  • 21. Data: 2012-08-28 16:47:50
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:k1ik75$bms$1@news.dialog.net.pl...
    > http://wszystkozle.pl/wp-content/uploads/2010/11/Sie
    miatycze_okolice_niebieski-dach1-660x469.jpg

    Dlaczego właściwie dach na przykład czerwony lub brązowy uznaje się ogólnie
    za ładny, a na przykład niebieski lub zielony za brzydki?

  • 22. Data: 2012-08-28 16:59:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2012 16:48:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Dlaczego właściwie dach na przykład czerwony lub brązowy uznaje się ogólnie
    >
    > za ładny, a na przykład niebieski lub zielony za brzydki?

    Też mnie to zastanawia.
    Np w okolicach Władysławowa jest miejscowośc gdzie jest bardzo duzo niebieskich
    dachów. Nie wiem z czego to wynika- może jakas promocja na blachodachówke niebieska
    kiesdys tam była;)
    Wogóle zastanawi mnie co kogo obchodzi kolor dachu/elewacji sąsiada. Ktoś lubi
    niebieski to niech ma niebieski nic mi do tego.

  • 23. Data: 2012-08-28 17:01:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2012 16:30:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:
    > Sam kąt to rzeczywiście za mało, powinien być jeszcze określony
    >
    > rodzaj i kolor dachówki,

    Dodaj kształt dachu, wymiary budynku, ilośc rodzaj okien, niech to urzedasy w mpzp
    umieszczą i nagle zobudzisz sie w takiej okolicy:
    http://blog.miragestudio7.com/mass-housing-in-ixtapa
    luca-mexico/827/

  • 24. Data: 2012-08-28 17:16:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 16:22, Tomasz Finke wrote:

> [...]
    > sobie czegoś takiego:
    >
    > http://wszystkozle.pl/wp-content/uploads/2010/11/Sie
    miatycze_okolice_niebieski-dach1-660x469.jpg

    wolnosc...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2012-08-28 17:22:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 17:01, Kris wrote:

    > Dodaj kształt dachu, wymiary budynku, ilośc rodzaj okien, niech to urzedasy w mpzp
    umieszczą i nagle zobudzisz sie w takiej okolicy:
> [...]

    Skąd się u ludzi bierze taka niepohamowana chęć ograniczania innym
    wolności wyboru?
    To jest wręcz straszne. Sami lepiej wiedzą komu w jakim domu będzie
    wygodnie i jaki kolor dachu uczyni szczęśliwym.
    U mnie okolica objeta jest PZP tak dokumentnie popierdolonym, że włosy
    się na głowie jeżą - spełniony sen chorego urzędnika.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2012-08-28 17:48:07
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-28 17:01, Kris pisze:

    > Dodaj kształt dachu, wymiary budynku, ilośc rodzaj okien, niech to
    > urzedasy w mpzp umieszczą i nagle zobudzisz sie w takiej okolicy:
> [...]

    To jest kołchoz zbudowany przez miasto jako alternatywa dla slumsu,
    ja mam na myśli raczej coś takiego:

    https://en.wikipedia.org/wiki/File:Alamo_Sq_Painted_
    Ladies_3,_SF,_CA,_jjron_26.03.2012.jpg

    Każdy dom jest inny, nawet dachy mają w różnych kolorach (bez
    niebieskiego) ale kształty brył są podobne i stanowią harmonijną całość.

    T.

  • 27. Data: 2012-08-28 17:56:03
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-28 17:16, quent pisze:

    miatycze_okolice_niebieski-dach1-660x469.jpg

    > wolnosc...

    A gdzie wolność sąsiadów OD takiego paskudztwa w okolicy? Nikt nie
    chciałyby mieszkać obok wysypiska, zakładu utylizacji padliny,
    spalarni śmieci albo ruchliwej obwodnicy, bo prawie wszyscy zgadzają
    się, że stanowią one uciążliwe sąsiedztwo i obniżają wartość posiadanej
    nieruchomości. Z koszmarkami estetycznymi i architektoniczymi
    niszczącymi dobro wspólne, jakim jest krajobraz, jest tak samo.

    T.

  • 28. Data: 2012-08-28 17:56:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 17:48, Tomasz Finke wrote:

> [...]
    >

    > Każdy dom jest inny, nawet dachy mają w różnych kolorach (bez
    > niebieskiego) ale kształty brył są podobne i stanowią harmonijną całość.

    Wybudowane ponad 100 lat temu dziś to zabytki architektury.
    My tu mówimy o współczenym budowaniu przez *prywante* osoby. Każdy ma
    przecież inny gust, styl. Nie można ludziom narzucać w jakim domu mają żyć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2012-08-28 18:02:31
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-28 17:56, quent pisze:

    > Wybudowane ponad 100 lat temu dziś to zabytki architektury.
    > My tu mówimy o współczenym budowaniu przez *prywante* osoby. Każdy ma
    > przecież inny gust, styl. Nie można ludziom narzucać w jakim domu mają żyć.

    Ale zgodzisz się, że gdyby jeden z tych domków jego prywatny właściciel
    postanowił wyburzyć i postawił na jego miejscu betonową kostkę, to
    estetyka całej ulicy, a co za tym idzie wartość sąsiednich domów
    uległaby znaczącemu obniżeniu? Chodzi mi o ustalenie, czy mamy w ogóle
    jakąś wspólną płaszczyznę do dyskusji.

    T.

  • 30. Data: 2012-08-28 18:15:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 17:56, Tomasz Finke wrote:
    > A gdzie wolność sąsiadów OD takiego paskudztwa w okolicy?

    To się już NICZYM nie różni od zakazywanie ludziom brzydkim pokazywania
    się w okolicy. Musisz zdać sobie o co postulujesz.

    > Nikt nie
    > chciałyby mieszkać obok wysypiska, zakładu utylizacji padliny,
    > spalarni śmieci

    Mówimy o pzp ktory określa sposób zabudowy - np. jednorodzinna z
    lokalizacją usług o uciążliwości zamykającej soię w obrębie działki - tyle.

    >Z koszmarkami estetycznymi i architektoniczymi
    > niszczącymi dobro wspólne, jakim jest krajobraz, jest tak samo.

    Nie ma czegoś takiego jak "dobro wspólne w postaci krajobrazu domków
    jednorodzinnych".
    Są to tereny prywatne i jedynym ograniczeniem powinna być wspomniana
    wys. zabudowy i odl. od dzialki sąsiada.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info