.pl/12606654s 50 W MR16

    http://www.ceneo.pl/1442580 20 W GU10
    http://www.ceneo.pl/9999224s 35 W GU10
    http://www.ceneo.pl/1442581 50 W GU10

    nie zas takie:

    http://www.ceneo.pl/8386791 100 W
    http://www.ceneo.pl/8386795 150 W
    http://www.ceneo.pl/8386801 500 W

    http://www.ceneo.pl/9999235 100 W

    http://www.ceneo.pl/8386795 60 W
    http://www.ceneo.pl/1936382 100 W

    http://www.ceneo.pl/8284181 60 W

    ale co kto lubi. :)

    > Świetlówka OSRAM

    A to już nie jest żarówka.

> [...]
    > 100W chociaż importowane, to są ciągle dostępne. Może jutro w loklanym
    > markecie sprawdzę ile takie zwykluny 100W mają lumenów, czym nie

    A co Ci nie podoba się?

    Na wszelki wypadek wyjaśnię, że typowa żarówka (halogenowa czy
    zwykła) tym więcej daje lumenów z jednego wata, im ma większą moc.

    Świetlówki kompaktowe dają około 5 razy więcej niż zwykłe
    żarówki a LEDki -- około 10 razy więcej niż zwykłe żarówki.

    Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
    (tak na moje oko)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-07-28 10:51:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
> [...]

    > całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
    > żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

    Przytoczona przeze mnie żarówka ma ponad 100W i nie tylko nie jest
    specjalna, ale jest wręcz pospolita. I tylko po to żeby uciec od
    ograniczeń, które byliśmy łaskawi sami sobie narzucić poprzez wybrańców
    narodu. Widziałem też zwykłe halogenowe bańki z trzonkiem E27 o mocy
    92W. Ja w tym oświetlenia specjalnego nie widzę. Co jest dobre w domu,
    to nie odważałbym się przesądzać, pozostawiając to indywidualnym
    upodobaniom i potrzebom. A wracając to zwykłych nie halogenowych żarówek
    100W, to sprawdziłem dzisiaj w markecie co deklarują producenci. Jedna
    miała 1340lm, druga 1100lm. Czyli jednak mniej niż to co pisałem
    wcześniej (chyba jakaś wypasiona musiała mi wpaść w ręce), ale też
    więcej niż 200 do 600

    > Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
    > (tak na moje oko)

    To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-07-28 16:30:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Big Jack" j0rev0$i34$...@n...onet.pl

    > Przytoczona przeze mnie żarówka ma ponad 100W i nie tylko nie jest specjalna, ale
    jest wręcz pospolita.

    Pospolita halogenowa żarówka o mocy 100 watów?
    Z trzonkiem czy gwintem?

> [...]
    miała 1340lm, druga 1100lm. Czyli jednak mniej niż
    > to co pisałem wcześniej (chyba jakaś wypasiona musiała mi wpaść w ręce), ale też

    Ale też zwykła oprawa oświetleniowa nie wytrzymuje zbyt długo z żarówką
    o mocy 100 watów, dlatego zwykle ludzie montują żarówki o mniejszej mocy.
    Dla E14 nawet 60 watów to zbyt dużo.

    > To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

    A wg Ciebie -- ile?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-07-28 19:23:50
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

    > Pospolita halogenowa żarówka o mocy 100 watów?
    > Z trzonkiem czy gwintem?

    Nie zadałbyś tego pytania, gdybyś poświęcił chwilę i odwiedził stronę,
    do której link podałem wczoraj o 21:32

    > Ale też zwykła oprawa oświetleniowa nie wytrzymuje zbyt długo z
    > żarówką o mocy 100 watów, dlatego zwykle ludzie montują żarówki o
    > mniejszej mocy. Dla E14 nawet 60 watów to zbyt dużo.

    Ja uważam, że oprawy projektują ludzie kótrzy mają o tym pojęcie, a nie
    piekarze (niczego nie ujmując tej bardzo ważnej profesji) i jeśli oprawa
    jest przewidziana na 100W to tyle wytrzyma. I na odwrót, jeśli jest na
    40W to nie należy się spodziewać, że długo wytrzyma z żarówką 75W

    > A wg Ciebie -- ile?

    Nie wiem ile, ale nie szastałbym procentami opierając się wyłącznie na
    oku.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2011-07-30 17:07:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Big Jack" j0sd07$53m$...@n...onet.pl

    > Nie zadałbyś tego pytania, gdybyś poświęcił chwilę i odwiedził
    > stronę, do której link podałem wczoraj o 21:32

    To prawda.

    > Ja uważam, że oprawy projektują ludzie kótrzy mają o tym pojęcie,

    I zazwyczaj podają, jaką żarówkę można wkręcić. :)

> [...]
    > i jeśli oprawa jest przewidziana na 100W to tyle wytrzyma. I na
    > odwrót, jeśli jest na 40W to nie należy się spodziewać, że długo

    Dokładnie. Zwykle jednak oprawy E27 padają pod ,,ciężarem'' żarówki
    o mocy 100 watów. Halogenowa żarówka daje mniej ciepła z tej samej
    liczby watów elektrycznych niż ,,zwykła'' żarówka -- być może to Cię
    ratuje, a być może po prostu masz starą, dobrą oprawę lub nawet nową,
    ale dobrą. :)

    > Nie wiem ile, ale nie szastałbym procentami opierając się wyłącznie na oku.

    Aha.

    [pewnie nie wie, że ,,na oko'' znaczy tyle co ,,w przybliżeniu'',

    --> Na oko <<w przybliżeniu, mniej więcej, niedokładnie, nieściśle>>

    czyli ,,na moje oko'' należy (czy choćby można) odczytać jako: ,,wg
    mnie to mniej więcej tyle'']

    -=-

    Fakt stosowania przez Ciebie żarówki halogenowej o mocy 105 watów nie
    jest tożsamy z faktem powszechnego stosowania takich żarówek przez tak
    zwany ogół społeczeństwa, ale nie mam nic przeciwko uznaniu mojej
    wypowiedzi za niezgodną z prawdą. ;)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j0plra$53m$...@i...gazeta.pl

    > "Big Jack" j0n6bt$3be$...@n...onet.pl...

    > Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
    > Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

    -=-

    Zwykłe żarówki z czasem ciemnieją -- osadza się na ich bańkach wolfram
    parujący z żarników. W halogenowych -- parujący wolfram jest zabierany
    i osadzany na żarniku ponownie.
    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'