  • 11. Data: 2011-06-13 12:59:24
    Temat: Re: materiał na kolektor
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.06.2011 22:58, kogutek pisze:
> [...]
    > Jedyny problem do rozgryzienia to jak zrobić szczelny dolot i wylot podgrzanej
    > wody. Są pzremysłowe kleje do poliwęglanu, klei się go dobrze i trwale również
    > klejami typu kropelka. Materiał praktycznie niezniszczalny, nie ulega korozji
    > odporny na UV. Zlośliwy sąsiad kamieniem nie zniszczy. Niech taki kolektor ma
    > połowę sprawności najlepszego fabrycznego. Przy cenie podstawowego materiału w
    > granicach 50zł/m2 nie będzie kolektora o lepszym stosunku ceny do jakości. Jak
    > ktoś chce wspomóc finansowo za pomysł chętnie podeślę numer konta.

    Proponuje rozwiązanie podobne do zaprezentowanego przez Budinia:

    Dach z blachy falistej, im mniejsze te fale tym lepiej. Kolor oczywiście
    najlepiej czarny mat.
    Na górze dachu, rura rozprowadzająca wodę do korytek blachy falistej.
    Na dole rynienka zbierająca wodę.

    Tak wykonany dach przykryć przeźroczystym materiałem, może to być
    przytoczony wyżej poliwęglan komorowy, jak najtańszy, bo nie będzie on
    przenosił obciążeń, on sobie będzie leżał na górkach fali.
    U góry dachu należy to pokrycie uszczelnić, aby żadne syfy nie wpadały
    pod niego, z dołu, poniżej rynienki zbierającej wodę ogrzewaną,
    zamontować normalną rynnę na deszczówkę.

    Można by się zastanowić, jaki materiał byłby lepszy od tego poliwęglanu
    komorowego. Może szyba, albo folia... albo jeszcze coś innego. Folia
    zdecydowanie wyjdzie najtaniej, można dostać taką kilkusezonową i jest
    dostępna w dużych wymiarach - obędzie się bez łączeń nawet na sporym
    dachu, ale trzeba ją zabezpieczyć przed wiatrem.

    Jak by ktoś chciał rozpocząć produkcje płyt dachowych w postaci
    zintegrowanej ze sobą blachy falistej i przeźroczystej osłony położonej
    na falach to liczę na % ze sprzedaży:)

  • 12. Data: 2011-06-13 16:13:50
    Od: robertr <e...@o...pl>

    To jeszcze raz podzielę się przemyśleniami. Na etapie budowy kupujemy
    30 - 40 metrów rury polietylenowej (32mm) (około 20 litrów
    pojemności) zatapiamy np w taras od strony południowej. Wpinamy to
    przed nasz system CWU. Dokładamy 3 zawory kulkowe - obejście rurki i
    jej ewentualne zamykanie do spuszczenia (raczej sprężarką - chyba
    niekonieczne) do tego trochę śrubunku etc. Całość inwestycji powinna
    się zamknąć w cenie poniżej 200 PLN. Trwałość szacuję na ponad 30 lat.
    W okresie od połowy kwietnia do połowy października mamy gwarantowany
    zysk energetyczny (w okresach przejściowych można zawsze przełączyć
    obejście - gdy temperatura np spadnie poniżej 20 C). Nagrzewany beton
    ma olbrzymią inercję cieplną - rurki mogą być zatopione dość głęboko.
    W sezonie zyskujemy jakieś 400 - 500 kWh. Wiem niezbyt wiele.
    Zyskujemy jednak bardzo niskim kosztem jakąś instalację, która nawet
    dla ogrzewania gazowego zwraca się w niecałe 2 lata. Instalacja jest
    absolutnie niewidoczna, kompletnie bezproblemowa i chyba ntrwalsza z
    wszystkich dostępnych na rynku.
    Wiem o czym piszę bo kolektor betonowy miałem kilka lat.....
    Pozdr

  • 13. Data: 2011-06-13 16:20:39
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    No wszystko fajnie... mamy 20l ciepłej wody i co dalej ?
    Jak niby ma to funkcjonwać w połączeniu z CWU ? (jaki sposób
    połączenia?)

  • 14. Data: 2011-06-13 20:25:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a masz cien watpliwosci?:)

  • 15. Data: 2011-06-14 00:29:14
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:isu0hi$qjp$1@inews.gazeta.pl...
    > prostok=B1tne
    > piank=B1
    >
    > proponuj=EA 2 komorowy, ceny we=B3ny pod spodem nic nie przeskoczy a i =
    > nale=BFy da=E6 znacznie wiecj ni=BF grubo=B6=E6 komory. Gdyby to mia=B3o =
    > by=E6 bez obudowy to pod sp=F3d nale=BFy przyklei=E6 styropian.
    > Co do czarnej cieczy - du=BFy k=B3opot. Moze pomalowa=E6 komor=EA na =
    > czarno poprzez przelanie czarn=B1 farb=B1 olejn=B1?
    > Uwa=BFac z rozmiarami - stosunkowo duzy jest wsp=F3=B3czynnik =
> [...]
    Mam dla Ciebie dwie wiadomości. Dobra to ze w milionie kolektorów wklejona
    została rurka na poxipol, tak jak radziłeś. Zła że wszystkie wróciły bo
    poxipol nie klei trwale poliwęglanu. Jutro a raczej dzisiaj wpadnie do Ciebie
    mój znajomy odebrać 400 milionów PLNów + 25% jego prowizji. Specjalnie z nim
    nie pogadasz bo po Rosyjsku mówi. No chyba że znasz rosyjski to może Ci opowie
    o Afganistanie. Miłego dnia życzę. A`i jeszcze jedno. Lepiej żebyś miał od
    razu całą kasę. Sasza dolicza odsetki.

  • 16. Data: 2011-06-14 00:45:56
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak by ktoś chciał rozpocząć produkcje płyt dachowych w postaci
    > zintegrowanej ze sobą blachy falistej i przeźroczystej osłony położonej
    To ja też się dopiszę do listy plac. Dwa dachy. Jeden z czarnej blachy
    falistej a drugi dachówka z poliwęglanu. Zamiast blachy lepsze będzie jakieś
    tworzywo bo nie rdzewieje. Popatrzcie jak łatwo uruchomić wyobraźnie i
    wymyślać rozwiązania alternatywne. Nie trzeba kupować drogich fabrycznych
    solarów. Bo co jest do kupienia. Kilka metrów kwadratowych. I co z tego że
    będą o połowę sprawniejsze. Nigdy nie da się z nich osiągnąć takich efektów
    jak ze stu metrowego dachu który się już ma.

  • 17. Data: 2011-06-14 05:56:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Mam dla Ciebie dwie wiadomości. Dobra to ze w milionie kolektorów wklejona
    > została rurka na poxipol, tak jak radziłeś. Zła że wszystkie wróciły bo
    > poxipol nie klei trwale poliwęglanu.

    a co klei poliwęglan? żywice epoksydowe by sie nadały?

    > nie pogadasz bo po Rosyjsku mówi. No chyba że znasz rosyjski to może Ci opowie

    znaju :-)

    b.

  • 18. Data: 2011-06-14 06:00:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > tworzywo bo nie rdzewieje. Popatrzcie jak łatwo uruchomić wyobraźnie i

    fajnie sobie tak poteoretyzować - czarny, zwykły dach nagrzewa sie do 80 stopni, jak
    zostanie przykryty będzie miał 120 stopni i żadne wyżej wymienione tworzywo
    tego nie wytrzyma. Więc pozostaje szkło - ale to inna liga - drogo bedzie.

    b.

  • 19. Data: 2011-06-14 06:15:12
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 13 Cze, 18:20, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > No wszystko fajnie... mamy 20l ciepłej wody i co dalej ?
    > Jak niby ma to funkcjonwać w połączeniu z CWU ? (jaki sposób
    > połączenia?)

    30 metrów takiej rurki przy różnicy temperatur np 10 C to parę
    kilowatów mocy więc po pobraniu tych 20 litrów rurka będzie się
    nagrzewać - tak działają wszystkie podgrzewacze przepływowe.
    Podłączenie jak pisałem najprostsze na świecie - rurka szeregowo przed
    jakikolwiek układ CWU, z jednym zaworem obejściowym (jeśli nie chcesz
    żeby szło przez tą rurkę bo się już taras wychłodził (listopad).
    System pasuje do wszystkich możliwych systemów CWU.
    Może taka rurka być umieszczona np w wieńcu na poddaszu - biegnąc
    dookoła domu) - najczęściej latem na poddaszu jest zbyt ciepło - czyli
    połączenie przyjemnego z pożytecznym (jakieś minimalne chłodzenie
    domu). Do nominalnej instalacji CWU będzie non stop dopływać np woda o
    temperaturze średniej 25 C (zamiast 10 C). Czyli np pobierasz 200
    litrów - zyskujesz ok. 3,5 kWh.
    Rurka zatopiona w betonie nie będzie się przegrzewać, narażona na UV
    (polietylen) oraz nic na niej nie będzie się kondensować.

  • 20. Data: 2011-06-14 11:51:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    No niby tak, ale żeby to było tak pięknie, to
    trzeba by było zużywać te 20l co powiedzmy godzinę.
    Żeby woda miała szanse się ogrzać od betonu.

    Bo puszczenie po prostu ciepłej wody do wanny,
    skutkuje tym, że 20l ok, mamy ciepłej (zawsze coś)...
    ... ale reszta leci już bez podgrzania. Chyba żeby więcej
    tej rury zatopić w tym betonie ;)

    Ale patent o ile ktoś robi taras... wart rozważenia :).