  • 21. Data: 2016-12-02 14:06:13
    Temat: Re: elektroniczne zawory termostatyczne do grzejników
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    On 02.12.2016 11:20, Ghost wrote:

    >Nie zgodzę się.

    Ihuj, poczytaj o IoT i jak wiele z nich leci właśnie na wifi.

    EOT

  • 22. Data: 2016-12-02 14:16:30
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.12.2016 14:06, Ghost wrote:

    > Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    > Ihuj, poczytaj o IoT i jak wiele z nich leci właśnie na wifi.

    IoT ale zawsze jest mowa o zasilaniu z sieci, to tak. W przypadku
    baterii nie ma to racji bytu. Stąd właśnie duży szum wokół BLE v5v który
    ma oferować profil podobny do IEEE 802.15.4.

    > EOT

    ACK,FIN
    --
    GreDi

  • 23. Data: 2016-12-02 15:13:18
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    >IoT ale zawsze jest mowa o zasilaniu z sieci

    http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_FXV90X0
    rtrgmXXAIMkWZ0uvZD9W2qgwz,w400.jpg

  • 24. Data: 2016-12-02 18:29:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.12.2016 11:24, Ghost wrote:

    > Ale francuskie bardziej, bo one pluły na Polaków.

    To że fracuzki pluły na Polaków i na mojego dziadka w roku 1940 to
    prawda. Naród podły, jak dziadek mawiał.
    Jak tylko mogę nie kupuję nic co od nich pochodzi. Wiadomo, że nie
    wszystko się da ale zawsze.
    Dziadek opowiadał jaka podłość była w tym narodzie.

  • 25. Data: 2016-12-02 19:59:26
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >wszystko się da ale zawsze.
    >Dziadek opowiadał jaka podłość była w tym narodzie.

    Wehrmacht czy SS?

  • 26. Data: 2016-12-02 20:03:51
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 09:11:27 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Tylko w tedy jeżeli jesteś jakoś mądrze rozliczany. Moi rodzice
    > mieszkają w wielkiej płycie i u nich to rybka czy zakręcone czy
    > odkręcone na MAXa. Ponieważ kwota którą płacą to koszt ocieplenia 4
    > bloków podzielone na ilość mieszkań.
    >
    > Tam się nikt nie szczypie żeby przykręcić grzejnik jak otwarte okno
    > jest. ;-)

    Są licznika ciepła tak że płacę za to co zużyje.
    Zakładam że ten kocioł gazowy ma jakiś sterownik.
    I jak ja założę swój sterownik na każdy grzejnik z osoba.
    To czy coś na tym zyskam?

    Bo te zawory też trochę kosztują.

    Co roku, po zakończeniu sezonu grzewczego, następuje rozliczenie
    kosztów ogrzewania.
    Rozliczeniu podlega określony % kosztów.
    Przyjmuje się, że 40 - 60% kosztów to to, na co lokator nie ma wpływu
    i te koszty są rozliczane wg udziału w budynku czyli z metra i z
    uwzględnieniem
    (lub bez) tzw. współczynników podziału (usytuowanie mieszkania w budynku).
    Pozostałe koszty rozdziela się wg wskazań podzielników i współczynnika.
    Nieraz te zasady są takie, że inwestycja w oszczędzanie nie ma szansy
    na zwrot w realnym czasie.
    Z zasad rozliczania kosztów ogrzewania w wspólnocie dowiesz się ile możesz
    zaoszczędzić.
    Potem odnieś to do kosztów inwestycji.

    Ja swoje zawory w liczbie 5 szt. kupiłem po niecałe 50,-
    Markowe zawory na A.... chodziły wtedy po prawie 200,-
    Co ciekawe, pdf od "markowego" odpowiednika jest w swojej zawartości
    identyczny z tym co mój zawór pokazuje na displeju co do najmniejszego
    szczegółu.
    Na Garantiekarte (36 monate)-pisze LIFETEC i MEDION.DE
    Czy to "markowa" firma?
    To były zawory marketowe, niemieckie, w blistrach. W komplecie były baterie.
    Te baterie wystarczyły na 2 sezony. Nie wyjmowałem ich po zakończeniu
    sezonu.
    Może wtedy wystarczyłyby na dłużej. Baterie z kioskowe padły po 2
    miesiącach.
    Okazało się, że moje Danfosowskie zawory nie pasują i w komplecie nie ma do
    nich
    odpowiedniego adaptera. W sklepie hydraulicznym za rogiem pan dopasował mi
    odpowiedni zawór termostatyczny, jak mnie pamięc nie myli, za 22,-
    Nie obyło się bez małych prac bo zawory nie pasowały idealnie w miejsce po
    poprzednikach.
    Nalepsza moim zdaniem jest opcja bez adaptera, kiedy zawór wprost pasuje.
    Konstrukcja jest wtedy sztywniejsza.
    Za inne pieniądze (docelowo ponad 250/300,- /szt.) nie zawracałbym sobie
    głowy.
    Pozostawiłbym poprzednie, mechaniczne rozwiązanie.
    Program sterujący nie, że otwiera i zamyka (nie działa dwustanowo) ale
    poszukuje
    optymalnego otwarcia by dostosować przepływ do zapotrzebowania na ciepło.
    Czyli, jakby była tam funkcja uczenia się. Z czasem kręci coraz mniej.
    Baterie da się zmienic tak, że zawór się nie rozprogramuje.

    Zalety.
    Dosyć dobry algorytm regulacji - zawór na starcie
    sprawdza zakres regulacji zaworu.
    Wykrywanie wietrzenia, grafik tygodniowy z dokładnością
    do godziny kilka nastawów dziennie.
    Tryb party i nocny.
    Sybka wymiana baterii nie powoduje zgubienia nastawów.
    Działa mimo, że na displelu nic już nie widać.
    Baterie mocowane od dołu (nie zaleją elektroniki).
    Nie sp#doliło się nic od ok. 8 lat.

    Wady.
    Po 2 baterie na zawór. Muszą to być dobre baterie.
    Ne z każdym zaworem działa i nie da się nieraz dobrać adaptera.
    Trzeba sprawdzić czy skok siłownika obejmuje zakres skoku zaworu.
    Przy pewnej ilości zaworów programowanie każdego to droga przez mękę.
    Do zasilania wskazana by była jakaś niskoniskonapięciowa instalacja.
    W łazience się nie sprawdza.

    I teraz najciekawsze.
    Podawane oszczędności marketingowe to 30%.
    Sposób zamontowania podzielnika na kaloryferze jest taki,
    że kaloryfer jest tam ZAWSZE ciepły.
    Sposób zamontowania podzielnika sprawia, że oszczędzający
    nie płaci mniej adekwatnie do oszczędności.

  • 27. Data: 2016-12-03 17:24:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.12.2016 19:59, Ghost wrote:

    > Wehrmacht czy SS?

    10 dywizja piechoty.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/10_Dywizja_Piechoty_(I
    I_RP)#10_DP_w_kampanii_wrze.C5.9Bniowej

  • 28. Data: 2016-12-03 22:47:04
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >10 dywizja piechoty.

    >https://pl.wikipedia.org/wiki/10_Dywizja_Piechoty_(
    II_RP)#10_DP_w_kampanii_wrze.C5.9Bniowej

    Wszystko jasne, pluły na wycofujące się oddziały oddające cywili, w
    szczególności kobiety, w łapska niemieckie.

  • 29. Data: 2016-12-04 01:37:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-12-02 o 18:29, KIKI pisze:

    > To że fracuzki pluły na Polaków i na mojego dziadka w roku 1940 to
    > prawda. Naród podły, jak dziadek mawiał.
    > Jak tylko mogę nie kupuję nic co od nich pochodzi. Wiadomo, że nie
    > wszystko się da ale zawsze.

    Trudno tak bez Salomona np.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2016-12-05 07:58:51
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.12.2016 15:13, Ghost wrote:

    > Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    > http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_FXV90X0
    rtrgmXXAIMkWZ0uvZD9W2qgwz,w400.jpg

    Jesteś lepszy od TVNu z wyrywaniem słów z kontekstu. :) A muszę przyznać
    że TVN ma poziom mistrzowski. Muszę przyznać, że mi poprawiłeś humor ;-)

    Sądzę, że już sobie wszystko wytłumaczyliśmy.
    --
    GreDi