  • 41. Data: 2016-12-08 15:14:12
    Temat: Re: elektroniczne zawory termostatyczne do grzejników
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał w wiadomości
    news:o2blnl$vnu$1@node1.news.atman.pl...

    > Podzielnik ciepła nie jest przyrządem pomiarowym i nie mierzy ilości
    > dostarczonego ciepła - w całym wątku mylone są podzielniki ciepła z
    > miernikiem ciepła - tylko ten drugi mierzy ilość dostarczonego ciepła i
    > nigdy nie jest instalowany na kaloryferze.
    Szkoda, że się odezwałeś.
    Dyskusja "specjalistów" zaczynała już przybierać b. ciekawe kierunki.
    Aż się miło czyta. Takie SF.

    A tak naprawdę to czego to ludzie nie wymyślą (napiszą), żeby sobie udziwnić życie !
    Pozdr.
    JK

  • 42. Data: 2016-12-08 21:29:41
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

> [...]
    > miernikiem ciepła - tylko ten drugi mierzy ilość dostarczonego ciepła i
    > nigdy nie jest instalowany na kaloryferze.

    Nigdy nie twierdziłem, że podzielnik to przyrząd który mierzy cokolwiek.
    https://www.gum.gov.pl/pl/wiadomosci/informacje-i-ko
    munikaty/informacja-nt-podzielnikow-kosztow-ogrzewan
    ia/

  • 43. Data: 2016-12-08 22:11:20
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "JaTy.CKmK" napisał w wiadomości grup

    >Podzielnik ciepła nie jest przyrządem pomiarowym i nie mierzy ilości
    >dostarczonego ciepła - w całym wątku mylone są podzielniki ciepła z
    >miernikiem ciepła -

    U mnie tego mylenia nie znajdziesz, nie znam wszystkich wypowiedzi w wątku,
    ale te które przeczytałem też nie sugerują czegoś takiego.

  • 44. Data: 2016-12-08 22:13:26
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >https://www.gum.gov.pl/pl/wiadomosci/informacje-i-k
    omunikaty/informacja-nt-podzielnikow-kosztow-ogrzewa

    Czyli prezes się wypiął, jednakowoż, pewnie jest jakaś instrukcja instalacji
    owych, jeśli nie to tym bardziej jest podstawa do kwestionowania.

  • 45. Data: 2016-12-08 22:56:33
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czyli prezes się wypiął, jednakowoż, pewnie jest jakaś instrukcja
    > instalacji owych, jeśli nie to tym bardziej jest podstawa do

    Ne ma.
    Dane na których opiera się zasada montażu, pracy i rozliczania, a w
    szególności
    tzw. "współczynników" nie pochodzą ze źródeł naukowo wiarygodnych.
    Ma to takie samo uzasadnienie naukowe jak do sprzedaży różnej maści
    środków na wszystko.
    To pseudonauka wykreowana przez firmy,.które z tego żyją.

    Pewnie były takie sprawy w których zarządano "świadectwa
    legalizacji/kalibracji"
    miernika tej abstrakcyjnej jednostki, którą ten instrument mierzy.
    Nie wiadomo co to to mierzy a algorytm pomiaru (zliczania) jest tajemnicą
    firmy
    zewnętrznej. Jest tam nawet karne zliczanie jak program stwierdzi próbę
    ingerencji.

    Można wybrać opłatę za ciepło liczoną z metra czyli ryczałt.
    Jednakże władze wspólnot tak ustalają stawki jakby dochodziło do kradzieży
    na szkodę pozostałych lokatorów. Stawki są zaporowe i to bym właśnie
    kwestionował
    bo niby z czego one wynikają?

  • 46. Data: 2016-12-08 23:04:33
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "JK" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Aż się miło czyta. Takie SF.

    A tak naprawdę to czego to ludzie nie wymyślą (napiszą), żeby sobie udziwnić

    Rozwiń swoją myśl .

  • 47. Data: 2016-12-09 12:23:41
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Jednakże władze wspólnot tak ustalają stawki jakby dochodziło do kradzieży
    >na szkodę pozostałych lokatorów. Stawki są zaporowe i to bym właśnie

    Ja bym w takim układzie kwestionował i jedno i drugie.