  • 21. Data: 2019-05-02 15:38:17
    Temat: Re: kosiarka - nie odpala
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 02 May 2019 14:04:37 +0200, Roman Tyczka wrote:

    > Paliwo to ma de facto miliony lat ;-)
    > Ale faktycznie może w zbiorniku zebrała się woda i podaje wodę z
    > paliwem, zamiast paliwa?

    Paliwo ma milion lat, ale mieszanka SP95+olej już nie. Co prawda nie mam
    pojęcia w jaki sposób taka mieszanka może się starzeć, ale producent
    mojej pilarki ostrzega by nie korzystać z mieszanki która leżała dłużej
    niż miesiąc. Być może coś w tym jest.

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-05-02 16:17:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 maja 2019 15:37:13 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

    > Bzdury opowiadasz

    Kurna przecież to żart był, japierdziele...
    L.

  • 23. Data: 2019-05-02 16:30:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 15:15, Janusz pisze:

    > To nie jest paliwo tylko syf, uwierz mi mam paliwo które leży latami,
    > odpalam agregat i nic się nie dzieje, żadnego zatkania gaźnika. Zapas ma
    > w kanistrze i widzę co
    > leje. Takie paliwo o którym pisze w artykule to było dawno albo w jakimś
    > pomie,
    > (...)

    Odwrotnie.

    Dawniej paliwo mogło stać kilka lat.
    Znam przypadki z okresu stanu wojennego, gdzie ludzie chomikowali paliwo
    w beczkach, i nie było problemu.
    Widziałem też samochody, znajdowane po kilku/kilkunastu latach gdzieś w
    stodołach, które też ruszały na własnym "przedwojennym" paliwie z baku.
    Z tym, że były to gaźnikowce - Syrena Bosto i jakiś Mirafiori.

    W ciągu ostatnich kilku/kilkunastu lat widziałem też paliwo, które po
    roku stania śmierdziało i nie dawało już prawidłowego spalania.

    Piszę o tzw. "benzynie", bo współczesny olej napędowy to zupełnie co
    innego, zresztą teraz też jest w nim sporo dodatków, nie tak, jak do
    lat 80-tych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2019-05-02 17:53:05
    Temat: Odp: kosiarka - nie odpala
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Lisciasty wrote:

    > Kurna przecież to żart był, japierdziele...

    Spoko ;-)

    --
    Pozdr.
    T.

  • 25. Data: 2019-05-02 17:59:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 maja 2019 19:47:54 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

    > Do filtra, a nie pod świece.
    Pod świece
    Znaczy wykręcić świece, wlać z łyżeczkę paliwa, wkręcić świece i próbować odpalić
    Jak "zagada" i zgaśnie to znaczy coś z gaźnikiem
    A często "zagada" i działa;)

  • 26. Data: 2019-05-02 18:08:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kosiarka tania to co najwyzej niskobudzetowe krople na zapalenie spojowek.

  • 27. Data: 2019-05-02 19:59:49
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Pod świece

    To źle robisz.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 28. Data: 2019-05-02 21:16:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 maja 2019 20:00:42 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

    > To źle robisz.

    Dlaczego?

  • 29. Data: 2019-05-07 14:34:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > pojęcia w jaki sposób taka mieszanka może się starzeć, ale producent
    > mojej pilarki ostrzega by nie korzystać z mieszanki która leżała dłużej

    Miesiąc to może przesada, ale fakt, że takie ponad roczne paliwo, to już
    różnie bywa, acz reguły nie ma.

    Pzdr

    --
    /__/_* /