  • 11. Data: 2020-02-19 16:14:25
    Temat: Re: dobre wieści dla prosumentów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 04:54:30 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A co Tobie Twój dostawca energii odpowiedział?

    Jeszcze do tego etapu nie doszedłem. Na razie pytam tych co mają już
    z tym doświadczenie.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-02-19 17:29:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 13:05:43 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Czy bezpośrednie (jedyne jakie posiadam) podłączenie do sieci 110kV z
    > własnym trafo jest jakąś przeszkodą? Bo w dokumentach źródłowych jest
    > zastrzeżenie że prosumentem mogą być tylko ci co są podłączeni do
    > sieci n.n.

    Ale jakich dokumentach źródłowych? W ustawie nic nie ma na temat napięcia
    a tam jest definicja prosumenta.

    L.

  • 13. Data: 2020-02-19 17:50:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 17:29:51 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale jakich dokumentach źródłowych? W ustawie nic nie ma na temat napięcia
    > a tam jest definicja prosumenta.

    wątpie zeby osoba fizyczna nawe prowadząca dzialalnosc gospodarczą była podpieta pod
    110kV. Nieprawdopodobne, aczkolwiek oczywiscie możliwe.

    b.

  • 14. Data: 2020-02-19 20:31:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > wątpie zeby osoba fizyczna nawe prowadząca dzialalnosc gospodarczą była podpieta
    pod 110kV. Nieprawdopodobne, aczkolwiek oczywiscie możliwe.

    Wykluczyć się nie da, ja czerpię ze średniego, więc ktoś większy
    spokojnie może z wysokiego. Pytanie czy w takim przypadku będzie
    jakkolwiek zainteresowany PV, pewnie nie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2020-02-19 20:51:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Ale większy to oznacza zwykle osobę prawną a nie działaność osoby fizycznej

    b.

  • 16. Data: 2020-02-19 20:55:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Wykluczyć się nie da, ja czerpię ze średniego, więc ktoś większy
    > spokojnie może z wysokiego. Pytanie czy w takim przypadku będzie
    > jakkolwiek zainteresowany PV, pewnie nie.

    Mój kontakt z fotowolaiką dotyczył pomysłu zagospodarowania niezbyt
    wykorzystanego przyłącza średniego napięcia z transformatorem 2MVA
    i przyległego terenu pozwalającego na zbudowanie inastalacji 1,2MW.
    Ale nie będę ściemniał, że to porosumenckie było.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-02-19 21:16:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 20:51:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Ale większy to oznacza zwykle osobę prawną a nie działaność osoby fizycznej

    A co żeście się czepili tych fizycznych? Dowolny podmiot może być
    prosumentem, o ile produkcja energii nie stanowi przeważającej działalności.
    Czyli każda prądożerna fabryczka czy tam przetwórnia tego i owego.
    Można sobie nawet pierdyknąć megawat na prosumenta, byle to zjeść bo jak
    chcesz sprzedać to już prosumentem nie będziesz.

    L.

  • 18. Data: 2020-02-19 21:17:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 21:08:56 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Jak mam oddzielić energię, którą we własnym domu zużyję na potrzeby
    > domowe i na potrzeby prowadzonej w tym samym domu DG?

    Nijak, pakuj wszystko do jednego wora. Mało Ci formalności i papierów
    w prowadzeniu biznesu, że szukasz sobie jeszcze kolejnego zmartwienia? :P

    L.

  • 19. Data: 2020-02-19 21:35:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 08:29:42 -0800 (PST), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Ale jakich dokumentach źródłowych? W ustawie nic nie ma na t
    > emat napięcia
    > a tam jest definicja prosumenta.

    To jest w definicji mikroinstalacji.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-02-19 21:36:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 08:50:43 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > wątpie zeby osoba fizyczna nawe prowadząca dzialalnosc gospodarcz
    > ą była podpieta pod 110kV. Nieprawdopodobne, aczkolwiek oczywisci
    > e możliwe.

    Mam własne trafo podpięte pin110kV. To jedyne źródło zasilania
    fabryki, która w przyszłości chciałbym bilansować z PV

    --
    Marek