  • 11. Data: 2018-12-04 12:28:15
    Temat: Re: e komputerowcy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 08:17:29 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ze niby kupie kompa za ponizej 400zł i bede zadowolony?
    > https://allegro.pl/laptop-dell-latitude-e5410-i3-4gb
    -160gb-dvd-win7-i7512859256.html

    > sie mnie sie nie dowierza

    Dysk tu będzie strasznie wolny. Od razu zamieniaj na SSD, ostatnio tak
    staniały że nawet nie ma się nad czym zastanawiać - SSD przyspieszy tego
    lapa z 5-10 x :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-12-04 13:47:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 03 Dec 2018 23:47:30 -0800, Kris wrote:

    -160gb-dvd-win7-
    i7512859256.html

    > Kup testuj, jak nie spasi to oddasz przed 14 dniem Zwróć uwagę że ma
    > "naklejki spolszczające" na klawiatur cokolwiek to znaczy.

    Znaczy że to jakiś poleasingowy niemiec, któremu sprzedawca nakleił
    polskie ogonki na klawisze. Te naklejki bywają dobrej jakości, a bywają
    też takie co po roku zaczynają odłazić.

    Mateusz

  • 13. Data: 2018-12-04 13:49:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 03 Dec 2018 21:40:01 -0800, Kris wrote:
    > Lenovo Yoga Dlaczego:
    > Bo ma podświetlaną klawiaturę

    Ja nigdy nie potrafiłem zrozumieć po co to komu... Na klawiaturze się
    pisze, a nie się ją ogląda przecież. Znacząca jest natomiast wysokość
    skoku klawisza, a te obecne laptopy coraz gorzej wypadają w tym aspekcie.

    > Bo ma dotykowy ekran

    No ale jak ktoś potrzebuje tablet, to chyba lepiej kupić tablet, zamiast
    komputer który udaje że jest tabletem?

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-12-04 15:16:11
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >tego
    nic juz nie kupuje tradycyjnie. zawsze pytam serwis co kupic. ma byc albo
    trwale albo prosto naprawialne i wogole naprawialne.
    polecono mi elitebook i nowsze 'z' book z hp chyba.
    ale ostatecznie nie kupilem bo potrzeba 'wygasla' to po diabla mi nowy komp?
    wszystkie rupiecie na chacie to uzywki ale wszystkie to tzw biznesowe
    lapaki, lata temu to byl drogi sprzet, obecnie bez wartosci oczywiscie ale
    dziala toto bezawaryjnie.

  • 15. Data: 2018-12-04 16:01:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 13:49:51 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Ja nigdy nie potrafiłem zrozumieć po co to komu... Na klawiaturze się
    > pisze, a nie się ją ogląda przecież.

    Ze 30 lat już chyba minęło jak pierwszy raz klawiatury w kompach zacząłem ozywać i do
    dzisiaj nie nauczyłem się całkiem bezwzrokowy. Zarówno ja jak i żona czasami z
    laptopa korzystamy leżąc i jak ciemno jest w pokoju to klawiatura podświetlana nam
    się przydaje. Ale każdemu wg potrzeb

    > No ale jak ktoś potrzebuje tablet, to chyba lepiej kupić tablet, zamiast
    > komputer który udaje że jest tabletem?

    Bo jest i kompem i tabletem w cenie kompa.
    Z komputera w domu korzystam przeglądając jakieś dokumenty, czytając fora jakieś
    schematy, itp i odkąd kupiłem pierwsza Yogę z ekranem dotykowym to od wtedy kupując
    kolejny laptop zawsze szukam tylko tych dotykowych. Łatwo sobie paluchami wybrany
    fragment powiększyć, przybliżyć itp. Żona już od kilku lat ma podobnie przy zmianie
    laptopa che dotykowego. Mama moje ponad rok temu zaczęła dopiero przygodę z
    komputerem i tez kupiłem jej yogę. Jak później na jakiś kurs dla emerytów poszła i
    były zwykłe laptopy to nie potrafiła się odnaleźć
    A czemu Lenovo Yoga akurat?
    Bo jak ustawię kryteria "dotykowy ekran"+"podświetlana klawiatura" i posortuję wg
    ceny to własnie Yogi wyskakują na pierwszych miejscach.
    Ale jak pisałem wyżej- każdemu wg potrzeb

  • 16. Data: 2018-12-04 16:09:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 15:16:13 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > nic juz nie kupuje tradycyjnie. zawsze pytam serwis co kupic. ma byc albo
    > trwale albo prosto naprawialne i wogole naprawialne.

    Z tymi serwisami to tak jest jak z mechanikami samochodowymi- jak zapytasz co
    polecają to większość z przyzwyczajenia niemczyzne poleci a telefon to ajfon;)
    6 lat temu mechanik mi multiple 1,9jtd odradzał bo podobno bardzo awaryjne a to
    akurat wyszło praktycznie bezawaryjne auto przez te lata i ze śmiesznymi cenami
    części zamiennych(tych normalnie się zużywających jak jakieś łączniki, klocki itp) To
    samo z peugeotami czy renault. Żona renówką kilka lat jeździła i poważnych awarii
    0szt. Peugeot 407 tez w rodzinie od ok roku jest jeden i szwagier nie narzeka a
    akurat on km trochę klepie. Ja dwa tygodnie temu kupiłem 307 co będzie zobaczymy

  • 17. Data: 2018-12-04 18:03:09
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 06:47:07 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > i7512859256.html

    > Znaczy że to jakiś poleasingowy niemiec, któremu sprzedawca nakleił
    > polskie ogonki na klawisze. Te naklejki bywają dobrej jakości, a bywają
    > też takie co po roku zaczynają odłazić.

    Hehe, niemiec :)
    Ostatnio z ciekawosci sprawdzilem serial mojego poleasingowego t61. I lenovo
    powiedzialo ze gwarancja byla inicjowana na terenie federacji rosyjskiej...

    A klawiatura jakas taka szwedzkawa byla...

  • 18. Data: 2018-12-04 18:23:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 11:41:30 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    (być moze jest trefny po prostu)

    > Jaki tam masz
    > a. system;

    win10 pro, wersja 1803

    > b. pamięć;

    8GB

    > c. SSD / HDD - rodzaj i wielkość
    dysk hdd 250GB

    procesor i7 q820 1.73GHz

    firefox potrafi sie uruchamiać z 10sekund :/

    co do dyskow ssd - adam mnie namówił i w tym stacjonarym taki dałem -rewelacja. W
    lapku tego nie potrzebuję bo go nigdy nie wyłączam a tylko usypiam wiec wstawanie nie
    zajmuje duzo czasu.

    b.

  • 19. Data: 2018-12-04 18:23:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Żona renówką kilka lat jeździła i poważnych awarii 0szt. Peugeot 407 tez w rodzinie
    od ok roku jest jeden i szwagier nie > narzeka a akurat on km trochę klepie. Ja dwa
    tygodnie temu kupiłem 307 co będzie zobaczymy

    tylko ze jtd1.9 to znany silnik. co siedzi i się zepsuje w 407 albo 307
    - nie wiadomo, bo nie napisałeś nic o silnikach. Jak to stare rhy, to
    się nie zepsuje

    ToMasz

  • 20. Data: 2018-12-04 20:15:04
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > mi multiple 1,9jtd

    no tak. winienem dopisac ze aut to akurat nie obowiazuje :-), ale to chyba
    jedyny wyjatek.
    masz jeszcze te multiple?
    jeden wymiar by mi byl potrzebny....