  • 11. Data: 2009-04-19 20:30:41
    Temat: Re: do elektryków - liczba gniazdek "w jednej gałęzi"
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartosz Augustyniak wrote:

    > A słyszałeś o automatyce oświetlenia ?
    > Sterowanie sekcjami oświetlenia przez sterownik PLC za pomocą np
    > czujek PIR, przełączników monostabilnych, stacji wizualizacji ?

    tja tylko że Fox podał ciągnięcie przewodów do każdego gniazdka jako objaw
    profesjonalizmu instalacji a to jest bzdura.

    inteligentne instalacje też się troszkę inaczej robi.

  • 12. Data: 2009-04-19 20:31:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał
    > w wiadomości news:gsfvl9$9sn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nigdy nie mów nigdy

    > PS
    > A wiatrołapie ile gniazdek planujesz? Powyżej 10 czy mniej?;)))

    z pięć ładowarek dwa komputery...

  • 13. Data: 2009-04-19 20:39:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gsg1c9$cat$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A słyszałeś o automatyce oświetlenia ?
    > Sterowanie sekcjami oświetlenia przez sterownik PLC za pomocą np czujek
    > PIR, przełączników monostabilnych, stacji wizualizacji ?

    A słyszałeś co to "ukryty zarobek"
    Oświetlenia - tak, ale jaki ma sens robienie każdego gniazdka na oddzielnym
    obwodzie ?
    Sens ma, ale tylko dla elektryka, który sprzedaje ten przewód, bo zamiast
    200-300m przewodu 2,5mm2 na cały dom zużyje się 2-3 km i i drugie tyle na
    oświetlenie.
    Na 1 mb takiego przewodu elektryk może mieć ok. 50 gr. zarobku.
    Później klient wszystkim zachwala elektryka - oj jestem zadowolony, bo był
    tani, bo liczył tak mało za punkt, a zrobił mi takie cuda, że mogę sobie
    kiedyś zrobić automatykę. Kiedyś to znaczy nigdy, bo nie ma takiej potrzeby.
    Za to przewwodów co nie miara, trudno je upchnąć, zatem skrzynia odpowiednio
    duża, a i koszt wykonania rozdzielni dużo większy. No i bruzdy ogromne
    osłabiające konstrukcję budynku.
    Każdy obwód zabezpieczony oddzielnym eSem no bo jak by mogło być inaczej.
    Dla elektryka dodatkowa kasiorka na osprzęcie, który jest tak naprawdę
    zbędny.

    Ale najważniejsze, że klient zadowolony, bo ofetrę miał tanią, a i kasa
    dobra dla elektryka, bo ze sprzedaży materiałów zarobił 5 razy tyle co z
    robocizny ;D
    Co by nie mówić najwazniejsze jest zadowolenie klienta, który został
    orżnięty na kasie dzięki ukrytemu zarobkowi.

  • 14. Data: 2009-04-19 20:57:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    >W sumie jestem elektrykiem, sep 1kV mam, ale projekt i wykonawstwo na mój
    >obiekt robi ktoś inny ;) I tak to przeglądam, i mam pewne wątpliwości.

    Dla mnie to taka instalacja to nieporozumienie.

    1.5mm2? powinno być 2.5 i maksymalnie kilka gniazdek w szeregu na jednym
    obwodzie. Inaczej ktoś to kiedyś podpali zbyt dużym obciążeniem. Pół biedy
    jeśli kable pod tynkiem ale jak przybite gdzieć to będzie kiedyś jatka.

  • 15. Data: 2009-04-19 20:59:23
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Fox" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > ekipę która w dużym obiekcie leciałą osobnym przewodem do każdego z
    > gniazdek i każdego obwodu oświetlenia osobno wszystko do rozdzielki. To

    To się zgadza tylko nie zawsze masz gdzie tyle kabli wprowadzić. Kompromis
    to kilka gniazdek na jeden obwód i powiedzmy osobno oświetlenie dla każdego
    pomieszczenia.

  • 16. Data: 2009-04-19 21:00:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > będzie tam żadnych odbiorników dużej mocy i połowa gniazdek będzie pusta

    To po co je robić?

    Kris

  • 17. Data: 2009-04-19 21:00:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
> [...]
    > lub używana okazyjnie.
    > Różnica w cenie przewodu 1,5 i 2,5mm2 to około 50-60 groszy.

    Źle robisz.

    Puść równolegle 3 przewody 3x2.5 i zrób z tego 3 obwody.

  • 18. Data: 2009-04-19 21:17:36
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gsfvl9$9sn$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > To po co je robić?

    Żeby je można było wygodnie, ergonomicznie użyć bez przedłużaczy. Np dla
    nowego pomysłu ustawienia oświetlenia albo komputera.
    Koszt to 12 zł/gniazdko i kilkanaście minut pracy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 19. Data: 2009-04-19 21:19:22
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Źle robisz.
    >
    > Puść równolegle 3 przewody 3x2.5 i zrób z tego 3 obwody.

    W tym pomieszczeniu jest już zaplanowane kilka obwodów. Wiązka jest juz
    naprawdę gruba, a jeszcze skrętkę muszę zmieścić w niektóre.

  • 20. Data: 2009-04-19 21:19:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    > Robienie pętli to błąd, a przekonasz się o tym podczas najbliższej burzy.

    Ciągle pytam o uzasadnienie takiego twierdzenia, ale nikt nie potrafi tego
    wytłumaczyć.