  • 41. Data: 2018-04-08 17:19:21
    Temat: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-08 11:20, Uzytkownik wrote:

    > krzesło

    nie, poprostu brednie, 30 i wiecej lat temu byly bloki z wielkiej plyty
    a wiertarki w powszechnym uzytku byly wylacznie mechaniczne

    sugerujesz ze nikt nie mial wtedy wywierconych otworow?

    pomimo ze pisze ci jasno i wyraznie ze wlasnorecznie wiercilem otwory
    m.in. w wielkiej plycie akumulatorowkami z udarem mechanicznym

    tak, sds z udarem pneumatycznym robi to kilka-kilkanascie razy szybciej

    ale jezeli jakas wiertarke juz mamy i wiercimy dwie dziury na rok to
    przewaga sds nie ma wiekszego znaczenia i poprostu - da sie

  • 42. Data: 2018-04-08 18:34:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-08 o 17:19, m4rkiz pisze:

    > nie, poprostu brednie, 30 i wiecej lat temu byly bloki z wielkiej
    > plyty a wiertarki w powszechnym uzytku byly wylacznie mechaniczne

    Zgadza się, że brednie piszesz. Oczywiście 30 lat temu to nic nie było.
    Ludzie żyli w szałasach, łupali kamień o kamień, ogrzewali się ogniskiem
    krzesanym z krzemienia, a ubierali się w skóry zabitych dzidami zwierząt.

    > sugerujesz ze nikt nie mial wtedy wywierconych otworow?

    Jak byś żył za PRL-u to byś wiedział, że wtedy bardzo rzadko wiercono w
    wielkiej płycie, bo wszystko mocowano na kołkach, które wstrzeliwano w
    beton.
    Wiertarki były także i z udarem pneumatycznym, a stare Celmy z udarem
    mechanicznym miały mocniejszy udar jak niektóre obecnie produkowane
    młotowiertarki z udarem pneumatycznym, a przy tym były niezniszczalne i
    w wielu domach jeszcze są użytkowane. Poza tym były też na rynku
    wiertarki produkcji DDR, CCCP oraz bułgarskie.
    Fakt, że były drogie i nie każdego było stać na taki sprzęt, ale bez
    najmniejszego problemu można było taką wypożyczyć w narzędziowni prawie
    każdego zakładu. Sam nawet jak potrzebowałem to pożyczałem z zakładu w
    którym pracowałem.

    > pomimo ze pisze ci jasno i wyraznie ze wlasnorecznie wiercilem otwory
    > m.in. w wielkiej plycie akumulatorowkami z udarem mechanicznym

    Myślisz, że tylko Ty masz doświadczenia z wierceniem ścian byle czym?
    Wyobraź sobie, że ja także wierciłem otwory w betonie zarówno
    wiertarkami z udarem mechanicznym jak i bez użycia jakichkolwiek
    elektronarzędzi. Brało się w łapę otwornicę w formie rurki zakończonej
    ząbkami i napierdalało się młotkiem jednocześnie obracając rurkę. Trwało
    to kilka dni, ale jak się nie miało narzędzi to trzeba było sobie
    radzić, wkładając w to dużo pracy.

    > tak, sds z udarem pneumatycznym robi to kilka-kilkanascie razy szybciej
    >
    > ale jezeli jakas wiertarke juz mamy i wiercimy dwie dziury na rok to
    > przewaga sds nie ma wiekszego znaczenia i poprostu - da sie

    Zauważyłeś o czym tu jest mowa?

    Stare PRL-owskie wiertarki Celma (lub z obozu Układu Warszawskiego) z
    udarem mechanicznym były 1000 razy lepsze od obecnych, chińskich zabawek
    za 50zł o których jest tu mowa.

    O ile starą Celmą po pół godziny czy godzinie wiercenia udało się
    wywiercić otwór, nawet w wielkiej płycie o tyle chińska zabawka za 50 zł
    szybciej wyzionie ducha niż wywierci ten otwór. Niestety obecnie nie
    kupisz już takich wiertarek z udarem mechanicznym jakie produkowano za
    PRL-u.

  • 43. Data: 2018-04-08 20:12:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O ktorej celmie napisales? Wtedy byla tylko jedna celma z udarem ale pneumatycznym a
    nie mechanicznym.

  • 44. Data: 2018-04-08 21:11:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, April 8, 2018 at 8:12:56 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > O ktorej celmie napisales? Wtedy byla tylko jedna celma z udarem ale pneumatycznym
    a nie mechanicznym.

    ja mialem (w sumie wierterka chyba jeszcze jest na wsi i dziala ;) ) taka mala,
    zielona, jednoreczna (typu nie pamietam, 2 biegi z mechaniczna przekladnia), do tego
    przystawka z udarem, na 100% mechanicznym...
    wiercic w blokowym betonie sie w sumie dalo, ale byle jaka obecnie produkowana
    supermarketowa SDS z ud. pn. wierci ze 20x szybciej...

    WS

  • 45. Data: 2018-04-08 21:38:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 17:19:10 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
    >
    > pomimo ze pisze ci jasno i wyraznie ze wlasnorecznie wiercilem otwory
    > m.in. w wielkiej plycie akumulatorowkami z udarem mechanicznym

    Odpuść. nie ma sesnu
    Poczytaj posty użykownika, wcześniej inne nicki typu jacek, jankowalski itp używał
    Ten człowiek wypowiada się na tyle tematów że chyba sam nie ogarnia na czym się zna
    Od akustyki, po automatyke na wielkiej płycie kończąc
    Gdzieś tam niżej pisze ze w wielkiej płycie mieszkańcy wstrzeliwali kołki pod
    karnisze
    Kurcze trudno to nawet skomentować
    > ale jezeli jakas wiertarke juz mamy i wiercimy dwie dziury na rok to
    > przewaga sds nie ma wiekszego znaczenia i poprostu - da sie

    Ot to

  • 46. Data: 2018-04-08 21:45:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:34:39 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Zgadza się, że brednie piszesz. Oczywiście 30 lat temu to nic nie było.
    > Ludzie żyli w szałasach, łupali kamień o kamień, ogrzewali się ogniskiem
    > krzesanym z krzemienia, a ubierali się w skóry zabitych dzidami zwierząt.
    A Ty w tym czasie byłes Głównym Fachofcem we Wszechświecie
    Tylko szkoda że nie potrafisz byle wiertarka karnisza zamontować i sdsa potrzebujesz
    do tego

    > Jak byś żył za PRL-u to byś wiedział, że wtedy bardzo rzadko wiercono w
    > wielkiej płycie, bo wszystko mocowano na kołkach, które wstrzeliwano w
    > beton.

    O ja cie pierdo...
    Portret dziadka na ścianie strzelano żeby powiesić

    > Wiertarki były także i z udarem pneumatycznym, a stare Celmy z udarem
    > mechanicznym miały mocniejszy udar jak niektóre obecnie produkowane

    Mam do dzisiaj taką Celmę. Ciągle działa
    Udaru nawet nie ma a dziury w betonie nią wierciłem
    Chcesz fotke tej wiertarki czy wierzysz na słowo?

  • 47. Data: 2018-04-08 23:17:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem o co Ci chodzi ale kolki pod karnisze, szafki itp wstrzeliwali. Specjalny
    pistolet, naboj w formie slepaka. Fachowiec ladowal pistolet, przystawial do sciany,
    naciskal spust i w tym momencie kolek byl wbity w beton. Pincet razy szybsze od
    najszybszej wiertarki czy mlotowiertarki z udarem.

  • 48. Data: 2018-04-08 23:26:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-08 o 21:38, Kris pisze:
> [...]
    > Ten człowiek wypowiada się na tyle tematów że chyba sam nie ogarnia na czym się zna
    > Od akustyki, po automatyke na wielkiej płycie kończąc

    ROTFL

    Masz kompleksy.

    > Gdzieś tam niżej pisze ze w wielkiej płycie mieszkańcy wstrzeliwali kołki pod
    karnisze

    https://www.olx.pl/oferta/kolki-gwintowe-gwozdzie-na
    boje-do-wstrzeliwania-wbijania-CID628-IDlxnvk.html

    https://www.olx.pl/oferta/pistolet-do-wstrzeliwania-
    kolkow-CID628-IDsGuF1.html

    https://www.google.pl/search?q=pistolet+do+wstrzeliw
    ania+kołków&client=opera&hs=Hfz&tbm=isch&source=iu&i
    ctx=1&fir=ih_-iETXRoJ3wM%253A%252C4_G3ddrTZNvrjM%252
    C_&usg=__EsvXlOlF-G7r8ziL2A28-7reSuY%3D&sa=X&ved=0ah
    UKEwiAoa3ryqvaAhUQb1AKHWe-CzAQ9QEILTAC#imgrc=ih_-iET
    XRoJ3wM

    https://www.google.pl/search?q=Grom+Wi-Fama&tbm=isch
    &source=iu&ictx=1&fir=1KuAEUQxijObuM%253A%252CXFnkEX
    9r9JEysM%252C_&usg=__9KhY_GtHKdyK0Fgjp4azDjo--gM%3D&
    sa=X&ved=0ahUKEwjurOKPzqvaAhXJPFAKHYSTAscQ9QEISjAF#i
    mgrc=1KuAEUQxijObuM:

    > Kurcze trudno to nawet skomentować

    Masz rację, że twoją głupotę i chamstwo trudno jest skomentować.
    Tylko kretyn ośmiesza czyjąś wiedzę nie próbują nawet dociec prawdy.

  • 49. Data: 2018-04-08 23:28:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > O ktorej celmie napisales? Wtedy byla tylko jedna celma z udarem ale pneumatycznym
    a nie mechanicznym.

    Myślisz, że po trzydziestu kilku latach będę pamiętał oznaczenia
    wiertarek, które używałem?

    Co do ile ich było? - To już Ci podam przynajmniej dwa modele: PRCz-13II
    oraz PRCz-20II była też PRCz-16... Pełnego oznaczenia nie mogę znaleźć

    PRCz-13II na 99% miała udar mechaniczny

    PRCz-20II prawdopodobnie także udar mechaniczny, świadczyć może o tym
    częstotliwość udarów 9400 udarów/min. - takie jest oznaczenie na tabliczce

  • 50. Data: 2018-04-08 23:53:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    naciskal spust i w tym momencie kolek byl wbity w beton. Pincet razy szybsze od
    najszybszej wiertarki czy mlotowiertarki z udarem.

    Za komuny zamiast pierdolić się z wiertarkami, zaznaczano miejsca na
    ścianie, gdzie miały być kołki, dzwoniło się po pana, który przyjeżdżał
    z pistoletem i wstrzeliwał kołki zakończone gwintem. Na te kołki
    nasadzano co tam trzeba było np. karnisze czy szafki w kuchni i
    dokręcano nakrętkami. Trzymało tak, że spokojnie na jednym takim kołku
    można się było powiesić. Kołki były hartowane i bardzo twarde i miały
    gwint M6

    Bywało, że kołek taki przeleciał na wylot lub z drugiej strony ściany
    odprysł kawałek betonu raniąc ludzi. Ponoć były także i wypadki
    śmiertelne. Uczestniczyłem nawet przy takich przypadkach, kiedy odprysł
    beton po drugiej stronie ściany, ale osobiście nie uczestniczyłem przy
    wypadku.

    Obrazki natomiast montowano na hartowanych haczykach i gwózdkach typu
    FLOP, które wbijano młotkiem. Nie zawsze się udawało wbić w beton, ale
    zawsze się udawało wbić w tynk.

    Wiercenie w wielkiej płycie pojawiło się dopiero, kiedy skończyła się
    komuna i na rynku zaczęły się pojawiać młotowiertarki z porządnym udarem
    pneumatycznym. Wcześniej prawie wyłącznie wstrzeliwano kołki w wielkiej
    płycie, bo wiercenie wiertarkami zajmowało sporo czasu.