  • 21. Data: 2018-09-19 01:08:46
    Temat: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawaj dzien godzine i minute gdzie to samo napisales oszuscie. Zastanawia mnie jakim
    trzeba byc chujem, to nie do ciebie bo jakim chujem jestes wiem, zeby czytac co
    wypisujesz i nie zareagowac zebys zamknal ryja. Tylko jeszcze jedna osoba na tej
    grupie zauwazyla ze pierdolisz bez sensu. I chwala jej za to. Reszta to drobne chujki
    ktorym swoimi opowiesciami srasz na ryje a oni uwazaja ze to czekolada. Tacy
    prawdziwi Polacy co by bulke przez bibulke a chuja cala geba. Moge nie byc lubiany za
    poglady, sram na to. Ale dlaczego w kulturalniejszy niz ja sposob nikt ci nie
    powiedzial zebys spierdalal nie mam pojecia. Teraz tez wiejskie kmioty wody w gebe
    nabiora chociaz wiedza ze lzesz.

  • 22. Data: 2018-09-19 01:25:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-18 o 22:53, Uzytkownik pisze:
    > (...)W pomieszczeniach przy kotle
    > węglowym ustawione butle z gazem propan-butan, podłączone plastikowym
    > wężem do kuchni na parterze.
    > Ludzie inteligentni, ale nieświadomi, bo nie techniczni.

    Inteligentni???
    Jak można być inteligentnym, ale nieświadomym?
    Nawet, jakby ktoś skończył tylko 6 klas podstawówki, to wiedziałby,
    jakie to może być zagrożenie. Owszem, nie musiałby znać wzorów
    chemicznych ani umieć liczyć wartości opałowej propanu czy znać izotopów
    węgla, ale qrna stawiać butle (nawet "puste") przy piecu węglowym?

    Nie obrażaj ludzi inteligentnych zaliczając tych osobników do tegoż grona.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2018-09-19 02:13:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Madry jestes tak jak on. Wymysla rozne historyjki ktore tutaj mlotki lykaja jak mlode
    pelikany ryby. Wymysla historyjki zeby uwiarygodnic zmyslone opowiesci. W filmie
    Alternatywy Balcerek byl mistrzem jak opowiadal ze szwagier taksowkarz.... . tam bylo
    smieszne a opowiesci uzyszkodnika sa zalosne jak dziurawe skarpetki na rozbieranej
    randce. W opowiesci dziwnej tresci brakuje, zeby jeszcze bardziej podkrecic emocje,
    informacji ze zamiast opasek drutem byly okrecone konce weza. Nikt sam butli z gazem
    nie wozi bo w cenie wymiany jest dostarczenie i wymiana. Zaden normalny wymieniacz
    butli nie dokreci reduktora jak nie bedzie wlasciwego wezyka bo w razie czegos on
    bedzie odpowiadal. Mysl, to nie boli.

  • 24. Data: 2018-09-19 08:25:40
    Od: l...@g...com

    Wczoraj na wsi widziałem babcię jak z wózeczkiem popylała z butlą na wymianę, także
    ten...

  • 25. Data: 2018-09-19 08:44:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 01:25, Adam pisze:

> [...]
    > węglowym?
    >
    > Nie obrażaj ludzi inteligentnych zaliczając tych osobników do tegoż

    Może niezbyt jasno się wyraziłem. One nie stały tuż przy kotle, ale w
    pomieszczeniach piwnicznych znajdujących się obok kotła, które pełnią
    rolę składu opału. Ale i tak otwarta przestrzeń, bo pomiędzy
    pomieszczeniami drzwi nie ma.

    Tak czy siak ze względu na pomieszczenie znajdujące się poniżej gruntu
    nie ma prawa tam być żadnych butli czy jakiejkolwiek instalacji na
    propan lub propan-butan, ponieważ gazy te są cięższe od powietrza.

  • 26. Data: 2018-09-19 08:51:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 08:45:00 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > One
    Ile tych butli tam magazynowali?

  • 27. Data: 2018-09-19 09:08:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 17:21, Jacek pisze:

    > A, co do glikolu, to nie masz racji. Po pierwsze roztwór glikol-woda o
    > małej zawartości glikolu faktycznie zamarza, ale nie zwiększa swojej
    > objętości (a przynajmniej nie tak, jak woda) i raczej nie grozi
    > rozsadzeniem rury, czy grzejnika.

    Rozsadzenie grzejnika czy kotła na skutek zamarznięcia w nim wody to
    najmniejszy problem. Problem dopiero się zrobi jak zamarznie naczynie
    wzbiorcze oraz obiegi CO, a ktoś postanowi napalić w kotle. Mój sąsiad,
    który sam sobie robił instalację miał właśnie taki przypadek. Niestety
    zaworu bezpieczeństwa przy kotle nie zamontował. Jedyne szczęście, że
    część instalacji CO w remontowanych pomieszczeniach wykonał z klejonego
    PCV i ten fragment instalacji rozpieprzyło. Pomagałem mu później
    naprawić jego błędy.

    > Po drugie ofiar Zenka na pewno bym na cmentarzu nie szukał, bo jego
    > rady może nie są zawsze poprawne politycznie (czyli, że BEZPIECZEŃSTWO
    > über alles),

    Zenek na tym forum kreuje się na znawcę od wszystkiego. Zauważ, że jest
    najbardziej aktywnym grupowiczem i w każdym wątku zabiera głos i udziela
    porad. Tyle, że ja w pewnych dziedzinach "zjadłem zęby", a są to:
    elektronika, elektryka, automatyka przemysłowa oraz ogrzewnictwo.
    Pracuję  w tych branżach zawodowo ponad 30 lat i posiadam wszelkie,
    wymagane uprawnienia, ale co najważniejsze to duże doświadczenie.
    Dlatego patrzę na jego porady inaczej niż przeciętny grupowicz, który ma
    niewielkie rozeznanie w tych tematach. Zenek niestety nie umie się
    przyznać do błędu, a jakakolwiek krytyka tego co on pisze kończy się na
    agresji z jego strony, wyzwiskach i ciągłym atakowaniu tych, których
    sobie znienawidzi. Nawet w tym wątku zaatakował mnie, choć nic nie
    napisałem pod jego adresem, ale wystarczyło, że mam inne niż on zdanie.

    > ale są sensowne i często ciekawe.
    > Jacek

    Zgodnie z zasadą ciekawa patologia :)

    W pewnych dziedzinach Zenek ma wiedzę. Jest to na pewno chemia i chylę
    czoła, bo sam wielokrotnie korzystałem z jego porad dotyczących klejów
    czy lakierów.

    Ale co do instalacji grzewczych czy elektrycznych to wielokrotnie
    udzielał porad, które po zastosowaniu mogły się zakończyć nieszczęściem.
    On nie widzi tych zagrożeń, które dostrzegam ja i z którymi już miałem
    do czynienia w pracy zawodowej.

  • 28. Data: 2018-09-19 09:16:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    normalny wymieniacz butli nie dokreci reduktora jak nie bedzie wlasciwego wezyka bo w
    razie czegos on bedzie odpowiadal. Mysl, to nie boli.

    Twierdzisz, że wiesz lepiej?  Twierdzisz też, że nikomu nie wolno jest
    samemu wymieniać butli? Co do opasek to niestety muszę cię zmartwić -
    były opaski, takie metalowe skręcane na śrubkę. Poza tym zmyślasz na
    temat wężyka, a tu nie o wężyk się rozchodziło, ale o fakt, że butle
    stały w piwnicy w której stać nie miały prawa.

    Kogutek ty się lepiej weź za pisanie bajek dla dzieci, bo zmyślanie to
    ci idzie najlepiej, albo raczej zacznij się leczyć, bo ta paranoja cię
    kiedyś zabije.

  • 29. Data: 2018-09-19 09:20:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 18 Sep 2018 17:13:54 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nikt sam butli z gazem nie wozi bo w cenie wymiany jest dostarczenie i
    > wymiana.

    U mnie na wsi - Kaszuby, 20-30 lat temu - też z gazem jeździło się
    samemu. Co prawda istniała usługa dowozu, ale gaz wtedy droższy więc mało
    kto brał, poza schorowanymi emerytami. Dziś (już nie Kaszuby) jak kupuję
    gaz to też wożę sam, żadna usługa dostawcza nie istnieje bo kto będzie
    jechał 40km żeby sprzedać jedną butlę 10Kg za 15 Eur.
    W Łodzi może inaczej, ale w różnych miejscach różnie bywa.

    Mateusz

  • 30. Data: 2018-09-19 09:36:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    normalny wymieniacz butli nie dokreci reduktora jak nie bedzie wlasciwego wezyka bo w
    razie czegos on bedzie odpowiadal. Mysl, to nie boli.

    Jak widać już wszystkich poobrażałeś, którzy mają zdanie inne niż ty.