  • 1. Data: 2010-10-11 17:44:45
    Temat: jaki tynk wybrac
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    ... silikatowy, silikonowy czy akrylowy?
    Ściana to siporex+15cm styropianu.

    Różnica w koszcie miedzy akrylowym a silikonowym (czyli najtanszym i najdrozszym)
    wychodzi mi ok 1500PLN co wielka rożnicą nie jest.
    Kwestia tylko co lepsze ... ?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi :)

    Dodam jeszcze jedno - z obserwacji widzę, że ludzie mają problem z zielenieniem
    ścian od północnej strony (tereny w pobliżu lasu).

  • 2. Data: 2010-10-11 18:41:03
    Temat: Re: jaki tynk wybrac
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    Z tego co wyczytałem optymalnie jest położyc tynk mineralny a potem
    pomalowac dobrą farbą silikonową - oczywiście to chyba najdroższe
    rozwiązanie. Ewentualnie tynk silikonowy barwiony w masie, wyjdzie taniej.
    Tynk silikonowy zabezpiecza przed "zielenieniem".

  • 3. Data: 2010-10-11 19:35:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "łamaga" <anty******@onet.eu> napisał w wiadomości
    >Z tego co wyczytałem optymalnie jest położyc tynk mineralny a potem
    >pomalowac dobrą farbą silikonową - oczywiście to chyba najdroższe

    To jedno z tanszych chyba rozwiązan. Ja tak mam i i na 150mkw elewacji
    zużyłem chyba 18 worków tynku atlasa snmal(koszt ok 400zł) + 4 widerka farby
    silikonowej Atlas Fastel Nova(koszt ok 600zł) + 2 widerka gruntu
    Profit(koszt okolo 200zł). Malowałem sam (dwa popołudnia) wiec koszt 0zł ale
    mysle ze spokojnie znalazl bym kogos kto by pomalował za 400zl. Koszt
    połozenia tynku nie mam pojecia jaki gdyż wykonawca od ponad roku nie ma
    czasu podjchać i sie rozliczyć.
    Ale podejrzewam że koszt ten sam co polozenia tynku barwionego w masie. A
    tynki barwione w masie wychodza stosunkowo drogo.

    > rozwiązanie. Ewentualnie tynk silikonowy barwiony w masie, wyjdzie taniej.
    > Tynk silikonowy zabezpiecza przed "zielenieniem".

    Kris

  • 4. Data: 2010-10-12 08:43:06
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 11 Paź, 19:44, "MUA" <a...@o...eu> wrote:
    > ... silikatowy, silikonowy czy akrylowy?
    > Ściana to siporex+15cm styropianu.

    Zakładając że wszystkie barwione w masie - akryl najtańszy/najsłabszy
    (kolor i ew. glony porosty). IMO optimum silikon.

    pozdrawiam
    Sebasyian