  • 11. Data: 2009-04-05 16:00:06
    Temat: Re: jaskry
    Od: medea <e...@p...fm>

    Barbara Miącz pisze:

    > Nie znasz nazwy odmiany ? Może masz opakowanie po cebulkach ?
    > Tak wcześnie kwitną tulipany botaniczne i taka ich uroda.

    Nie pamiętam nazw. W zeszłym roku jednak te same cebulki kwitły trochę
    później, no i wyrastały bardziej ponad ziemię. Jedne być może faktycznie
    były krótsze, ale ta druga odmiana osiągała normalną długość. Te, które
    wyrastały krótsze, mają prążkowane liście (ciemna zieleń + fiolet) i
    zaostrzone płatki kwiatów (kwiaty krwistoczerwone).
    Zrobię fotki jutro i Wam pokażę.

    Ewa

  • 12. Data: 2009-04-05 18:54:49
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    Michal Misiurewicz pisze:

    > Kwiatostanami się nie przejmuj, niedługo nie będzie po nich śladu.

    Ok, już się pokładają.

    > Liście zostaw co najmniej do czerwca.

    Tak zrobię.
    Dzięki.
    --
    Basia

  • 13. Data: 2009-04-05 19:20:41
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik medea napisał:

    > Nie pamiętam nazw. W zeszłym roku jednak te same cebulki kwitły trochę
    > później, no i wyrastały bardziej ponad ziemię. Jedne być może faktycznie
    > były krótsze, ale ta druga odmiana osiągała normalną długość.

    Głębokie sadzenie chyba opóźnia kwitnięcie. Szybki wzrost temperatury
    spowodował, że zakwitły wcześniej i niższe.

    > Te, które
    > wyrastały krótsze, mają prążkowane liście (ciemna zieleń + fiolet) i
    > zaostrzone płatki kwiatów (kwiaty krwistoczerwone).

    Pewnie mieszańce Greiga. Bardzo wcześnie zakwitły.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 14. Data: 2009-04-05 19:26:20
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    medea pisze:

    > Ja ostatnio zostawiłam, a cebulki wykopałam po wyschnięciu. Ale chyba
    > nawet nie trzeba wykopywać, tylko że ja chciałam w inne miejsce dać.
    > Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
    > ziemią :(

    Już kwitną?
    U nas dopiero mają pączki, może to inne odmiany lub klimat. Zastanawiam
    się nad bulwami cyklamenów, gdzie góra, gdzie dół. Troszkę obrazków "z
    ogródeczka" tutaj:
    http://bajarka.fotolog.pl/
    choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...
    --
    Basia

  • 15. Data: 2009-04-05 19:38:12
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Bbjk pisze:

> [...]
    > ogródeczka" tutaj:
    > http://bajarka.fotolog.pl/
    > choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

    Cudnie, widzę, że teraz zasmakowałaś w ogrodach.
    ;-)
    --
    pozdr. Jerzy

  • 16. Data: 2009-04-05 19:38:49
    Od: medea <e...@p...fm>

    Barbara Miącz pisze:

    > Głębokie sadzenie chyba opóźnia kwitnięcie. Szybki wzrost
    > temperatury spowodował, że zakwitły wcześniej i niższe.

    A, to ciekawe! Nie wiedziałam o tym. W takim razie szybko pozbywam się
    wyrzutów sumienia. ;)

    > Pewnie mieszańce Greiga. Bardzo wcześnie zakwitły.

    Te krwistoczerwone mają dopiero pąki, ale tuż nad ziemią. Pewnie 2-3 dni
    i rozkwitną. Natomiast pełną gębą kwitną już takie zwyklejsze odmiany.
    Śmiesznie to wygląda - kwiat wyrasta prosto z ziemi.

    Ewa

  • 17. Data: 2009-04-05 19:41:52
    Od: medea <e...@p...fm>

    Bbjk pisze:

    > http://bajarka.fotolog.pl/
    > choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

    Jak kadry z filmu przyrodniczego! Pięknie!

    Ewa

  • 18. Data: 2009-04-05 19:57:22
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    JerzyN pisze:

    > Cudnie, widzę, że teraz zasmakowałaś w ogrodach.

    Dzięki, zasmakowałam rzeczywiście. Choć to będzie nieuczesany ogród.
    --
    B.

  • 19. Data: 2009-04-05 19:58:57
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    medea pisze:

    > Jak kadry z filmu przyrodniczego! Pięknie!

    Dzięki serdeczne.
    --
    B.

  • 20. Data: 2009-04-05 20:18:47
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Bbjk napisał:

    > http://bajarka.fotolog.pl/
    > choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

    Te pszczółki :-)
    Jest na co popatrzeć. Nie to, co bywa na forach ogrodniczych - zdjęcia
    takich samych kwiatków choć z różnych ogrodów.
    Podsyłaj następne.

    Pozdrawiam, Barbara