  • 31. Data: 2016-12-05 08:13:20
    Temat: Re: elektroniczne zawory termostatyczne do grzejników
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    On 02.12.2016 15:13, Ghost wrote:

    > Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    rtrgmXXAIMkWZ0uvZD9W2qgwz,w400.jpg

    >Muszę przyznać, że mi poprawiłeś humor ;-)

    jułelkam

  • 32. Data: 2016-12-05 10:17:22
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > I teraz najciekawsze.
    > Podawane oszczędności marketingowe to 30%.
    > Sposób zamontowania podzielnika na kaloryferze jest taki,
    > że kaloryfer jest tam ZAWSZE ciepły.

    > Sposób zamontowania podzielnika sprawia, że oszczędzający
    > nie płaci mniej adekwatnie do oszczędności.
    możesz jasniej?

  • 33. Data: 2016-12-05 10:44:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Cena 50 zł/szt. dobra, no ale tak reasumując:
    Warto było wymieniać z już założonych (powiedzmy przez dewelopera) głowic
    "mechanicznych"?

    U mnie głowice termostatyczne (Oventrop) sa tak gówniane (nałożone na zawory w
    grzejnikach Rettig, nie wiem, jaki to typ zaworów, ale cholernie głośne te zawory
    przy przytłumionym przepływie, prawie się nie da spać - a grzejniki już z zaworami
    importowane z Austrii na zamówienie), że nie trzymają nastaw.
    Tzn. na każdej ze sztuk głowic ustawienie powiedzmy 2,5 czy 3 oznacza inne działanie
    (inny próg).
    Musiałem sporo pożonglować głowicami pomiędzy pomieszczeniami, żeby mniej więcej w
    każdym pomieszczeniu podobne nastawy ustawiać.
    W łazienkach (głowice niby takie same Oventrop, ale jednak do innego typu wkładek
    zaworowych w drabinkach Enix) to już w ogóle tragedia z nastawianiem, właściwie
    poniżej nastawy 4-4,5 w ogóle nie otwieraja przepływu (a temperatura podobna jak w
    pokojach ok. 22°C).

    Dla odmiany głowice Heimeier w innym mieszkaniu już od prawie 20 lat działają bez
    zarzutu.

    -----

  • 34. Data: 2016-12-06 09:38:21
    Od: krak <s...@g...pl>

    Rozumiem, że kotłownia dostarcza w ten sposób, że temp. jest wyższa
    jeśli na polu chłód a niższa jak ciepło.
    Ma sens jeśli jest jakiś +/- stały plan użytkowania pomieszczeń.
    Czyli wiesz, że dane pomieszczenie w jakichś przedziałach czasowych
    trzeba "wyłączyć" i to możesz sobie ustawić.
    Np. dzieci wychodzą z domu o 8:00 a Ty jeszcze jesteś w nim przez 2
    godziny ale nie korzystasz z pomieszczeń dzieci.
    W razie nieplanowanych użyć pomieszczeń przełączasz temperaturę ręcznie.
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2016-12-06 16:15:28
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > I teraz najciekawsze.
    > Podawane oszczędności marketingowe to 30%.
    > Sposób zamontowania podzielnika na kaloryferze jest taki,
    > że kaloryfer jest tam ZAWSZE ciepły.

    Podzielnik nie jest przymocowany do kaloryfera w reprezentatywnym miejscu
    czyli na środku bryły.
    Jest umieszczony kilka cm od górnej krawędzi w pobliżu króćca zasilającego.
    Przy pracy z minimalną mocą (jak w przypadku racjonalnego użycia ciepła)
    miejsce to jest mimo wszystko zawsze ciepłe.
    Ustala się wyraźny podział na część ciepłą - góra i na zimną - spód
    kaloryfera.
    Mimo, że większość kaloryfera jest zimna to podzielnik i tak znajduje się w
    jego najcieplejszej strefie.
    To moim zdaniem fałszuje/zawyża wskazania wtedy kiedy oszczędzamy.
    W przypadku regulacji pogodowej w najzimniejszych porach to rozwarstwienie
    temperatur jest szczególnie widoczne.
    Lepiej na tym wychodzą np. ci gdzie silna cyrkulacja ujednolica temp. całego
    grzejnika.

    > Sposób zamontowania podzielnika sprawia, że oszczędzający
    > nie płaci mniej adekwatnie do oszczędności.
    możesz jasniej?

    Ciepło oddane przez kalotyfer to "delta T*Q*Cw" i to się rozlicza.
    A rozlicza się wg "T(temperatura podzielnika) * T (czas)" bo to liczy
    podzielnik.
    To nie to samo.
    Wyższa temp grzejnika nie oznacza proporcjonalnie większego zużycia ciepła.
    Zabudowa grzejnika wybitnie podnosi wskazania podzielnika.
    Niby zgodnie z zasadą podziału wszyscy mają tak samo umocowane te
    podzielniki.
    Ale jak napisałem, relacja pomiędzy częścią gorącą i zimną grzejnika się
    zmienia
    natomiast nie ma to przełożenia na temperaturę podzielnika.
    No, nie aż takiego.

    Ale generalnie jestem za.

  • 36. Data: 2016-12-06 16:24:56
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > Cena 50 zł/szt. dobra, no ale tak reasumując:
    > Warto było wymieniać z już założonych (powiedzmy przez dewelopera) głowic
    > "mechanicznych"?

    Ztego co słyszę to inni dopłacają.
    Ja zwykle wychodzę te 30-60% czynszu do przodu.
    Różnica do pozostałych to prawie jednomiesięczny czynsz.
    Myślę, że nie jest to kres możliwości ale ja to ciepłolubny jestem.

> [...]
    > przepływu (a temperatura podobna jak w pokojach ok. 22°C).
    >
    > Dla odmiany głowice Heimeier w innym mieszkaniu już od prawie 20 lat

    Ale tu mowa o programowalnych głowicach elektronicznych.

  • 37. Data: 2016-12-06 16:47:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 16:24:56 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Ale tu mowa o programowalnych głowicach elektronicznych.

    Bywały takie w promocji po 9,9zł w Biedronce.
    Normalna ich cena to 39-59pln

  • 38. Data: 2016-12-06 20:32:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I widzial je w biedronce ten co mu w zsrr oczy wstawili. Ze dwa razy w tygodniu
    jestem w biedronce. Inni widzieli w niej wiertarki akumulatorowe po 30 zlotych,
    prostowniki do akumulatorow po 15 zlotych, karty pamieci po 5 zlotych. Jakis pechowy
    jestem bo widze ze jak jest taniej to z 5%.

  • 39. Data: 2016-12-07 08:40:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    >To moim zdaniem fałszuje/zawyża wskazania wtedy kiedy oszczędzamy.

    Zgłoś swoje wątpliwości to zarządcy. Moim zdaniem każdy podzielnik ma
    określony sposób montażu i powinien ten sposób (wraz z podzielnikiem) być
    certyfikowany przez Urząd Miar - jeśli nie jest, to masz podstawę do
    kwestionowania rachunku.

  • 40. Data: 2016-12-08 14:03:50
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 07.12.2016 o 08:40, Ghost pisze:

> [...]
    > określony sposób montażu i powinien ten sposób (wraz z podzielnikiem)
    > być certyfikowany przez Urząd Miar - jeśli nie jest, to masz podstawę

    Podzielnik ciepła nie jest przyrządem pomiarowym i nie mierzy ilości
    dostarczonego ciepła - w całym wątku mylone są podzielniki ciepła z
    miernikiem ciepła - tylko ten drugi mierzy ilość dostarczonego ciepła i
    nigdy nie jest instalowany na kaloryferze.

    --
    JaTy

    ---
    Avast.