  • 51. Data: 2009-11-09 00:28:07
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:hd7lme$b7m$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    >Jak dotąd nie przydarzył mi się montaż kominka z płaszczem który oceniłbym
    >jako nieuzasadniony ekonomicznie w odniesieniu do zastanej sytuacji.

    No tak, tylko czy nie prosciej bylo by dorzucic drugiego "smieciowego" kotla
    i palic w nim tez drzewem? Kotlownia w kotlowni, wyzsza sprawnosc, lepsze
    sterowanie i prawdopodobnie zostaje na zwykly wklad.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2009-11-09 00:43:17
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > kotla i palic w nim tez drzewem? Kotlownia w kotlowni, wyzsza sprawnosc,
    > lepsze sterowanie i prawdopodobnie zostaje na zwykly wklad.

    Może. Nie wnikam w decyzje klientów bo zazwyczaj rzadko kiedy ktoś chce
    słuchać i jest już dawno przekonany do swej decyzji. Często to też kwestia
    dostępności komina. W nowych domach kotłownia gazowa to często-gęsto
    kamerlink w którym jest kocioł z zamkniętą komorą i wyrzutem bocznym przez
    ścianę a jedyny komin to wentylacja, za to w salonie jest już zazwyczaj
    zaprojektowany wybudowany komin do kominka.
    --
    Jackare

  • 53. Data: 2009-11-09 01:24:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 01:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i palic w nim tez drzewem? Kotlownia w kotlowni, wyzsza sprawnosc, lepsze
    > sterowanie i prawdopodobnie zostaje na zwykly wklad.

    [sarkazm on]
    A potem kupi sobie normalny kominek powietrzny i bedzie do niego i tak
    dokladal DGP, ktore jakby nie patrzec - jest gorsza, mniej sprawna,
    mniej komfortowa (acz tansza i bardziej bezobslugowa) instalacja
    grzewcza niz plaszcz wodny :-)))
    [sarkazm off]

    Ja jak pisalem jestem przeciwnikiem plaszcza jako glownego zrodla
    ciepla, a jako dodatkowego - to mocno zalezy od indywidualnej
    sytuacji. Ja np. taki plaszczyk odziedzicze "gratis", bo zanim
    uruchomie PC - ogrzewanie pradem wyjdzie mnie tyle, co osprzet do
    kominka z plaszczem - wiec jakos ten pierwszy sezon przezyje na
    plaszczu, a kazdy kolejny - bedzie w zasadzie neutralny, powiedzmy
    odciazy mi troche PC i dolne zrodlo jak zachce mi sie ognia ;-) Koszt
    samego osprzetu do kominka z plaszczem dzialajacego w ukladzie
    otwartym to na dzien dzisiejszy ok 4k pln. Wiem, bo wlasnie idzie do
    mnie calutki zamowiony komplecik (podzespoly raczej z gornej polki).
    Jackare dobrze i sensownie prawi - jak ktos ma piec stalopalny lub
    jakikolwiek inny tani w eksploatacji uklad grzewczy to plaszcz nie ma
    najmniejszego sensu. Ale widzisz jaki paradoks -> ja bede mial b. tani
    uklad grzewczy, bede mial kominek z PW i mimo to mi sie to oplaci ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2009-11-09 09:57:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >dokladal DGP, ktore jakby nie patrzec - jest gorsza, mniej sprawna,
    >mniej komfortowa (acz tansza i bardziej bezobslugowa) instalacja

    To tez kotlownia.
    Mam wielu znajomych dochodzacych do wniosku po rocznym mieszkaniu, ze
    kominek to w ogole porazka bo nikomu nie chce sie w tym palic bo i syf, a
    dyche trzeba bylo wydac. Ja nie bede mial zadnego DGP, ew. jak mi sie zechce
    przekuc przez strop do dwoch pokoi na gorze grawitacyjnie.

    >Ale widzisz jaki paradoks -> ja bede mial b. tani
    >uklad grzewczy, bede mial kominek z PW i mimo to mi sie to oplaci ;-)

    A to tylko taki niby paradoks, bo gdybys mial juz to swoje tanie zrodlo to
    ten kominek wcale nie byl by dla Ciebie tani. I tak wolal bym zwykly kociol
    w kotlowni. Zreszta zobaczysz sam ile w tym bedziesz palil.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2009-11-09 09:57:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Kominek bez plaszcza dodatkow pelni role niezaleznego od innchy mediow
    > zrodlo ciepla. Jest calkowicie niezalezne od pradu i o ile dobrze sie
    > przemysli moze ogrzewac grawitacyjnie bez grama dodatkowej energii na
    > wypadek dluzszych przerw w dostawie pradu.

    to właśnie jak narazie przemawia mi najbardziej za kominkiem bez płaszcza
    wodnego

  • 56. Data: 2009-11-09 09:59:42
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To mawia mój ojciec który sobie pluje w brodę ze 10 lat temu nie założył
    > jakiegoś innego ogrzewania w remontowanym domu, bo drewno coraz trudniej
    > nosić. Niestety latka nam lecą, dzieci (czyli ja) mają więcej sowich zajęć
    > i nie bardzo ma kto przygotować drewno tid

    Dlatego też ja planuje w piwnicy kocioł na miał w salonie kominek raczej bez
    płaszcza wodnego
    na stare lata kocioł zamieniam na pompę ciepła, pod która przygotowałem
    zasilanie podłaczenie do CO, i wyprowadziłem rury do studni, ale co będzie
    na starość któz to wie :)
    tyle lat przedemną jeszcze :)

  • 57. Data: 2009-11-09 14:10:10
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    > są tacy co chcą mieć kominek dla przyjemności i zapalić sobie wieczorem do
    > lampki wina lub koniaku. Kominek jako główne źródl ociepła to bardzo
    > średnie rozwiązanie. Lepiej wstawić do kotłowni piec na drewno.

    ale jak wiadomo sa takie przypadki w ktorych np kotlownia nie spelnia
    standardow wysokosci i pieca legalnie nie wstawisz ;)

    vide moj domek ;P

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 58. Data: 2009-11-09 14:54:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:hd97qr$tkg$1@news.onet.pl...

    > ale jak wiadomo sa takie przypadki w ktorych np kotlownia nie spelnia
    > standardow wysokosci i pieca legalnie nie wstawisz ;)

    To wstaw pół legalnie;)))

    Krzysiek

  • 59. Data: 2009-11-09 20:24:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A to tylko taki niby paradoks, bo gdybys mial juz to swoje tanie zrodlo to
    > ten kominek wcale nie byl by dla Ciebie tani. I tak wolal bym zwykly
    > kociol w kotlowni. Zreszta zobaczysz sam ile w tym bedziesz palil.

    Spoko. Jak większość zapaleńców sezon lub nawet dwa z musu wytrzyma ;D

  • 60. Data: 2009-11-09 21:23:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 10:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > To tez kotlownia.

    No owszem :)

    > A to tylko taki niby paradoks, bo gdybys mial juz to swoje tanie zrodlo to

    GDYBYM! :) Ale my swoje, a zycie swoje scenariusze pisze :-) Tak
    wyszlo ze z PC sie nie wyrobie, a mieszkac i grzac trzeba. Nic nie
    poradzisz - sila wyzsza!

    > ten kominek wcale nie byl by dla Ciebie tani. I tak wolal bym zwykly kociol
    > w kotlowni. Zreszta zobaczysz sam ile w tym bedziesz palil.

    Ja mysle ze pierwszy sezon bede palil non stop z usmiechem na gebie :)
    Drugi juz bedzie PC, wiec moze kominek nie zostanie tak szybko
    mianowany najbardziej nielubianym urzadzeniem domowym ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.