  • 1. Data: 2009-04-04 14:19:58
    Temat: jaskry
    Od: medea <e...@p...fm>

    Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
    się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?

    Ewa

  • 2. Data: 2009-04-04 16:00:35
    Temat: Re: jaskry
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
    > się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?
    >
    > Ewa

    Zależy jakie jaskry. Łąkowe dopiero będą. Kwiaty z łodygami trzeba
    zbierać w porządnych rękawiczkach do chemii i chronić oczy okularami. Na
    szczęście nie trzeba tego dużo. Ziele posiekać i zalać spirytusem (może byc
    denaturat) w dobrze oznakowanej i po za zasiegiem dzieci butelce.
    Używać na bóle smarując wcześniej tłuszczem skórę następnie wacikiem do
    uszu lekko posmarować natłuszczone miejsce. nałozyć lekki opatrunek. Nie
    używać zbyt często w tym samym miejscu, nastój może powodować martwicę
    tkanek. Nie wcierać. Chronić oczy.
    Jaskrowate ( w tym i kaczeńce) są trujące.

  • 3. Data: 2009-04-04 17:50:18
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    medea pisze:
    > Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
    > się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?

    A jakie to jaskry? Zamówiłam peoniowe, je się sadzi od razu do ziemi,
    teraz w kwietniu.
    --
    Basia

  • 4. Data: 2009-04-04 18:47:59
    Od: medea <e...@p...fm>

    Bbjk pisze:

    > A jakie to jaskry? Zamówiłam peoniowe, je się sadzi od razu do ziemi,
    > teraz w kwietniu.

    Nie wiem, w castoramie sprzedają. :)

    Wsadziłam już do doniczki, ale zawsze mogę przesadzić. :)
    One lubią raczej słoneczne miejsca, czy zacienione?

    Ewa

  • 5. Data: 2009-04-04 19:04:57
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    medea pisze:

    > Nie wiem, w castoramie sprzedają. :)
    >
    > Wsadziłam już do doniczki, ale zawsze mogę przesadzić. :)
    > One lubią raczej słoneczne miejsca, czy zacienione?

    Słoneczne, zaciszne, gleba przepuszczalna. Tak wyczytałam.

    Uczę się dopiero od roku tego wszystkiego.
    Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
    kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?
    --
    Basia

  • 6. Data: 2009-04-04 19:09:44
    Od: medea <e...@p...fm>

    Bbjk pisze:

    > Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
    > kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?

    Ja ostatnio zostawiłam, a cebulki wykopałam po wyschnięciu. Ale chyba
    nawet nie trzeba wykopywać, tylko że ja chciałam w inne miejsce dać.
    Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
    ziemią :(

    Ewa

  • 7. Data: 2009-04-04 21:05:53
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    Bbjk wrote:

    > Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
    > kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?

    Kwiatostanami się nie przejmuj, niedługo nie będzie po nich śladu.
    Liście zostaw co najmniej do czerwca.

    Pozdrowienia,
    Michał

    --
    Michał Misiurewicz
    m...@g...com

  • 8. Data: 2009-04-04 22:50:17
    Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl>

    medea pisze:

    > Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
    > ziemią :(

    Dobry tekst :)))))))))))

    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 9. Data: 2009-04-05 10:57:55
    Od: medea <e...@p...fm>

    Katarzyna Tkaczyk pisze:

    > Dobry tekst :)))))))))))

    Szczerze mówiąc jestem takim laikiem, że nie wiem, na czym polega dowcip. ;)

    Ewa

  • 10. Data: 2009-04-05 13:26:43
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik medea napisał:

    > Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
    > ziemią :(

    Nie znasz nazwy odmiany ? Może masz opakowanie po cebulkach ?
    Tak wcześnie kwitną tulipany botaniczne i taka ich uroda.

    Pozdrawiam, Barbara