  • 1. Data: 2010-11-30 12:38:37
    Temat: jak zrobić bezpiecznik gazowy
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    ojciec notorycznie zostawia gaz włączony
    przydałoby się jakieś urządzenie z czujnikiem ruchu

    które odetnie dopływ gazu lub poprostu jakiś sygnalizator
    dźwiękowy dość głośny bo ze słuchem też kiepsko

    powiedzmy 10 minut gdy nie ma ruchów w kuchni

  • 2. Data: 2010-11-30 12:49:12
    Temat: Re: jak zrobić bezpiecznik gazowy
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 30 Lis, 13:38, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
    > ojciec notorycznie zostawia gaz w czony
    > przyda oby si jakie urz dzenie z czujnikiem ruchu
    >
    > kt re odetnie dop yw gazu lub poprostu jaki sygnalizator
    > d wi kowy do g o ny bo ze s uchem te kiepsko
    >
    > powiedzmy 10 minut gdy nie ma ruch w w kuchni

    A zwyczajny czujnik gazu nie wystarczy? W każdym porządnym sklepie AGD
    kupisz.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-30 12:51:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A zwyczajny czujnik gazu nie wystarczy?
    > W każdym porządnym sklepie AGD

    ale przecież gaz się pali
    a dosłownie 20minut temu przyszedłem i mięso się w garnku smażyło, zamiast
    gotować :/

  • 4. Data: 2010-11-30 13:05:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 30 Lis, 13:51, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    > ale przecie gaz si pali

    Ach, o to chodzi, w takim razie źle zrozumiałem problem.

    To gotowego urządzenia chyba nie znajdziesz. Możnaby bez problemu coś
    takiego wyrzeźbić ze zwykłej czujki ruchu PIR (gotowe moduły do
    załączania oświetlenia zewnętrznego można kupić, jest to połączenie
    czujki ruchu z timerem, na którym ustawia się czas "świecenia"), a do
    tego elektrozawór. Tylko, że elektrozawór z atestem do gazu będzie
    kosztował ładnych parę stów, niestety.

    A może kuchenkę indukcyjną, nawet małą, stojącą obok gazowej (plus
    przestawienie ojca na nią)? One zdaje się maja jakieś zabezpieczenia
    zapobiegające "wygotowaniu się" zawartości garnka, ale tu się nie
    znam, nie wiem, czy bajek nie powtarzam.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-30 16:11:08
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Jak już Ci ktoś napisał - czujka ruchu z wyjściem przekaźnikowym z
    nastawianym opóźnieniem wyłączenia, do tego elektrozawór do metanu -
    poszukaj na http://www.elektrozawory.eu

    g.

  • 6. Data: 2010-11-30 16:57:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zlotowinfo wrote:

    > ale przecież gaz się pali
    > a dosłownie 20minut temu przyszedłem i mięso się w garnku smażyło,
    > zamiast gotować :/

    czyli dawa czujniki... czujnik dymu i czujnik gazu :) z bardzo głośnymi
    syrenami.

  • 7. Data: 2010-11-30 18:32:09
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > dźwiękowy dość głośny bo ze słuchem też kiepsko
    >
    > powiedzmy 10 minut gdy nie ma ruchów w kuchni

    Jak ugotuje sobie zupę w 10 min?

  • 8. Data: 2010-11-30 19:06:58
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    zlotowinfo napisał(a):
> [...]
    > dźwiękowy dość głośny bo ze słuchem też kiepsko
    > powiedzmy 10 minut gdy nie ma ruchów w kuchni
    To masz problem.
    Nie wiem na ile ta przypadłość ojca jest poważna, ale rozważał bym
    zrezygnować z gazu w mieszkaniu.

    A jeżeli nie, to wymienić kuchenkę na nowszą z czujnikami wypływu
    gazu. Nie uratuje to od spalenia ziemniaków, ale po zalaniu palnika i
    jego zgaszeniu, automat odcina dopływ gazu do tego palnika. Następnie
    kupić dobrej firmy czujnik dymu.

    Czujnik ruchu to niewypał, i nikt by długo z tym nie wytrzymał.
    Nie zawsze korzystanie z kuchni wiąże się z włączaniem kuchenki gazowej.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-11-30 19:47:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak ugotuje sobie zupę w 10 min?

    Sądzisz, że on w trakcie gotowania zupy będzie stał bez najmniejszego ruchu?

    J.

  • 10. Data: 2010-11-30 19:49:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czujnik ruchu to niewypał, i nikt by długo z tym nie wytrzymał.

    Gaz by się wyłączał, jesli przez iles minut od jego uruchomienia czujka nie
    stwierdzałaby obecności kogoś w kuchni, co by tu było do wytrzymania bądź
    niewytrzymywania?

    > Nie zawsze korzystanie z kuchni wiąże się z włączaniem kuchenki gazowej.

    No nie zawsze. I co?

    J.